Kodulehe optimeerimine

Kodulehe optimeerimine Yoast SEO plugina abil

SEO (search engine optimization) ehk kodulehe optimeerimine on vahend millega tõsta enda kodulehte Google´i otsingu tulemuste seas kõrgemale. Professionaalne kodulehe optimeerimine nõuab aega, kuid esimeste otsingutulemuste seas olemine on seda pingutust igati väärt.

Igasuguse investeeringuga kaasneb alati küsimus – millist kasu see mulle toob? Sama kehtib ka SEOga. Investeeringusse panustatud raha ning sellega kaasnenud rahalist tulu on SEO puhul keeruline mõõta (välja arvatud juhul, kui sa ei kaasa turundusspetsialisti). Nii saabki enda tulemust mõõta panustatud ajas ja pingutustes. 

Iga uue sisu avaldamisel kodulehele tasub pingutada selle optimeerimisega. Just see tagab sulle parimaid tulemusi.

Kodulehe optimeerimine lihtsate põhimõtete abil

Vali SEO-sõbralik platvorm

Kõige paremaid tulemusi toovad veebilehed, mis on üles ehitatud WordPress.com platvormile. Google ja veel teised otsingumootorid eelistavad just WordPressile loodud veebilehti.

Õige märksõna või -fraas

Esiteks vali märksõna või fraas, mis ilmestab sinu kodulehe sisulehte või artiklit kõige paremini. Märksõna on see, mille abil otsitakse infot ning mille põhjal kuvatakse kasutajale vasted. Nii tasub kasutada märksõna enda veebilehel erinevates kohtades, kuid samal kujul (samas käändes). Iga sisuleht või blogilugu peaks olema üks fookus märksõna või fraas. Blogiloo puhul võiks valitud sõna või fraas kajastuda loo pealkirjas, sissejuhatuses, vähemalt ühes alapealkirjas ning läbivalt ka tekstis. Siiski ei tasu märksõnade kasutamisel liiale minna, sest Google on piisavalt tark, et eristada ebaloomulikult kirjutatud teksti.

Märksõnu aitab leida Google´i Keyword Planner või KWFinder.

Esimesed 10-20 märksõna ja fraasi oma toote/teenuse kohta pane kirja ise ja siis alles vaata rakendusetes, kui palju neid tegelikult inimesed otsivad.

Kodulehe optimeerimine URLi slug kaudu

Veebilehe URL koosneb mitmest osast, millest üks on slug ehk osa, mis järgneb otse veebilehe domeenile. Näiteks lingis https://projektiagentuur.ee/unikaalne-muugiargument-ehk-usp/ on slug unikaalne-muugiargument-ehk-usp. WordPressi platvorm pakub kasutajale võimalust määrata just endale sobiv slug, kus võiks samuti kajastuda sinu valitud märksõna.

Veendu, et sa oled Google´i jaoks nähtav

Alati tasub veenduda, et sinu WordPressi veebileht ei ole indekseerimine robotitele kinni pandud. Mine kontrolli – Sätted – Lugemine.

Ristviita enda eelnevatele postitustele ja veebilehtedele

Otsi alati võimalusi viidata tekstisiseselt mõnele enda varasemale loole või veebilehe. Lisa tekstis olevale sõnale või fraasile külge link, mis pakub lugejale võimalust lugeda selle teema kohta täpsemalt edasi. Võimaluse korral on väga hea viidata ka välistele allikatele. Uus link võiks olla iga 250 sõna järel. Lisa link ja viita viimasele blogile või mõnele varasemale teemakohasele artiklile, samuti võid alati viidata teenuse lehele.

Kodulehe optimeerimine – kajastub kogu sinu igapäevatöö tulemus

Kodulehe optimeerimist mõjutab ka sinu ettevõtte igapäevane tegevus. Sealhulgas klientide positiivne tagasiside või arvustused, mis viitavad sinu kodulehele või sotsiaalmeediale. Ka sellisel kujul ristviitamine välistest allikatest mõjub sinu kodulehe optimeerimisele positiivselt.

