OSTUKORV
- No products in the cart.
Kommunikatsioonis on käes põnevad ajad. See ei tähenda ainult uusi turunduskanaleid ja põnevaid äppe, vaid uute kommunikatsioonitrendidega peab kaasas käima kogu organisatsiooni avalik suhtluskultuur. On suur tõenäosus, et paljud siin välja toodud trendidest ei jää ainult hooajapõhiseks, vaid on tulnud, et jääda.
Tegemist on loodetavasti trendiga, mis ei lähe kunagi moest. Üha rohkem organisatsioone tunnevad sotsiaalset vastutustundlikkust – roheline kontor, tervislik töökeskkond, peresõbralik tööandja jne. Nii oma kolleegide, klientide kui ka töökultuuri suhtes vastutustundliku mõtteviisi ülesnäitamine on juba laialt levinud ja levib kindlasti veel. Eriti sellistel rasketel aegadel nagu praegu.
Erinevate videosildade kaudu on võimalik toota harivaid õppevideoid ja koolitusi. Hea enesetutvustuskanal on tasuta vebinarid, mille suunatud Facebooki reklaami kaudu on sul lihtne jõuda uute klientideni ning jagada nendega uutmoodi sisuturundust. Livestreamide vaatamine on paljude heaks juba sama hea, kui üritusel füüsiliselt viibimine. Aja kokkuhoiu mõttes isegi parem.
Enda teadmisi saab lihtsalt jagada ka podcasti vahendusel – hea lahendus neile, kes ehk pelgavad kaamera ees esineda. Samas arvesta, et pildi puudumine eeldab suurepärast helikvaliteeti.
Paku oma klientidele sisu, mis neile reaalselt kasulik on. Taolised kriisid muudavad meie prioriteete ja suunavad inimesi tarbima sisu, mis neid ühel või teisel moel edasi aitab. Enda hea sisu müümine eeldab osavat kirjutamiskunsti ning elementaarset keeleoskust. Viimase puudumist kohtab kahjuks päris tihti. Kuid teinekord ei olegi kõige olulisem õige koma või mõttekriips, vaid stiil, millega enda sihtrühmale läheneda.
Facebookis ühendust võtvad kliendid ei ole enam haruldus. Kuid seejuures tuleb otsustada, kas kasutadagi Facebooki ametliku suhtluskanalina, mis omakorda tähendab operatiivset infovahetust iga kliendiga. Kuna pidev kättesaadavus on teinekord päris raske, tuleks esiteks tuua enda kanalites välja piisavalt infot, mis toetab klienti seni, kuni ta sinuga ühendust saab. Võimaluse korral tasub kaaluda ka targa juturoboti abi, kes oskab vastata enamlevinud küsimustele.
Kuid kui sõnumitele vastamine ega juturobot ei ole sinu jaoks, siis märgi lihtsalt enda Facebookis ja kodulehel nähtavale kohale telefoninumber või meiliaadress, mille kaudu sinu kliendid kõige kiiremini ja lihtsamini vastuseid saavad. Paku enda kliendile kiirust ja lihtsust ehk läbimõeldud logistilisi lahendusi.
Kuna füüsilist kontakti ja otsesuhtlust on praegusel ajal varasemast tunduvalt vähem, peab sinu koduleht olema Google otsingu tulemustes esimeste seas. Kuidas selleni jõuda on juba omaette teema ja vääriks eraldi artiklit, kuid vajadusel pöördu julgelt Projektiagentuuri poole. Enne abi küsimust võta siiski endale paar tundi vaba aega ja analüüsi enda kodulehe ülesehitust kliendivaates (eriti just nende vaatest, kes satuvad sinu lehele esimest korda). Vaata rahulikult üle, kuidas ja kui kiiresti leiab klient infot sinu teenuste kohta, kas kodulehel on infot, mis ei ole enam aktuaalne või mõeldud avalikkusele, kas sinu kontaktid on kergesti leitavad jne. Soovitav on ka testida enda olemasolevat või alles loodavat kodulehte hulga inimeste peal. Tee algust kasvõi enda headest sõpradest. Sageli suudab võõras pilk anda tagasisidet, mille peale poleks ise eales tulnud.
Videote tootmisel mõtle erinevatele kanalitele, kus oma toodetud materjali võiks jagada. Aruta enda mõtteid videomeistriga ning tootke materjali vastavalt kanali eesmärgile, formaadile ja võimalustele. Produktiivselt planeeritud võttepäeva tulemusena saad luua pikemaid reklaamklippe, fotosid trükimaterjalidele ja videosisu sotsiaalmeediasse. Kui vaja võta ühendust professionaalsete videomeistritega, kes oskavad luua kvaliteetset sisu vastavalt kanalile. Ja otseloomulikult tuleb aina enam arvestada, et suur osa (kui juba mitte enamus) sihtrühmast kasutab arvuti asemel telefonivaadet.
