OSTUKORV
-
Äriplaani lõuend10.00€
- No products in the cart.
Äriplaan- tüütu bürokraatia või äri õnnestumise alus? Hea idee paneb tiivad kasvama ja sageli on selles faasis soov vaid lennata ja hakata kohe tegusid tegema. Tiivustav idee on üks eduka äri koostisosa, kuid samuti on tugeva äri alustalaks ka töötav äriplaan.
Nendele, kes soovivad oma idee teostuseks saada rahastust on äriplaan vaieldamatu kohustus. Artiklis tuleb juttu milliseid komistuskive kirjutamisel vältida.
Meil kõigil on mõtteist läbi lipsanud mõni äriidee. Mõtted saavad teoks aga vaid siis, kui on tahtmist ja teokust. Kuidas siis ikkagi ära tunda see potentsiaalne “miljoni idee” ja mida sellega peale hakata?
Kui õige idee on ülejäänud geniaalsete mõtete seast välja sõelutud on aeg hakata oma ideele jumet andma ja lähenema asjale organiseeritud moel. Parim viis selleks on äriplaani kirjutamine. Äriplaan on nagu test, mis määrab ära, kas sinu laev on piisavalt vastupidav, et purjetada ärilise edu poole või on laeva keres mitu auku, mis ei lase kaldast palju kaugemale seilata.
Õigesti koostatud äriplaan aitab ära hoida kõige halvema ning annab kindlust, et teha esimesi samme julgemalt oma unistuse poole. Selleks, et äriplaanist oleks kasu, et see kajastaks reaalset olukorda ja aitaks sul oma ideed viimistleda, tuleks vältida 8 väga sageli esinevat komistuskivi.
Äriplaan, mis on subjektiivne, on enamasti läbi kukkunud, rahastaja soovib näha objektiivselt koostatud äriplaani, teda ei rahulda faktid mis toetuvad vähestele andmetele. Rahastajat huvitavad faktid ja selleks et äriideed testida, tasub teha turu-uuring, kas osta teenus sisse või teostada see ise. Igal juhul parem variant, kui tugineda vaid mõne sõbra ja pereliikmete arvamusele. Turu-uuring võib tunduda kõrge kuluna, kuid hiljem äri ebaõnnestumine on veelgi kõrgema kuluga. Ise tehes on abiks mitmeid platvorme – näiteks Google Forms – kuid pea meeles, et ka õige küsimustiku koostamine võib osutuda parajaks väljakutseks. Kui tegemist on füüsilise tootega, tee võimalusel prototüüp.
Seega kogu äriplaan peab olema objektiivne, see on esimene asi mida äriplaani koostamisel silmas pidada.
Kuigi rohkem on neid projekte, mis kipuvad olema napisõnalised ja tagasihoidlikud, siis vastupidist olukorda, kui kirjeldus äriideest valgub laiali ja läheb teemast välja, tuleb samuti vältida. Äriplaani sõnastus peab olema konkreetne ja selge, rahastaja ei soovi lugedes oma aega raisata. Ta võtab pakist järgmise projekti, kui eelmise mõtted ei ole selgelt ja arusaadavalt kirja pandud.
Samuti pole mõtet pikalt kirjutada, kuidas antud äriidee aitab sinu isiklikke unistusi ellu viia, kirjelda parem seda kuidas sa oma toote/teenusega teed kellegi elu paremaks. Kesksel kohal peab olema tarbija ja turg, mitte äriidee omanik ja tema kasud.
Väga sage on see, et ei arvestata kõikide kaasnevate kuludega, ka kaudsetega – nagu tegevuskulud ja püsikulud – kantselekulud, sidekulud, pangakulud, veebimajutus jms. Need kõik võivadki tunduda pealtnäha pisikesed kulud, mõned eurod kuus, aga kui need kõik kokku liita, siis tuleb kuus ja juba aastas arvestatav summa.
Jooksvate kulude puhul tuleb tingimata arvestada inflatsiooniga, eriti praegusel ajal.
Rahastaja soovib näha, et faktid ja numbrid ei ole lihtsalt kuskilt andmebaasidest võetud ja kirja pandud, vaid ta saab ka aru, et sul on oskus nende faktide pealt järeldusi teha.
Väga oluline mitte ainult rahastaja seisukohast, vaid ka sinule endale on omahinna ja tasuvuspunkti arvestus. Kui need olulised arvutused on tegemata või tehtud liiga optimistlikult, siis võid avastada, et töötad mitte toimiva äri heaks.
Omahind = kulud kokku/tootmismaht
Müügihind = omahind + kasum
Tasuvuspunkt on oluline indikaator, et saada aru, kui palju pead teenima, et kuludega nulli saada ehk kõik kulud ära katta. See on väga tihti punkt, mis jäetakse oskamatusest tahaplaanile, aga ei tohiks.