Avalda värsket ja kõige asjakohasemat sisu

Kui oled kord juba enda kodulehe üles ehitanud, siis selle üldine struktuur ei muutu just sageli. Siiski eelistab Google kuvada otsingutulemuste seas esmajoones värsket infot. Täienda enda veebilehte näiteks mõne värske blogilooga, mis aitab sinu kodulehe nähtavust rohkem esile tuua.

Ära oota koheseid tulemusi

Inimesed loovad kiirete tulemuste saavutamise nimel erinevaid süsteeme, mille abil SEOd “lollitada”. Panusta pigem jätkusuutlikkusele ning loo endale pikaajaline ja realistlik plaan. Ära karda, kui sinu esimesed tulemused ei ole nii head, kui võiks ja ei ilmu päevade või nädalatega. Avalda uut SEO-sõbralikku sisu iga teatud aja tagant ning selline järjepidev töö tagab peagi edu.

Kodulehe optimeerimise tööriistad

Shutterstock

Google Keyword Planner

Google märksõna planeerija on tasuta tööriist, mis aitab leida sulle just selle Õige märksõna. Sisesta valikusse kuni 10 sinu sisuga haakuvat sõna, fraasi või URLi ning Google pakub sulle vastu ligi paar tuhat soovitust, mille vahel valida. Google Keyword Planneril on tegelikult kaks valikut: märksõna generaator ning Get search volume and forecasts.
Ehk juhul, kui oled leidnud märksõnad, mille vahel valida, näitab Google Keyword Planner sulle ka potentsiaalsete klikkide ja reageerimiste arvu. Hea tööriist märksõnade järel luuramiseks on Google Trends.

Ahrefs’ Keyword Generator / Ahrefs märksõna generaator


Kodulehe optimeerimine Ahrefs märksõna generaatori abil on Ahrefs’i üks tasuta tööriistadest, mis sarnaselt Google Keyword Plannerile toob välja 100 parimat märksõna soovitust ükskõik millistele sinu poolt sisestatud fraasile või sõnale. Lisaks hindab see ka iga soovitusega kaasnevat potentsiaalset optimeerimise tulemust kuu aja vältel.

Google Trends

Google Trends kajastab erinevate sisu teemade populaarsust aja jooksul. Kasuta seda leidmaks trendikamaid teemasid ning vältimaks sisu, mille vastu ei ole parasjagu piisavalt huvi.

Ahrefs´s SEO brauseri laiend

Ahrefs’ SEO brauserilaiend on Chrome ja Firefoxi laiendus, mis kajastab Ahrefs’ SEO mõõdikuid otse brauseriaknas. Lisaks pakub see sulle tasuta ülevaadet teistest populaarsetest veebilehtedest, kes kasutavad sinuga sama märksõna või fraasi enda sisus. Peale selle kuvab see ka sinu veebilehe katkiseid linke, suunab kasutaja vajadusel uuenenud lehele, toob välja “nofollow links” ehk lingid, mis ei mõjuta absoluutselt Google´i otsingu tulemusi ning kajastab Ahrefs’ SEO mõõdikuid Google SERPis.

WordPressi kõige parem SEO plugin on Yoast Seo

Selle tundma õppimiseks võib natuke aega kuluda, et saada aru, mis loogika alusel see töötab, kuid hilisem kasu on väga suur ja toob Sind õigete märksõnadega Googles esilehele.

Vaata näidet, kuidas on täidetud üks blogiartikkel SEO Yoastiga,.

Yoast SEO plugina kasutamine

Oluline on kõik indikaatorid saada roheliseks, kuid meeles tuleb pidada, et kirjutada tuleb ikkagi oma sihtrühmale/inimesele, mitte robotitele.

Kodulehe optimeerimine Yoast SEO plugina abil

Soovi abi kodulehe tegemisel või haldamisel? Võta meiega ühendust ja kirjuta tiim@projektiagentuur.ee

0

Seotud teemad