Koduleht WordPressi platvormil – milliseid trende teadma peaks?

Koduleht WordPressi platvormil on internetis sama tavaline nähtus, kui sõiduauto Skoda meie tänavapildis. Kuid koduleht WordPressi platvormil pole oma argisuse kiuste sõiduauto Skoda, vaid midagi kordi isikupärasemat. Kui teada mõningaid trende, tõdesid, nippe ja trikke, võib koduleht WordPressi platvormil olla sama äge, kui üks õige Ameerika custom car. Ja käesolevas blogipostituses vaatame, kuidas seda teha, mida silmas pidada.

Koduleht WordPressi platvormil – disaini trendid

Esiteks: vähem on rohkem

Juba mitu aastat on jätkuvalt märksõna minimalism ja seda tuleb ka sel aastal silmas pidada. Moodne koduleht WordPressi platvormil tähendab palju valget taustapinda ning musta ja lühikest, kuid kokkuvõtliku teksti selle peal. 

Piltlikult öeldes on klassikalise pildiajakirja kujundusstiil kolinud internetti. Mis on hea, sest see suundumus sunnib esitama kodulehel ainult olulist ning seda lühidalt ja selgelt ehk puust ja punaselt, nagu öeldi vanasti. 

Üks tänavu moekamaid minimalistlikke kujunduslahendusi on niinimetatud katkise ruudustiku (broken grid layout) kasutamine. Samuti kasutatakse palju kattuvaid elemente ning asümmeetriat. Sellised kompositsioonivõtted teevad kodulehe kujunduse keskmisest huvitavamaks, kuid silmale mitte liiga kirjuks, sest kujunduses lähtutakse ennekõike minimalismi printsiibist.

Minimalistlik, ebasümmeetriline ja kattuvate elementidega koduleht WordPressi platvormil näeb välja näiteks selline:

Allikas

Teiseks: pealkiri püüdku pilku

Kodulehtede sisupooles avaldub minimalism ennekõike suurtes pealkirjades ning kokkuvõtlikes, kuid lühikestes sisutekstides. Seda viimast eriti esilehel. Moodne pealkiri peab olema suur ja selge, püüdma pilku ning püstitama probleemi või konstateerima fakti. Moodne sisutekst peab olema nagu lühiuudis meedias – ütlema kõik asja kohta ära võimalikult väheste, kuid võimalikult selgete sõnadega. Kui pealkiri on vormistatud küsimusena või probleemipüstitusena, peab sisutekst olema selle küsimuse vastus. 

Siin on üks hea näide, kuidas püüab pilku suur küsimus pealkirjas:

Allikas

Kolmandaks: taustapilt olgu suur ning ilus

Minimalism ei tähenda, et koduleht WordPressi platvormil peab olema nagu Ikea kataloogi näidiskodu või talvemaastik. Pealegi muutuksid kodulehed niiviisi eristamatult ühetaolisteks. Minimalism tähendab võimalikult vähe kellasid ning vilesid.  

Esmamulje jätmine on ka minimalismi tingimustes väga tähtis ning suured taustapildid on siinkohal hea võimalus püüda külastaja pilku, sest need on esimesed asjad mida nähakse. Kuid see taustapilt peab olema hästi valitud, see ei tohi teksti segada, vaid peab seda täiendama, mistõttu ei tohi sellel olla liiga palju infomüra.

Siin on üks hea näide, kuidas taustapilt püüab pilku, kuid ei sega ning täiendab teksti:

Allikas

Piltide puhul kasuta võimalusel fotograafi tehtud pilte, mitte kehva kvaliteediga enda tehtud fotosid ja täna pole enam lahendus ka pildipank, eriti tasuta pildipank – see on tapeet ja targemad internetikasutajad tunnevad need juba kaugelt ära.

Neljandaks: poolitatud ekraanid mahutavad rohkem olulist infot

Üks moesuund on ka ekraani poolitamine, et mahutada sinna rohkem erinevat, kuid vajalikku infot. Näiteks võib ekraani ühel poolel olla info esitatud graafilisel kujul ja teisel poolel tekstiformaadis. Või on ekraani vasakul pool kodulehe üks alamsektsioon ja paremal pool teine. 

Siin on üks hea näide, kuidas poolitatud ekraan aitab esitada infot pildi ja sõna koostoimes:

Allikas
Allikas

Viiendaks: parallaxi efekt naelutab pilgu

Parallaxi efekt tähendab seda, et kodulehte allapoole kerides liiguvad tekst ning suur taustapilt veidi erinevate kiirustega, esiplaanil olev tekst kiiremini, kui taustapilt. See efekt on meile autosõidust tuttav nähtus. Mida kaugemale jääb objekt teeservas liikuvast autost, seda “aeglasemalt” ta autost möödub. Teate küll – postid tuhisevad mööda, kuu seisab paigal. 
Kuna parallaxit ei saa fotona esitada, siis klõpsa näite nägemiseks lingil.

Koduleht WordPressi platvormil – kasutajakogemus

Kasutajakogemus on oluline ja sama oluline on kodulehe täiendamine lähtudes uutest parima kasutajakogemuse pakkumise suundadest.