Kui juba jõule ja sünnipäevi tähistatakse Zoomi või Teamsi vahendusel, siis on täiesti loomulik, et veebikeskkonda on liikunud ka tööalased kohtumised.
Tulenevalt eelmistest punktidest on selle kommunikatsiooniaasta märksõnaks kvaliteetsed IT-lahendused. On arusaadav, et kõigil ettevõtetel ei ole võimalik osta enda töötajatele tasemel mikrofone, kaameraid ja kõrvaklappe. Kuid tähtis on, et korraliku tehnikaga oleksid varustatud olulistel vebinaridel või LIVE üritustel esinejad. Ilmselt on enamus, kes osalevad sageli koosolekutel kuulnud fraase: “Oot hääl kadus ära praegu…”, “Kas mind nüüd on kuulda?”, “Hei, me hetkel ei saa Andresega ühendust, aga ma räägin ise senikaua.” jne. Oleme sellega juba harjunud ja nii tulebki koosolekuid planeerides varuda aega, et ikka ja jälle on kellelgi probleeme wifiga, mikrofoniga või unustas mõni kolleeg kaamera välja lülitada.
Elementaarne eneseväljendusoskus kaamera ees ei tähenda vaid piisavalt valju hääletooniga rääkimist ja konkreetselt vormistatud lihtlauseid. Olulist rolli mängivad ka sinu korrektne väljanägemine, kehakeel (arvestada tasub, et enamasti keegi rinnust allapoole sind ei näe) ja isegi sind ümbritsev ruum tagataustal. Taust ei saa tõmmata endale rohkem tähelepanu kui sulle. Muidugi on vaatajatel põnev vaadata, millised raamatud või kruusid sul kodus on, aga kas see on asja eesmärk?
Muutlikud ajad on samuti hea võimalus leida uusi kontakte ja ennast arendada. Mõtle, kuhu sa oled enda tegutsemisajaga jõudnud, millised inimesed sind ümbritsevad ning kuhu sa oma tegemistega tegelikult tahad välja jõuda.
Ja veel. Jäägem alati viisakaks ning hoidkem oma kolleege ja kliente!
2Miks kasutada Promoty võimalusi ja kuidas korraldada sisuloojatega kampaaniat? Kuidas korraldada sisuloojatega kampaaniat? Sotsiaalmeedia on kahtlemata üks väga võimas turundustööriist, millega saab jõuda laia tarbijaskonnani. Influencerid ehk sisuloojad/mõjuisikud on tõusnud märkimisväärseks turunduskanaliks. Edukas koostöö ettevõtte ja sisulooja vahel aitab oluliselt kasvatada brändi tuntust ja toodete/teenuste müüki. Promoty on Eesti suurim influencer turunduse platvorm, mis toob […]
0Kui alguses oli TikTok peamiselt koht, kuhu kasutajad laadisid humoorikaid lühivideosid, siis praegu on tegemist ühe maailma populaarseima suhtlusmeediaplatvormiga. TikToki turundusvõimalusi ei tasu alahinnata ja seetõttu peaks iga turundaja, kelle sihtrühmaks on noorem põlvkond, mõtlema TikTokis turunduskampaaniate tegemise peale. See popp ja noortepärane platvorm on koht, kus kaubamärki reklaamides on lubatud ja lausa nõutud piiritu […]
0Sotsiaalmeedia on ja jääb turundajate jaoks väärtuslikuks töövahendiks. Kuid edukad sotsiaalmeedia kampaaniad nõuavad, et turundajad oleksid kursis, milline sisu on oodatud ning millised on konkreetse sotsiaalmeediakanali pakutavad tasuta ja tasulised võimalused selle sisu toimetamiseks tarbijateni. Arvestades sotsiaalmeedia üha kasvavat tähtsust, on brändi sotsiaalmeediakanal midagi enamat kui lihtsalt jälgijad, fännid ja fotod. Iga üksikpostitus või kampaania […]
0Mida on ühist ettevõtte asutamisel ja maja ehitamisel? Õige, mõlemad hakkavad pihta projektist. Kuid olgu ehitusjoonis või äriplaan – pädeva projekti koostamine on tükk tööd koos hinnasildiga. Äriplaani koostamine on alati töö tellija materjalist. Allpool vaatame, kuidas kujuneb ja millest koosneb äriplaani hind. Tähtis tegur, mis määrab, milliseks kujuneb äriplaani hind, on asutatava ettevõtte tegevusvaldkond. […]
