OSTUKORV
- No products in the cart.
Sisekommunikatsioon tähendab suhtlemist oma töötajatega. Professionaalne sisekommunikatsioon järgib organisatsiooni väärtusi, peab silmas selle missiooni ning aitab saavutada strateegilisi eesmärke.
Kuid kuna pandeemia muutis inimeste tööharjumusi, ei saa ettevõtte sisekommunikatsioon toimida enam varasemal moel, et palud valjuhäälselt korraks kogu kontori tähelepanu ja räägid asja ära. Niisiis tuleb sisekommunikatsioon mõtestada enda jaoks ümber. Või polegi su ettevõttes teadlikult tegeletud sisekommunikatsiooniga? Nüüd on selleks õige aeg.
Teadmatus tekitab hirme. Hirmud toidavad kuulujutte. Kuulujutud loovad ebakindlust. Ebakindlusest areneb usaldamatus. Seepärast on ülimalt oluline, et kogu su tööpere oleks selgelt ja üheselt mõistetavalt kursis, mis toimub ja miks.
Praegu maailmas möllava pandeemia puhul tähendab see eesliinitöötajatele asjakohaste käitumisjuhiste jagamist ning isikukaitsevahendite tagamist ja tagatoatöötajate saatmist kodukontoritesse koos range soovitusega pidada kinni “igamehekarantiini” reeglitest. Kuid ära pelga rääkida ka ettevõtte käekäigust ning tulevikust. Jagatud raskused liidavad inimesi. Juriidiliselt on firma küll omaniku jagu, kuid sisuliselt sellega seotute ühine asi.
Kuid mida suurem ettevõtte, seda tõenäolisemalt ei jõua info kõigini. Ja kui jõuab, siis kellelegi on see kindlasti hane selga vesi. Et nii poleks, mõtle läbi, kuidas sa oma inimestega suhtled – kas saadad laiali massikirja, käid nendega rääkimas, eeldad, et nad jälgivad ettevõtte siseveebi või lükkad oma inimestega suhtlemise hoopis osakonnajuhatajatele? Pea meeles, et hea juht ei kao raskel ajal töötajate jaoks ära ning on oma meelekindlusega neile eeskujuks.
Kuna kodukontor võimaldab suhtuda tööaega loominguliselt, tulevad kõige paremad mõtted alati kõige valemal ajal. Näiteks pool kümme õhtul. Kui väga tahaks alluvale või kolleegile kohemaid helistada, Facebookis sõnumit saata või mis iganes moel otsida temaga ühendust tähtsa tööasja ajamiseks! Ära tee seda. Pane oma hea mõte kirja ja tegele sellega edasi hommikul.
Esiteks on viisakas austada teise inimese õigust tema oma ajale, mis jääb ka pandeemia tingimustes väljapoole traditsioonilist tööaega. Teiseks viid sa säärase teiste jaoks ettearvamatu tõmblemisega oma inimesed kolme kuuga ärevushäireteni ja kuue kuuga läbipõlemiseni.
Kolmandaks kujuta ette, et oled pühapäeval perega rabamatkal ja saad laudteel keset laukaid töökõne.
Leppige kodukontoritesse kolides ettevõttes või osakonnas omavahel kokku, mis kellani te olete tööasjus üksteise jaoks olemas ning pidage sellest ka kinni.
Just nii – kasutage tööpäeval info liigutamiseks sõnumivahetusrakendusi. Kõige lihtsam on teha Facebooki tööasjadeks omaette grupivestlus. Aga võite kasutada ka näiteks Slacki ärisuhtlustarkvara. Peamine, et teete omavahel selgeks suhtlemise etiketi ning tööjuttude aja lõpu. Tehke ettevõtte info ning üldjuttude ning jaoks eraldi Facebooki grupp ja tööasjad hoidke grupivestlustes. Toimib. Kontrollitud.
Julgemad katsetajad võiksid suhtlemiseks proovida ka videoformaati, nagu noored kasutavad Snapchati või TikToki. See võib tunduda võõrastav, kuid tööpere iga järgmise põlvkonna jaoks on säärased suhtlusviisid üha loomulikumad. Niisiis ära pelga küsida uuelt noorelt turundusassistendilt nõu, kuidas toota sisu nagu päris mõjuisik. Ühe joodeldava ülemuse pani ansambel Apelsin isegi laulu sisse.