Kasum=(kogus x hind) – (kogus x ühe toote muutuvad kulud) – püsivad kulud
Maailmas on vähe ideid, mis veel on avastamata, kuid leida viise kuidas eristuda konkurentidest on väga palju.. Ja isegi kui mõnes valdkonnas on konkurents madal, siis mõtle läbi mis on kaudsed konkurendid ehk kliendile siis nn asendustooted/teenused. Samuti on seda punkti mõistlik vaadelda globaalselt – tänases infoühiskonnas käib ostlemine täiel rinnal e-poodide kaudu ning ka paljusid teenuseid saab osta sisse mistahes maailma nurgast. Ehk siis alternatiivide valik on aina laienenud, vähe on takistusi.
Turundus ja müük on üks tähtsaim osa äriplaani tegevusest, et oma äri käima tõmmata ja seetõttu on esimestel aastatel tugev turundus- ja kommunikatsiooniplaan äärmiselt tähtis. Kui sihtgrupp paigas, siis vastavalt sellele tuleks hakata valima sobilikke turunduskanaleid. Viga mida paljud kipuvad tegema on valede kanalite valik – näiteks kõik arvavad, et Facebook on ainuõige kanal kiirelt ja kuluefektiivselt klientideni jõudmiseks ja seda veel orgaanilise liiklusega. Kahjuks päris elus see nii ei ole juba aastaid ja siiski vaid vähesed jõuavad kiirelt suure auditooriumini ainult Facebooki kanalit kasutades. Seega turunduskanalid tuleb sihtrühma arvestades väga hoolega valida.
Äriplaani koostamise teenus on teenus nagu iga teine äriteenus, mida ostetakse eesmärgil, kas säästa aega või kompetentsi puudumise pärast. On neid kellel on suurepärased ideed, aga ta ei pea ennast heaks kirjutajaks, tal kaob kiirelt fookus, kui peab ühe tegevuse juures liiga pikalt püsima. On neid, kes hoomavad numbreid väga hästi, kuid Excelis neid ritta sättimine ajab teda hulluks. Mõni lihtsalt ei suuda tunde veeta äriplaani kallal ja seda tervikuks kokku panna ja seetõttu soovib, et keegi tema sisendi põhjal ära teeb. Lisaks peab äriplaan ka vormistuselt vastama üldistele stiili reeglitele.
Ka äriplaani teenuse sisseostmisel peab äriidee looja ise kaasa mõtlema ja varustama kirjutajat pidevalt vajaliku sisendiga.
Äriplaani koostades toetu usaldusväärsetele allikatele. Subjektiivsus äriplaanis ei päde. Pigem tee rohkem arvutusi, kui vähem. Ole konkurentide kaardistamise enda vastu aus. Müügi- ja ka kasuminumbrid olgu realistlikud. Ära kirjuta ilukirjanduslikku teost vaid toetu faktidele, fookuses hoia kliendi kasu ja turu vajadus.
3Ettevõtlusega alustamise üks esimesi samme on äriplaani kirjutamine, kui ettevõttel on korralik äriplaan annab see ettevõttele selge sihi ja suunised kuhu liigutakse. Senine meie praktika on näidanud, et ideest eduka toimimiseni on käivitusprotsessi oluliseks osaks tugev äriplaan. Põgusalt visiooni kokkuvõttev ideede kirjapanek ei ole alati piisav kaasamaks parterite või investorite huvi. Kui soovid, et sinu […]
0Kui sa oled siia jõudnud, siis arvatavasti seisab sul ees turunduskampaania korraldamine. Olenemata sellest, kas see on sinu esimene kord või võtad asja ette juba mitmendat korda, tasub pilgu peale visata allolevatele nippidele selleks, et asjale veelgi teadlikumalt läheneda. Vaatame üle kõik, alates erinevates turunduskampaania vormidest, eesmärkidest ja sihtrühma määramisest, kuni kampaania edukuse hindamiseni. Turunduskampaania […]
2LinkedIni voog pole kronoloogilises järjekorras. LinkedIni algoritm määrab kindlaks, millised postitused kuvatakse voo ülaosas, mis tähendab, et mõnikord näevad kasutajad vanemaid või populaarsemaid postitusi enne, kui nad näevad uuemaid. LinkedIni algoritmi mõjutavad mitmed tegurid ja need muutuvad suhteliselt sageli. LinkedIni algoritmi 2021. aasta kaks peamist tegurit hõlmavad sotsiaalse müügi indeksit ja postituse juures veedetud aega. […]
1Unikaalne müügiargument on väga oluline ettevõtluse alus. Konkurents on osa ärist ja sunnib ettevõtjaid leidma pidevalt uuemaid ja paremaid lahendusi, et olla teistest parem. Klientidel on valik suur ja nende eesmärk on aru saada, milline toode või teenus eristub teistest. Seetõttu on kõigil ettevõtjatel vaja mõista, mis on nende unikaalne müügiargument (USP), ehk miks klient […]