Esiteks: video kui info parim esitusviis

Külastaja tähelepanu püüdmiseks, tema hoidmiseks lehel on üks hea nipp videosisu kasutamine, info esitamine liikuva pildi ja heli koostöös. Või siis ilma helita, liikuva pildi ja subtiitrite koostöös. Oleneb. Mõnikord on automaatselt ja valjult mängima hakkav video piisav põhjus, et panna koduleht kohe kinni. Eriti, kui selle vaigistusnupp pole lihtsalt leitav.

Ja video võiks olla võimalikult väike, näiteks compressed GIF, et see laeks võimalikult valutult ega jooksutaks kodulehte sekundikski kinni. Olgu koduleht WordPressi platvormil kujundatud kuidas tahes, kas kellade-viledega või minimalistlikult, selle laadimine ei tohi ummistada külastaja internetiühendust ja ka Google kontrollib silmis on kodulehe kiirus ülimalt tähtis. Kui Sinu koduleht on aeglane, siis Google algoritm ütleb nägemist, Sind me ettepoole ei tõsta.

Teiseks: isikustatud (reklaam) sisu

Vanasti oli selleks vidinaks, kui reklaamsisu isikustamist vajas koduleht WordPressi platvormil, Kindred Posts, mis oma tehisintellekti kasutades oskas pakkuda külastajatele isikustatud reklaamsisu. Paraku uuenenud WordPress seda enam ei toeta. Mis tähendab, et valida tuleb mõni muu reklaamsisu isikustaja, näiteks üks neist kuuest.

Kolmandaks: vestlusrobotid ja virtuaalreaalsus

Kuna vestlusrobot on juba vana nähtus, siis pikemalt me selle kasuteguril ei peatu. Toome välja vaid mõned lemmikud:

  • Chatbots – kiire ja tõhus klienditugi, mida arendatakse järjepidevalt paremaks
  • Collect.chat – algajasõbralik ja nii lihtne, kui vähegi võimalik
  • Woowbot – kui kasutad wooCommerce’i siis see on kindlasti asi mida võiks kasutada, sest see jälgib klientide vestlusi ja teeb statistikat, näiteks aitab e-poe pidajal teada, miks kliendid lahkuvad ilma ostmata.
  • IBM Watson Assistant – täiesti tasuta vestlusrobot, mis oskab kasutada kasutaja andmeid, näiteks nime vestluses

Uue nähtusena pakub meeldivat kasutajakogemust virtuaalreaalsus, mille loomiseks on WordPressil näiteks WP VR pistikprogramm, mis lubab luua 360-kraadiseid pilte ja videoid. 

Virtuaalreaalsus moodi minek on suuresti koroona pandeemia ja kinnisvarasektori ühine teene – kuidagi peab ju maakler näitama kliendile korterit ka kontaktivabalt. Ja parim võimalus on viia ta sinna virtuaaltuurile. 

Koodikirjutamise trendid, kui on koduleht WordPressi platvormil

  1. ID selectorid on kõige kiiremad, kiiremad class selectoritest. Kuna ID-d saab määrata vaid ühele elemendile lehel, siis on see kiirem, kui otsitakse seda ühte elementi, kui see, et käiakse läbi kõik klassid ja otsitakse sealt. See puusutab CSS-i ja seal sees asjade valimist, custom CSS kirjutamist. ID selectoriga otsitakse, kuni ID leitakse ja lõpetatakse otsimine ja pannakse stiil sellele elemendile. Kui näiteks class selectoriga valida ja stiilida, siis otsitakse terve kood läbi kas seda classi on veel kuskil, et seda stiilida.
  1. HEX värvikoodid on kiiremad kui RGB omad. Kui kasutada näiteks värvinime (red) siis on seda kõige lihtsam arvutil läbi analüüsida kuid et selle tähendust saada peab parser otsima vastavast tabelist red värvile vaste ikkagi värvikoodi näol. Seega on see kõige aeglasem. #ff0000 (HEX) seevastu on ka kerge analüüsida kuid vajab vaid kolme text to int konversiooni ja parser teab kohe mis värvi sinna panna. rgb(0,0,0) on kõige raskem lahti analüüsida ja vajab ka kolme text to int tehet parseri poolt.

Rohkem koodinippe saab vaadata siit!

CDN-i soovitused, kui on koduleht WordPressi platvormil

CDN- Content Delivery Networki eestikeelne vaste oleks vist sisu edastusvõrk. Ehk siis koopiad sinu lehest on mitmes serveris üle maailma, mis teeb veebilehe kõigi jaoks kiiremaks. Miinus on see, et kui näiteks BunnyCDN-i serverid kinni lähevad, siis on sinu veebileht ka maas.

  • BunnyCDN – maksab, kuid kiire ja usaldusväärne
  • Cloudflare – tasuta, kuid nimeservereid peab muutma ja mõnel lehel see pole võimalik

Rohkem infot CDN tööpõhimõtte ja pluginate kohta saad vaadata siit.

Kui Sul napib aega ja teadmisi kaasaegse kodulehe loomisel, siis võta meiega ühendust. Loome Sinu vajadustest lähtuva veebilehe.

0

Seotud teemad