Kuid kui sa juhid suurt ettevõtet, tagab toimiva sisekommunikatsiooni ikkagi vana hea siseveeb. Professionaalne siseveeb tähendab loogiliselt üles ehitatud kodulehte, kokkulepitud haldajat ning järjepidevust haldamisel. Kinnista tööperes tegudega arusaam, et just siseveeb on see usaldusväärne koht, kust saab tähtsat ja tõest infot.
Kuid ära pea paljuks dubleerida sealt infot ettevõtte sotsiaalmeediagruppi ja vajadusel ka grupivestlustesse. Info peab liikuma seal, kus inimesed ja mitte vastupidi. Pealegi pole inimestel aega infot kusagilt otsimas käia, sest neil on kiire. Ja miks neil on kiire? Sest nad peavad sinu poolt saadud tööülesandeid täitma.
Loe sõnumirakenduste suhtlusetiketi kohta juurde SIIT.
Kui rasked ajad kestavad kaua ja mitmel rindel, hakkavad inimesed ühel hetkel neist paratamatult väsima ja lõpuks emotsionaalselt rebenema. Ja siis ei aita enam reibas sisekommunikatsioon, vaid väsiva inimesega päriselt suhtlemine. See on ettevõtte väärtuste lakmustest.
Esiteks tasub igal juhil, mitte ainult personalijuhil, omandada elementaarsed teadmised vaimse tervise teemadel. Selleks sobib väga hästi peaasi.ee koduleht. Kui teadmised omandatud, tuleb neid ka rakendada. Sisekommunikatsioonijuhi, personalijuhi või otsese ülemuse kohustus pole olla töötajatele psühholoog, kuid tema toetav sõna või vastutulelikkus kombineeritud vaimse tervise alase elementaarse pädevusega võib ära hoida inimese jaoks kõige halvema.
Ja unustage ära iga-aastane arenguvestlus või suhtumine, et kui ma ei kurda, siis ma ju vaikivalt kiidan. Sotsiaalmeedia ajastul tahab igaüks saada oma “laigi” kohe kätte. Need üks-kaks head sõna ei võta ütlejal tükki küljest, kuid võivad töötajale palju anda. Harjuta oma inimeste pidevat kiitmist juba täna, sest lumehelbekesi sajab aina juurde.
Kindlasti katsu tekitada oma tööperes ka kogukonnatunnet. Kui varem sai seda teha näiteks kontorisse pitsat tellides, siis nüüd pead selleks kasutama sotsiaalmeedia võimalusi, näiteks ettevõtte Facebooki gruppi. Miks mitte tekitada sinna näiteks rubriik, kus igaüks saab jagada motiveerivaid trennivideosid põnevaid raamatusoovitusi või tervislikke retsepte.
Kuna treeningvõimalused spordisaalides sõltuvad praegu paljuski kehtivatest piirangutest ning kodukontor väga liigutamist ei soosi, julgusta oma töötajaid – eriti ilusamate ilmade korral – võtma pikemat lõunapausi, hingama värsket õhku ja koguma mõtteid või tegema võimalusel kõnnikoosoleku. See on eriti oluline, kui inimesed teevad kodus vaimset tööd.
Kõige karmimatele töönarkomaanidele võid kinkida kassipoja. Siis on tagatud, et nad ei pääse 24/7 oma arvuti klaviatuurile ligi, kuna selle on uinakuks hõivanud nende kass.
Kuigi enam pole võimalik harjunud kombel tähistada ettevõttesiseselt töötajate sünnipäevi või jõule ning suvepäevadki on haamri alla, ei tohiks üheskoos millegi üle rõõmustamisest loobuda. Siseürituste korraldamine on oluline osa sisekommunikatsioonist, see liidab meeskonda inimeste tasandil.
