Integreeritud turundus

Integreeritud turundus- kindel tee tarbija mällu

Integreeritud turundus on lähenemisviis tarbijatele ühtse ja sujuva kogemuse loomiseks. Eesmärgiks on ühendada turunduskommunikatsiooni kõiki aspekte. Näiteks – reklaami, müügi edendamist, avalikke suhteid, otseturundust ja sotsiaalmeediat, sulatada vastavate taktikate, meetodite, kanalite, meedia ja tegevuste segu abil, nii et kõik töötaksid ühtse jõuna. See on protsess, mille eesmärk on tagada, et kõik sõnumside- ja kommunikatsioonistrateegiad oleksid kõigis kanalites ühtsed ja keskenduks kliendile. Mida see täpsemalt tähendab ja kuidas saad sina seda oma ettevõtte kommunikatsioonis rakendada, sellest räägime selles blogipostituses.

Integreeritud turundus
Foto: Shutterstock

Miks on integreeritud turundus vajalik?

Erinevatel kanalitel on erinevad tugevused ja nõrkused ning erinevat tüüpi sisu sobib erinevatele kanalitele – Twitter sobib hästi lühikesteks, vaimukateks ja päevakajalisteks sõnumiteks, Pinterest on aga disainiga seotud sisu jaoks suurepäraselt ning läbimõeldud, esteetiline sisu töötab kõige paremini Instagramis. Miks mitte mängida kõigi kanalite tugevustega ja kujundada spetsiaalset turundussõnumit vastavalt kanalile, selle asemel, et proovida kõiki kanaleid integreerida? Vastus on see, et kliendid ei hooli piisavalt, et pöörata tähelepanu kõigile teie erinevatele sõnumitele. Kui te ei kasuta ühte selget kommunikatsioonistrateegiat oma kaubamärgi võimendamiseks, läheb teie sõnum lihtsalt kaduma pidevas sisuvoos, mida kõik tarbijad manustavad igapäevaselt. Selgub, et 85% tarbijatest ei oska nimetada meeldejäävat lugu, mida üks või teine kaubamärk räägib. See tähendab, et enam kui neli inimest viiest ei mäleta tuhandete kaubamärkide jutustatud lugusid. Võite arvata, et teie turundus on parim asi maailmas, kuid tegelikkus on selline, et kõik unustavad selle väga kiiresti. Mõju saavutamiseks peate sõnumite vahetamist koordineerima.
Kas olete kunagi mõelnud, miks McDonalds end pidevalt reklaamib? Kõik teavad, mis on McDonalds. Kõik teavad, mida McDonalds pakub, ja igal tänavanurgal on üks nende restoranidest silmnähtaval kohal. Miks nad siis reklaamivad? Et tarbijatele oma brändi meelde tuletada, isegi kui nad juba teavad, et see on olemas. Seetõttu on kanalite järjepidev sõnumside edastamine nii kriitilise tähtsusega. Ilma selleta ei õnnestu teil oma sõnumit tarbijale edastada, nii et see tal ka meeles püsiks.

Kuidas muuta oma kommunikatsioon atraktiivseks läbi integreeritud turunduse?

Tõeliselt hea integreeritud turundus tähendab enamat kui lihtsalt seda, et igal turunduskanalil on sama loosung, identiteet ja brändi värvid. See peab kuduma ühtse loo läbi kõige, mida bränd teeb. Siin on mõned punktid, mida tuleks kindlasti jälgida integreeritud turunduse tegemisel.

-Veenduge, et logode ja värvide kasutamisel kasutatavate visuaalsete standardite säilitamiseks kasutatakse kujundusjuhendit või brändiraamatut, stiiliraamat, CVI.

-Keskenduge selgele turunduskommunikatsiooni strateegiale. Pange paika kristallselged kommunikatsiooni eesmärgid; selged positsioneerimise avaldused. Siduge põhiväärtused iga kommunikeeritava sõnumiga. Veenduge, et kogu suhtlus annaks brändile või organisatsioonile lisandväärtuse (mitte lahjendaks seda).

-Töötage välja hea turunduse infosüsteem, mis määratleb, kes millal ja millist teavet vajab. Näiteks kliendiandmebaas võib aidata müüki, otseturundust ja müügipersonali. Integreeritud turundus aitab määratleda, koguda ja jagada tähtsat teavet.

Integreeritud turundus, ei tähenda mitte seda, et bränd peaks igast kanalist kajastama täpselt sama sõnumit, see tähendab seda, et brändil peaks olema selge arusaam sellest, mida nad tahavad oma nime alt kommunikeerida. Selline kommunikatsioonivorm aitab hoida fookuses olulise, seejuures tagades võimaluse seda olulist kommunikeerida erinevate ja põnevate nurkade alt.

Kui sinul on integreeritud turundusega abi vaja ja kui sul pole õrna aimugi, mis imeloom on brändiraamat ning sa pole kindel, millist lugu sinu bränd jutustama peaks, siis jäta see töö meie hooleks, aitame sind suurima heameelega!

1

Seotud teemad