2Graafilise disaini trendid muutuvad pidevalt. Niisiis on meil viimane aeg küsida: millised on graafilise disaini trendid 2021? Lühidalt vastates: ajakohased. Mida tähendab see omadussõna sisuliselt, seda vaatame lähemalt tänases blogipostituses. Kui möödunud aastal tuli kõigil ettevõtjatel kiiresti kohaneda pandeemia tõttu pea üleöö hüppeliselt internetikesksemaks muutunud maailma mängureeglitega, siis tänavu hakatakse välja selgitama esimesi tõelisi kaotajaid […]
0Et eelmisel aastal muutis maailma märgatavalt, on sisuturunduse trendid 2021 hoopis muud, kui mullu. Tunased turundustrendid tuleb vahetada värskete vastu, sest tulevik on käes juba täna. Olgem ausad – möödunud aasta õpetas meile palju uut ja pani meid tööle viisil, mida poleks osanud ette näha. Aga me kohanesime! Eelmise aasta kõige tähtsam õppetund kõigile turundusinimestele […]
0Hea äriplaani koostamine pole ei raketiteadus ega tuumafüüsika. Tuleb teada hea äriplaani koostamise põhitõdesid. Väldi seitset sagedamat äriplaani koostamise viga, mis annavad soovitule vastupidise tulemuse ja saadavad ka kõige paremad mõtted rahastajate silmis allavett. Või kui ei saada, siis kiire pankroti tagab nende vigadega äriplaani koostamine kohe kindlasti. Loe edasi, mida äriplaani koostamisel vältida? 1. […]
0Instagrami teatavasti klikitavaid linke lisada ei saa. Ainuke koht, kus on võimalik lisada üks ainus link, on Instagrami profiilil. Kui soovid jagada oma jälgijatega uut kodulehe, Youtube video või muud sisu, siis pead igakord profiilil linke muutma. Siinkohal saab appi tulla Linktree. Linktree on tasuta tööriist Instagrami sisuloojatele, mille abil saab luua mikro veebilehe, kuhu […]
1Facebook Creator Studio koondab kokku kõik tööriistad, mida vajad sisu tõhusaks postitamiseks, haldamiseks, raha teenimiseks ja tulemuste mõõtmiseks kõigil oma Facebooki-lehtedel ja Instagrami-kontodel. Kui Sul on oma Facebooki-leht või kui haldad mõnda, saad hõlpsasti juurdepääsu Facebooki Creator Studiole. Ehkki funktsioonid, mida saad omaniku või haldurina kasutada, võivad erineda, on see tööriist siiski väärt katsetamist. Kui […]
0Instagram story on tavaliselt esimene asi, mida silmame avades Instagrami äpi. Statistikale toetudes selgub, et enamik meist vaatab enne kõik storyd läbi ning alles seejärel suundub postituste juurde. Instagrami story-sid kasutab iga päev üle 500 miljoni inimese. Kõige huvitavamad story-d tehakse hetkes, kasutades selleks videoid, fotosid ja loomingulisi tööriistu võimaldades jälgijatel heita põgus pilk teie […]
0UX-i disain keskendub kliendi teekonna ning igapäevaste toodete ja teenuste, näiteks veebisaitide, rakenduste või isegi kohvimasinate vahelisele interaktsioonile. UX ühendab endas psühholoogia, äri, turu-uuringute, disaini ja tehnoloogia aspekte. Mis on UX-disain? „Kasutajakogemuse kujundamist” kasutatakse sageli vaheldumisi selliste mõistetega nagu „Kasutajaliidese kujundamine” ja „Kasutatavus”. Ehkki kasutatavus ja kasutajaliidese (UI) kujundamine on UX-i kujundamise olulised aspektid, on […]
1Esimene asi, mida inimese juures tähele paneme on tema välimus – kuidas ta liigub, mis tal seljas on, millised on ta juuksed. Halba esmamuljet on raske heaks muuta, eriti kui võistlete veebis miljonite kandidaatide vastu. Princetoni teadlased leidsid, et 0,1 sekundi jooksul kujundavad inimesed fotodel, mida neile näidati, nägude meeldivuse, usaldusväärsuse, pädevuse, atraktiivsuse ja agressiivsuse […]
1Äriplaani kirjutamine võib esmapilgul tunduda keerulise ülesandena või tüütu kohustusena. Tegelikult on tegemist vajaliku dokumendiga, mis eelkõige aitab lahti mõtestada ning paika seada kindla plaani tegutsemiseks ning eesmärkide saavutamiseks. Kuna äriplaani koostamiseks pole kindlat vormi, mida kõik ettevõtjad peaksid ühtmoodi kasutama, siis siit leiad kasulikku nõu, mille järgi tegutseda, ning mis aitab sind äriplaani kirjutamisel. […]