Praegu on täpselt õige aeg leida uusi lahendusi ja juurutada uusi tavasid. Näiteks saatke kolleegile sünnipäeva puhul kingitus pakiautomaati. Ja kui ettevõtmine mahub piirangute piiridesse, nagu rabamatk, siis võtke selle korraldamine mõnel hea ettekäändega kindlasti ette.
Sest kui pandeemia alguses oli väga populaarne tähistada üritusi ka Teamsis või Zoomis, siis tänaseks on ekraani ees istumine muutunud tüütuks. Kuid kui muidu ei saa, siis pane Teamsis või Zoomis endale pähe näiteks narrimüts – ka see viib rutiinist välja.
Et su töötajaid tegelesid ka kontoris töö ajal sinu silma all omast huvist internetis kolamisega, oli avalik saladus. Pole põhjuseid, miks nad ei peaks kodukontoris kassipilte edasi lappama. Kuid uus töörütm võiks pakkuda ka uusi teadmisi ja mitte ainult erialaseid, või kuidas?
Julgusta neid kassipiltide vaatamise asemel kasutama jõudehetki endi harimiseks. Jaga neile huvitava ning hariva sisuga YouTube’i lühiloenguid teemadel, mis võivad tulla neile töös kasuks, kuid avardavad igal juhul maailmapilti.
Ja tutvusta neile erinevaid koolitusvõimalusi. Näiteks avaliku esinemise või mõne tarkvaraprogrammi koolitust või keeleõpet. Üheks heaks kohaks on ka Linkedini e-koolituste rubriik, kust leiab igaüks endale miskit uut ja harivat. Kes on aga huvitatud oma LinkedIn profiili korda tegema, siis suuna nad 2h koolitusele: “7½ SAMMU TOIMIVA LINKEDINI PROFIILINI”. Rohkem infot SIIT.
Kriisid suunavad meid mõtlema väljaspool raame ning miks mitte võtta kätte ja õppida midagi uut?
Sisekommunikatsioon peab olema paindlik ja lähtuma kollektiivi eripäradest, mitte juhi sotsiaalsetest oskustest. Seepärast küsi alati tagasisidet oma tegevusele, kui sa alles alustad sisekommunikatsiooni arendamisega või oled selles vallas juba edasijõudnute seas.
Uuri, kui kiiresti jõuavad kohale sinu sõnumid, kas need on üheselt mõistetavad, kas tekib infosulge või mida sinu kolleegid veel sisekommunikatsioonilt ootaksid. Ja kui saad alluvatelt teada midagi, mis sulle ei meeldi, siis neela see alla, seedi läbi ja tee edaspidi teisiti. Ära aja oma jonni lihtsalt seetõttu, et sinu visiitkaardil on kirjas CEO ja nende omadel mitte.
Lisaks sõnalisele tagasisidele kogu anonüümsete netipõhiste rahuloluuringutega andmeid, mida saab mõõta numbrites, protsentides ja statistikas, sest just selle abil on sul võimalik mõõta oma töö tulemusi perioodide lõikes. Kui kõik töötajad sulle naeratavad, kuid juhtimisega rahulolu hinne on viis palli kümnest, siis kuningas pole oma silm, vaid andmed.
Kokkuvõttes tähendavad need seitse trendi ühte ja sama – juht peab aastal 2021 arendama teadlikult oma sotsiaalseid oskusi, et olla tööpere jaoks olemas ning nende seas hinnatud. Kubjast pole eestlased kunagi austanud.
Isegi kui mõni punkt tundub sinu jaoks ilmselge, on kõigi seitsme punkti korraga rakendamine – sest üks ei ole vähem olulisem kui teine – paras väljakutse. Kuid pea meeles, et sinu töötajad on sinu varandus, mitte kulumaterjal. Toeta ja hoia neid.