0LinkedIn oma enam kui 738 miljoni kasutajaga on ettevõtjate maailmas nagu Facebook. Parim paik tööalase kontaktivõrgustiku kogumiseks, haldamiseks ning rakendamiseks oma karjäärivankri ette. Järgnevas artiklis annab LinkedIn profileerija Tõnis Mutt nõuandeid, kuidas LinkedIni personaalne profiil korrastada tulemuslikult. Kujunda endast kaubamärk Me oleme tööturul tooted, vennad ja õed. Igaüks meist – direktorist koristajani – kannab küljes […]
2Mida on ühist ettevõtte asutamisel ja maja ehitamisel? Õige, mõlemad hakkavad pihta projektist. Kuid olgu ehitusjoonis või äriplaan – pädeva projekti koostamine on tükk tööd koos hinnasildiga. Äriplaani koostamine on alati töö tellija materjalist. Allpool vaatame, kuidas kujuneb ja millest koosneb äriplaani hind. Tähtis tegur, mis määrab, milliseks kujuneb äriplaani hind, on asutatava ettevõtte tegevusvaldkond. […]
5Hea äriplaani koostamine pole ei raketiteadus ega tuumafüüsika. Tuleb teada hea äriplaani koostamise põhitõdesid. Väldi seitset sagedamat äriplaani koostamise viga, mis annavad soovitule vastupidise tulemuse ja saadavad ka kõige paremad mõtted rahastajate silmis allavett. Või kui ei saada, siis kiire pankroti tagab nende vigadega äriplaani koostamine kohe kindlasti. Loe edasi, mida äriplaani koostamisel vältida? 1. […]
1Äriplaani kirjutamine võib esmapilgul tunduda keerulise ülesandena või tüütu kohustusena. Tegelikult on tegemist vajaliku dokumendiga, mis eelkõige aitab lahti mõtestada ning paika seada kindla plaani tegutsemiseks ning eesmärkide saavutamiseks. Kuna äriplaani koostamiseks pole kindlat vormi, mida kõik ettevõtjad peaksid ühtmoodi kasutama, siis siit leiad kasulikku nõu, mille järgi tegutseda, ning mis aitab sind äriplaani kirjutamisel. […]
2Integreeritud turundus on lähenemisviis tarbijatele ühtse ja sujuva kogemuse loomiseks. Eesmärgiks on ühendada turunduskommunikatsiooni kõiki aspekte. Näiteks – reklaami, müügi edendamist, avalikke suhteid, otseturundust ja sotsiaalmeediat, sulatada vastavate taktikate, meetodite, kanalite, meedia ja tegevuste segu abil, nii et kõik töötaksid ühtse jõuna. See on protsess, mille eesmärk on tagada, et kõik sõnumside- ja kommunikatsioonistrateegiad oleksid […]
1“Persoona” või „ostupersoona“ kujundamine on sageli etapp, mida suurem osa eriti alustavaid ettevõtjaid ei tee! Kas ja milleks on persoona loomine vajalik? Enne, kui räägime miks persoona kujundamine oluline on, siis selgitame millega on täpsemalt tegu ning kuidas persoona loomine peaks välja nägema? Persoona on isik, kes on toote tüüpilise või sihtrühma kasutaja väljamõeldud, kuid […]
1LinkedIn B2B sisuturunduse strateegia – kuidas seda teha? Veel mõned aastad tagasi, kui LinkedIn maailma ärikliendi turunduses juba ilma tegi, oli kuulda Eestis pidevalt väiteid, et LinkedIn siin ei tööta. Tänaseks on Eesti äriturundajad lõpuks siiski LinkedIni enda jaoks avastanud ja seda tõestavad aastast aastasse mitmekordistuvad Eesti firmalehtede avamise statistika. LinkedIni maine on teinud temast […]
1Kuidas erineb agiilne projektijuhtimine tavalisest projektijuhtimisest? Projektijuhtimine on praktika, mis hõlmab enda alla hulga spetsiifilisi meetodeid, tehnikaid ja kompetentse, mida kasutatakse tegevuste planeerimisel, hindamisel ja kontrollimisel. Nende tehnikate eesmärk on saavutada soovitud tulemus õigeks ajaks, kokkulepitud eelarvega ja kooskõlas kokku lepitud tingimustega. Projektijuhtimise viisidest rääkides võib eristada kaht peamist suunda – traditsiooniline ning uuem ja […]
3Projektiagentuur on Eestis tegutsev projektijuhtimise, turundus- ja äriteenuseid pakkuv ettevõte. Aitame iga päev kaasa mikro- ja väikeettevõtete arengule ja kasvule.