Kas suvaliselt storytades on võimalik päriselt edu saavutada?

Kui avad Instagrami äpi, siis esimese asjana lähed vaatama… Suur osa inimesi vastab “story-sid”! 
Instagram story on kõige lihtsam, kiirem ja loomingulisem viis, kuidas oma jälgijaid kaasata!

 

Foto Projektiagentuur

Story ehk lugu

Nagu nimigi reedab on story eesmärk jutustada lugu, täpsemalt lühilugu. Kes siis ikka viitsib kuulata igavat pikka jutustust, mis hüppab ühe mõtte juurest teiseni, korrates sama asja mitu korda ja rääkides tagatipuks veel monotoonse häälega.

Kuidas kaasahaaravat lugu rääkida?

Igal heal lool on struktuur, jutustus peab olema kergelt jälgitav ent samas ei tohi see olla etteaimatav ja banaalne. Sama tõde kehtib ka Instagram story kohta. On olukordi, kus kaootiline story-s möllamine on õigustatud- behind the scenes sisu puhul näiteks lisab selline lähenemine story-dele veelgi rohkem autentsust, ent muude sõnumite puhul selline formaat ei pruugi toimida.

Millest story-sid tehes alustada?

  • Mõtle läbi, mis on story eesmärk. Kas tahad inimesi kaasata ja sinu peamine eesmärk on saada neilt reaktsioone, või on sinu eesmärk suunata jälgija läbi story hoopis kodulehele jne.
  • Kui eesmärk on paigas, siis mõtle selle peale, kui pikk peaks story-de jada olema, et jõuaksid seatud eesmärgini?
  • Meie tähelepanu aken on umbes 8 sekundi pikkune, sellepärast on oluline jälgija konksu otsa saada kohe esimese story-ga?
  • Esita esimeses story-s küsimus; väida midagi, millega inimesed võivad nõustuda või mitte; kasuta story-s nägusid, võta keegi julge kaamera ette- inimestele meeldib näha reaalseid emotsioone. Kui päris inimest ei õnnestu kaamera ette saada, siis loo oma brändile avatar.
  • Nopi välja funktsioonid, mida kavatsed story-des kasutada. Poll, quiz, link, loendur, skaala, asukoht jne.
  • Igale loole lisab vürtsi hästi valitud muusika, kui sa pole muusika kasutamist veel proovinud, siis tee seda kindlasti!
  • Haara härjal sarvist ja alusta põnevate story-de tegemist ja pane oma jälgijad sinust huvituma.

Kuidas teha nii, et sinu story oleks alati äratuntav?

Kordamine on tarkuse ema, turunduses on kordamine brändi loomise alus.
Feedil on iga pilt läbimõeldud, õigesse tooni pandud ja töödeldud? Ka storys peaks visuaalne stiil olema läbiv ja brändile truu?
Vali välja font, mida hakkad läbivalt kasutama. Mõtle läbi oma story-de esteetika. Kui armastad GIF-e kasutada, ent sinu stiiliga sobivaid on sageli keeruline leida, siis siin on mõned salakoodid, mille abil saad leida just sulle sobivad visuaalid.

Valikuid on palju: kas fotod, brändi värvides eridisain või Canvast leitud valmis mall. Igal juhul leia oma stiil või stiilid. Neid võid julgelt aeg-ajalt vahetada! Omamoodi eristuva lahenduse saab ka otse Instagram storys Draw funktsioone kasutades.

Foto: Projektiagentuur

Click nagu investeering

Millest sina kergemini lahti ütled, kas millestki, millesse oled investeerinud aega/emotsioone/raha, või millestki, millesse pole miskit panustatud?
Ikka sellesse, millesse oled mingil moel investeerinud! 

Sotsiaalmeedias on valuutaks laik, click, jagamine ja kommentaar. Kui sa suudad oma jälgijaid panna sinu sisuga interakteeruma, oled võitnud!
Story on kõige lihtsam viis, kuidas oma jälgijates seda harjumust tekitada. Katseta, katseta, katseta…tõenäoliselt alguses on jälgijad vaoshoitumad ja klõpse nii palju ei tule, ent kui oled hirmust üle ja jätkad, siis inimesed harjuvad ja tulevad sinuga kaasa.


Milliseid teemasid story-s kajastada?

  1. Story on suurepärane võimalus jagada struktureeritult oma jälgijatega kasulikke nõuandeid.
  2. Story on hea paik, kus jälgijatega dialoogi harrastada. Küsi arvamust, palu neil hääletada, kutsu neid üles andma tagasisidet.
  3. Story on selleks, et näidata brändi reaalsema ja inimesekesksemana. Näita tagatubades toimuvat, tutvusta oma tiimi.
  4. Kasuta tähtpäevi, mis sinu valdkonnaga haakuvad ja küsi inimestelt küsimusi, pane nende teadmised proovile. Quiz on äge tööriist, mille abil saad oma story-s luua teste/mänge.
Foto Projektiagentuur


Story on 80% planeerimine ja 20% teostus, tee kindlaks, et sul on selge siht silmade ees ning lase loomingulisusel lennata.
Kui tunned siiski, et story pole sinu pärusmaa, siis võta meiega ühendust, meie tiim aitab su hädast välja! 

9

Seotud teemad