1Pole ilmselt kedagi, kelle postkasti poleks prantsatanud uudiskiri, mille ta koheselt prügikasti teisaldab. Selleks, et sama lugu ei juhtuks sinu uudiskirjaga, oleme varunud mõned uudiskirja näited ja nipid, millest inspiratsiooni ammutada. Mis on uudiskirja puhul oluline? Paku lugejale väärt sisu See peaks olema ilmselge, ent üllatav on uudiskirjade arv, mis on lihtsalt üks suur kogum […]
1Kui sa oled siia jõudnud, siis arvatavasti seisab sul ees turunduskampaania korraldamine. Olenemata sellest, kas see on sinu esimene kord või võtad asja ette juba mitmendat korda, tasub pilgu peale visata allolevatele nippidele selleks, et asjale veelgi teadlikumalt läheneda. Vaatame üle kõik, alates erinevates turunduskampaania vormidest, eesmärkidest ja sihtrühma määramisest, kuni kampaania edukuse hindamiseni. Turunduskampaania […]
1WordPress 5.9 uuendused toimusid jaanuaris 2022. Siit blogist leiad WordPress 5.9 kõige olulisemad uuendused! Kui sa veel ei tea, mis platvormile oma koduleht luua, siis meie soovitus on WordPress, loe siit MIKS? 2022 WordPressi uus teema Igal aastal saab WordPress uue vaiketeema, selle aasta teema kannab nime Twenty Twenty-Two ja see on täis huvitavaid uusi […]
0WordPress 5.9 on väljas ning uuendus on keskendunud täielikule redigeerimisele. Tänases blogis toome sinuni Astra viimased uuendused, mida saad kohe oma veebilehel kasutada! Elementori sotsiaalmeedia vidinad: Astra esimene värskendus oli Elementori Ultimate Addons jaoks. Uuendus tutvustas kahte sotsiaalmeedia vidinat- Twitteri voogu ja Instagrami voogu, mis võimaldavad Twitteri ja Instagrami vooge oma WordPressi veebisaidile lisada. Uus […]
0LinkedIni voog pole kronoloogilises järjekorras. LinkedIni algoritm määrab kindlaks, millised postitused kuvatakse voo ülaosas, mis tähendab, et mõnikord näevad kasutajad vanemaid või populaarsemaid postitusi enne, kui nad näevad uuemaid. LinkedIni algoritmi mõjutavad mitmed tegurid ja need muutuvad suhteliselt sageli. LinkedIni algoritmi 2021. aasta kaks peamist tegurit hõlmavad sotsiaalse müügi indeksit ja postituse juures veedetud aega. […]
0Kõik on uus septembrikuus ja WordPress 5.8 uuendustele on ka viimane aeg pilk peale visata, kuigi need on juba suvised, pakuvad peale puhkuseperioodi nii mõnelegi meist nii mõnegi üllatuse. Käesolevas blogipostituses vaatame lähemalt, mida tähendavad WordPress 5.8 uuendused sisuliselt ning kuidas muudavad WordPress 5.8 uuendused kodulehtede haldamise lihtsamaks ja lehed ise kaunimaks. Vidinate haldamine plokkidega […]
0Koduleht WordPressi platvormil on internetis sama tavaline nähtus, kui sõiduauto Skoda meie tänavapildis. Kuid koduleht WordPressi platvormil pole oma argisuse kiuste sõiduauto Skoda, vaid midagi kordi isikupärasemat. Kui teada mõningaid trende, tõdesid, nippe ja trikke, võib koduleht WordPressi platvormil olla sama äge, kui üks õige Ameerika custom car. Ja käesolevas blogipostituses vaatame, kuidas seda teha, […]
0Nagu maailm meie ümber, läheb järjest paremaks ka Apple’i iOs 14. Vaatame lähemalt, kuidas mõjutavad iOS 14-e uuendused turundajate igapäevatööd. Kindel on see, et elu läheb jälle paremaks ja töö lihtsamaks. Tõsi, selleks peavad need iOS 14-e uuendused saama kõigepealt selgeks ja käepäraseks. Samas võivad iOS 14-e uuendused üllatada. Näiteks võib uuenduste esmase rakendamise käigus […]