0Meediaplaneerimine on protsess, milles turundajad määravad kindlaks, kus, millal ja kui sageli nad reklaami kasutavad, et maksimeerida oma sihtrühma kaasamist (engagement) ja investeeringute tasuvust. Meediakava võib jagada reklaamikulusid ja ressursse erinevate internetiühendusega või -ühenduseta kanalite vahel nagu ringhääling, trükitud reklaamid, tasulised reklaamid või natiivse ehk kohaliku sisuga reklaamid (native contents). Tänapäeva konkurentsivõimelisel turundusmaastikul peavad turundajad […]
0Integreeritud turundus on lähenemisviis tarbijatele ühtse ja sujuva kogemuse loomiseks. Eesmärgiks on ühendada turunduskommunikatsiooni kõiki aspekte. Näiteks – reklaami, müügi edendamist, avalikke suhteid, otseturundust ja sotsiaalmeediat, sulatada vastavate taktikate, meetodite, kanalite, meedia ja tegevuste segu abil, nii et kõik töötaksid ühtse jõuna. See on protsess, mille eesmärk on tagada, et kõik sõnumside- ja kommunikatsioonistrateegiad oleksid […]
0“Persoona” või „ostupersoona“ kujundamine on sageli etapp, mida suurem osa eriti alustavaid ettevõtjaid ei tee! Kas ja milleks on persoona loomine vajalik? Enne, kui räägime miks persoona kujundamine oluline on, siis selgitame millega on täpsemalt tegu ning kuidas persoona loomine peaks välja nägema? Samuti leiad blogi lõpust persoona töölehe.Persoona on isik, kes on toote tüüpilise […]
0Veebibänneri all mõistetakse enamasti standardformaadis staatilisi või animeeritud pilte, mida kasutatakse veebis. Bänner on osa ettevõtte brändingust ja peab vastama ettevõtte kuvandile ja rääkima ühte keelt ettevõtte CVI-ga. Bännerreklaami nimetatakse bännerreklaamide visuaalse olemuse tõttu ka displeireklaamiks (erinevalt tekstilisest reklaamist). Võite alustada bännerreklaami kampaaniat Google Adwordsis, kõikides sotsiaalmeedia kanalites, e-posti teel, veebisaitidel jne. Bännerreklaam koosneb kujutisest […]
0Mõiste tööandja bränding kõlab meedias ja personalijuhtide seas aina rohkem. Mis see on ja miks see peaks ühele ettevõttele kasulik olema? Ning kuidas seda oma ettevõttes tööle panna? Mis on tööandja bränding? Märk (bränd) on oluline turul silmapaistmiseks. Tarbijabrändiga on organisatsioonid kokku puutunud juba päris pikka aega, see aitab tootel teistest sarnastest eristuda ning end […]
0Veel mõned aastad tagasi, kui LinkedIn maailma ärikliendi turunduses juba ilma tegi, oli kuulda Eestis pidevalt väiteid, et LinkedIn siin ei tööta. Tänaseks on Eesti äriturundajad lõpuks siiski LinkedIni enda jaoks avastanud ja seda tõestavad aastast aastasse mitmekordistuvad Eesti firmalehtede avamise statistika. LinkedIni maine on teinud temast maailma parima ja tõhusama ärile ja ettevõtlusele pühendunud […]
0Kuidas erineb agiilne projektijuhtimine tavalisest projektijuhtimisest? Projektijuhtimine on praktika, mis hõlmab enda alla hulga spetsiifilisi meetodeid, tehnikaid ja kompetentse, mida kasutatakse tegevuste planeerimisel, hindamisel ja kontrollimisel. Nende tehnikate eesmärk on saavutada soovitud tulemus õigeks ajaks, kokkulepitud eelarvega ja kooskõlas kokku lepitud tingimustega. Projektijuhtimise viisidest rääkides võib eristada kaht peamist suunda – traditsiooniline ning uuem ja […]
2Instagrami turundus ei näi esmapilgul midagi keerulist olevat. Laed foto üles, töötled, sest Instagrami töötlusvahendid on ühed paremad üldse, lisad kirjelduse ja sobilikud emotikonid ning mõned vastavasisulised hashtagid ja tehtud ta ongi. Aega kulub 3−8 minutit! Kui oma lehele on õnnestunud juba piisavalt jälgijaid koguda, siis laike üldiselt tuleb pea igale postitusele üsna kergesti. Aga kuidas […]
0
KONTAKT
LIITU UUDISKIRJAGA
Copyright @ Projektiagentuur 2021. Kõik õigused kaitstud
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.