Instagrami algoritm – mida peaksid teadma 2021. aastal?

Instagrami algoritm on paras mõistatus ning korra juba selgeks õpitud süsteem ei pruugi pool aastat hiljem enam töötada. Järgnevas artiklis vaatame, kuidas kujundab algoritm sinu Instagrami ajajoont, storysid ja esiletõstetud sisu.

Foto: Shutterstock

Kuidas toimib ajajoone algoritm

Eelmise aasta lõpus uuendatud Instagrami algoritmi eesmärk on tuua kasutaja feedile uut sisu juba jälgitava sisu baasil. Instagrami ajajoone algoritmi mõjutavad kuus põhifaktorit.

#Huvid

Algoritm arvestab lisaks praegu tarbitavale sisule ka kontosid, mida sa oled kunagi varem jälginud ning sisu, millele sa oled kunagi reageerinud. Nii on ajajoon kombinatsioon kõigest, mida sa oled Instagramis teinud. Instagram toob sinu jaoks esile just seda tüüpi sisu, mida ta arvab sulle enim meeldivat.Et algoritm sinu heaks tööle hakkaks, on sul vaja olla pidevalt aktiivne. Selleks on kõige kasulikum enda sisu ette planeerida ja postitusi ajastada. Nii ei pea sa raiskama aega ja tootma tühist sisu lihtsalt selleks, et toota. Kui ideid, millest sisu luua, napib, siis on sulle abiks sotsiaalmeedia ideekalender, millega saad huvitavate ja meeleolukate postituste abil jõuda suurema sihtrühmani.

#Suhted

Algoritm eelistab levitada edasi sisu, millel on eelnevalt juba teatav “edu” ehk levi ja reageerimiste hulk. Kõige tähtsamad on algoritmi jaoks kommentaarid, meeldimised, jagamised ja video vaatamiste arv. 

Samuti on algoritmi jaoks oluline tuua sinuni sisu kontodelt, mille tegevus on sinu jaoks olulisem ja mille sisule sa oled rohkem reageerinud. Et sellest aru saada, arvestab algoritm kontosid, mille sisule sa oled rohkem meeldimisi ja kommentaare jaganud, kontosid, kellele sa oled saatnud rohkem sõnumeid, inimesi, keda sa oled otsingu abil otsinud ning inimesi, keda sa tunned päriselus. 

Niisiis hakkab algoritm iga uue loodud kontakti pealt “arvutama”, kas ja kui tugevaks kujuneb teie omavaheline “suhe”.

#Ajastus

Algoritm toob kasutajani alati võimalikult värsket sisu. Vaata enda Instagram Insightist statistikat, millal on sinu jälgijad kõige aktiivsemad ning jaga sisu sellest lähtuvalt. Nii jõuad sa oma postitustega laiema jälgijaskonnani ja saad rohkem reaktsioone.

#Sagedus

Kui sageli sa Instagrami külastad? Juhul kui sa ei ole väga sage külastaja, teeb algoritm ise eeldusi, milline sisu sulle võiks meeldida. Aktiivsete kasutajate ajajoon on rohkem kronoloogiline ning Instagram esitleb esmajoones sisu, mis võiks kasutajale enim meeldida ning mis on võimalikult värskelt postitatud.

#Jälgitavad kontod

Paljud kontod muutuvad aja jooksul passiivseteks ehk konto küll eksisteerib, kuid keegi sinna sisu enam ei tooda. Kui sa jälgid väga paljusid kontosid, on algoritmil tunduvalt laiem valik, millist sisu ajajoonele tuua ning kõik postitused ei jõuagi sinuni. Nii võid sa teinekord väga heast sisust lihtsalt ilma jääda.

Sorteeri aeg-ajalt enda jälgitavaid kontosid ning eemalda need, mis sind enam ei huvita või kuhu enam aktiivselt postitusi ei tehta.

#Kasutus

Mida rohkem sa Instagrami kasutad, seda rohkem sisu sa näed. Juhul kui uus sisu sinu jälgitavatelt kontodelt ajajoonel otsa saab, soovitab algoritm eelneva põhjal sulle uusi kasutajaid, kelle sisu võiks sulle huvi pakkuda.

Kuidas korraldab algoritm sinu story-feedi

Storyd ilmuvad sinu ajajoonele esmajärjekorras kontodelt, kelle tegemised sulle enim korda lähevad – kas siis meeldimiste, kommentaaride, storyde vaatamiste ja reaktsioonide või otsesõnumite kaudu. Teiseks kujuneb sinu story-feed kronoloogiliselt. Niisiis kasuta hoogsalt storyde postitamise võimalust, sest seda enam tuled sa teiste kasutajate storyde vahelt esile – nii kui jälgija on ühe sinu story ära vaadanud ning hetkeks oma Instagrami kinni pannud, on tal järgmisel hetkel rakendust avades sinu uus story taas esimeste seas.

Storyde ajastamise jaoks kasuta rakendust nagu näiteks Later

Esiletõstetud sisu (explore page) ja algoritm

Üldiselt toimib ajajoone ja esiletõstetud sisu algoritm samal põhimõttel – mõlemad tahavad sinuni tuua just sulle kõige sobilikumat sisu. Esiletõstetud sisu ajajoon ei arvesta siiski kontosid, mida sa jälgid, vaid koosneb pea täielikult uute kontode sisust. Esiletõstetud sisu ajajoon areneb pidevalt, pakkudes uusi teemakategooriaid ja uuenduslikke otsinguvõimalusi.
Näiteks saad infot otsida märksõnade (nt laulupidu) ja häshtägide järgi (nt #puhkus). Nii arvestab algoritm esiletõstetud sisu ajajoone koostamisel ka sinu postitusel olevat visuaali, iseloomustavat pealkirja ja häshtäge. Tabavate pealkirjade ja haaravate, sinu eripära rõhutavate häshtägidega ei olegi uute potentsiaalsete jälgijate ekraanile jõudmine väga keeruline.

Kui vajad abi Instagrami kontode sisuloome ja reklaamidega, siis võta meiega ühendust. Loe ka “Mida peaksid teadma Instagrami turundusest 2021. aastal”.

0

Seotud teemad