Kommunikatsiooni trendid

Kommunikatsiooni trendid 2021

Kommunikatsioonis on käes põnevad ajad. See ei tähenda ainult uusi turunduskanaleid ja põnevaid äppe, vaid uute kommunikatsioonitrendidega peab kaasas käima kogu organisatsiooni avalik suhtluskultuur. On suur tõenäosus, et paljud siin välja toodud trendidest ei jää ainult hooajapõhiseks, vaid on tulnud, et jääda.

Rõhk ühiskondlikel teemadel

Tegemist on loodetavasti trendiga, mis ei lähe kunagi moest. Üha rohkem organisatsioone tunnevad sotsiaalset vastutustundlikkust – roheline kontor, tervislik töökeskkond, peresõbralik tööandja jne. Nii oma kolleegide, klientide kui ka töökultuuri suhtes vastutustundliku mõtteviisi ülesnäitamine on juba laialt levinud ja levib kindlasti veel. Eriti sellistel rasketel aegadel nagu praegu.

Kasuta uusi võimalusi

Erinevate videosildade kaudu on võimalik toota harivaid õppevideoid ja koolitusi. Hea enesetutvustuskanal on tasuta vebinarid, mille suunatud Facebooki reklaami kaudu on sul lihtne jõuda uute klientideni ning jagada nendega uutmoodi sisuturundust. Livestreamide vaatamine on paljude heaks juba sama hea, kui üritusel füüsiliselt viibimine. Aja kokkuhoiu mõttes isegi parem.

Enda teadmisi saab lihtsalt jagada ka podcasti vahendusel – hea lahendus neile, kes ehk pelgavad kaamera ees esineda. Samas arvesta, et pildi puudumine eeldab suurepärast helikvaliteeti.

Ole vahetu ja aus

Paku oma klientidele sisu, mis neile reaalselt kasulik on. Taolised kriisid muudavad meie prioriteete ja suunavad inimesi tarbima sisu, mis neid ühel või teisel moel edasi aitab. Enda hea sisu müümine eeldab osavat kirjutamiskunsti ning elementaarset keeleoskust. Viimase puudumist kohtab kahjuks päris tihti. Kuid teinekord ei olegi kõige olulisem õige koma või mõttekriips, vaid stiil, millega enda sihtrühmale läheneda.

Klienditeenindus olgu kiire ja operatiivne

Facebookis ühendust võtvad kliendid ei ole enam haruldus. Kuid seejuures tuleb otsustada, kas kasutadagi Facebooki ametliku suhtluskanalina, mis omakorda tähendab operatiivset infovahetust iga kliendiga. Kuna pidev kättesaadavus on teinekord päris raske, tuleks esiteks tuua enda kanalites välja piisavalt infot, mis toetab klienti seni, kuni ta sinuga ühendust saab. Võimaluse korral tasub kaaluda ka targa juturoboti abi, kes oskab vastata enamlevinud küsimustele.

Kuid kui sõnumitele vastamine ega juturobot ei ole sinu jaoks, siis märgi lihtsalt enda Facebookis ja kodulehel nähtavale kohale telefoninumber või meiliaadress, mille kaudu sinu kliendid kõige kiiremini ja lihtsamini vastuseid saavad. Paku enda kliendile kiirust ja lihtsust ehk läbimõeldud logistilisi lahendusi.

Ole praktiline

Kuna füüsilist kontakti ja otsesuhtlust on praegusel ajal varasemast tunduvalt vähem, peab sinu koduleht olema Google otsingu tulemustes esimeste seas. Kuidas selleni jõuda on juba omaette teema ja vääriks eraldi artiklit, kuid vajadusel pöördu julgelt Projektiagentuuri poole. Enne abi küsimust võta siiski endale paar tundi vaba aega ja analüüsi enda kodulehe ülesehitust kliendivaates (eriti just nende vaatest, kes satuvad sinu lehele esimest korda). Vaata rahulikult üle, kuidas ja kui kiiresti leiab klient infot sinu teenuste kohta, kas kodulehel on infot, mis ei ole enam aktuaalne või mõeldud avalikkusele, kas sinu kontaktid on kergesti leitavad jne. Soovitav on ka testida enda olemasolevat või alles loodavat kodulehte hulga inimeste peal. Tee algust kasvõi enda headest sõpradest. Sageli suudab võõras pilk anda tagasisidet, mille peale poleks ise eales tulnud.

Videote tootmisel mõtle erinevatele kanalitele, kus oma toodetud materjali võiks jagada. Aruta enda mõtteid videomeistriga ning tootke materjali vastavalt kanali eesmärgile, formaadile ja võimalustele. Produktiivselt planeeritud võttepäeva tulemusena saad luua pikemaid reklaamklippe, fotosid trükimaterjalidele ja videosisu sotsiaalmeediasse. Kui vaja võta ühendust professionaalsete videomeistritega, kes oskavad luua kvaliteetset sisu vastavalt kanalile. Ja otseloomulikult tuleb aina enam arvestada, et suur osa (kui juba mitte enamus) sihtrühmast kasutab arvuti asemel telefonivaadet.

Töötulemus ei tohi langeda ehk valmista end 100% ette

Kui juba jõule ja sünnipäevi tähistatakse Zoomi või Teamsi vahendusel, siis on täiesti loomulik, et veebikeskkonda on liikunud ka tööalased kohtumised.

Tulenevalt eelmistest punktidest on selle kommunikatsiooniaasta märksõnaks kvaliteetsed IT-lahendused. On arusaadav, et kõigil ettevõtetel ei ole võimalik osta enda töötajatele tasemel mikrofone, kaameraid ja kõrvaklappe. Kuid tähtis on, et korraliku tehnikaga oleksid varustatud olulistel vebinaridel või LIVE üritustel esinejad. Ilmselt on enamus, kes osalevad sageli koosolekutel kuulnud fraase: “Oot hääl kadus ära praegu…”, “Kas mind nüüd on kuulda?”, “Hei, me hetkel ei saa Andresega ühendust, aga ma räägin ise senikaua.” jne. Oleme sellega juba harjunud ja nii tulebki koosolekuid planeerides varuda aega, et ikka ja jälle on kellelgi probleeme wifiga, mikrofoniga või unustas mõni kolleeg kaamera välja lülitada.

Oskus esineda kaamera ees

Elementaarne eneseväljendusoskus kaamera ees ei tähenda vaid piisavalt valju hääletooniga rääkimist ja konkreetselt vormistatud lihtlauseid. Olulist rolli mängivad ka sinu korrektne väljanägemine, kehakeel (arvestada tasub, et enamasti keegi rinnust allapoole sind ei näe) ja isegi sind ümbritsev ruum tagataustal. Taust ei saa tõmmata endale rohkem tähelepanu kui sulle. Muidugi on vaatajatel põnev vaadata, millised raamatud või kruusid sul kodus on, aga kas see on asja eesmärk?

Muutlikud ajad on samuti hea võimalus leida uusi kontakte ja ennast arendada. Mõtle, kuhu sa oled enda tegutsemisajaga jõudnud, millised inimesed sind ümbritsevad ning kuhu sa oma tegemistega tegelikult tahad välja jõuda.

Ja veel. Jäägem alati viisakaks ning hoidkem oma kolleege ja kliente!

3

Seotud teemad