0Kui Facebooki reklaamihaldur ütleb sulle “learning limited”, kõlab see üsna halvaendeliselt. Nagu oleks läinud kampaania parameetrite seadistamisel kuskil midagi valesti. Võimalik, et läkski. Ja võimalik, et ei läinud. “Learning limited” on vastuolulise sõnumiga objektiivne fakt, mille konkreetne tähendus sõltub alati asjaoludest. Mis on Facebooki “learning phase” ja mida tähendab “learning limited”? Enne sisestatud reklaami levitamist […]
0Ideaalse Instagrami väljanägemine on põhimõtteliselt iga brändi unistus, kes tahab selle platvormi kaudu fänne leida ja müüki suurendada. Oma konto feed’i välimuse hoidmine on omaette kunst ja järjest enam kasutatakse teiste autorite sisu piltide näol. Sellist taaspostituse tegemist nimetatakse regram’iks. Tundus põnev, kuidas Instagramis edukalt Regram’ida? Instagramis regram’i tegemine võimaldab postitada teiste kasutajate fotosid oma […]
0Kuidas hashtagide abil brändi ehitamine peaks käima? Kui sotsiaalvõrgustiku värskendused toimuvad kiiremini kui silmi jõuame pilgutada, pole hashtagide kasutamine bränditeadlikkuse suurendamiseks lihtsalt ainult # kasutamine sõna ees vaid midagi enamat. Brändid ei pea lootma ainult populaarsetele hashtagidele, vaid võid olla teadlikud ka tarbijate ja mõjuisikute seas tekkivatest trendidest. See aitab hashtagi kasutamist optimeerida, et sotsiaalmeedia […]
2SEO (search engine optimization) ehk kodulehe optimeerimine on vahend millega tõsta enda kodulehte Google´i otsingu tulemuste seas kõrgemale. Professionaalne kodulehe optimeerimine nõuab aega, kuid esimeste otsingutulemuste seas olemine on seda pingutust igati väärt. Igasuguse investeeringuga kaasneb alati küsimus – millist kasu see mulle toob? Sama kehtib ka SEOga. Investeeringusse panustatud raha ning sellega kaasnenud rahalist […]
0Unikaalne müügiargument on väga oluline ettevõtluse alus. Konkurents on osa ärist ja sunnib ettevõtjaid leidma pidevalt uuemaid ja paremaid lahendusi, et olla teistest parem. Klientidel on valik suur ja nende eesmärk on aru saada, milline toode või teenus eristub teistest. Seetõttu on kõigil ettevõtjatel vaja mõista, mis on nende unikaalne müügiargument (USP), ehk miks klient […]
0LinkedIn oma enam kui 738 miljoni kasutajaga on ettevõtjate maailmas nagu Facebook. Parim paik tööalase kontaktivõrgustiku kogumiseks, haldamiseks ning rakendamiseks oma karjäärivankri ette. Järgnevas artiklis annab LinkedIn profileerija Tõnis Mutt nõuandeid, kuidas LinkedIni personaalne profiil korrastada tulemuslikult. Kujunda endast kaubamärk Me oleme tööturul tooted, vennad ja õed. Igaüks meist – direktorist koristajani – kannab küljes […]
1Instagrami algoritm on paras mõistatus ning korra juba selgeks õpitud süsteem ei pruugi pool aastat hiljem enam töötada. Järgnevas artiklis vaatame, kuidas kujundab algoritm sinu Instagrami ajajoont, storysid ja esiletõstetud sisu. Kuidas toimib ajajoone algoritm Eelmise aasta lõpus uuendatud Instagrami algoritmi eesmärk on tuua kasutaja feedile uut sisu juba jälgitava sisu baasil. Instagrami ajajoone algoritmi […]
0Instagrami turundus on võimas viis võita oma sihtrühma südamed. Business account ehk ärikonto pakub palju võimalusi edukaks turundamiseks, kuid ilma kindla eesmärgita (nt suurendada enda tuntust või müüa tooteid läbi äpi) ei jõua sa eriti kaugele. Loo enda nägu Sinu bio ehk profiili iseloomustav teave peab 150 tähemärgiga andma edasi kõige olulisema – ettevõtte nime, […]
0Miks kasutada Promoty võimalusi ja kuidas korraldada sisuloojatega kampaaniat? Kuidas korraldada sisuloojatega kampaaniat? Sotsiaalmeedia on kahtlemata üks väga võimas turundustööriist, millega saab jõuda laia tarbijaskonnani. Influencerid ehk sisuloojad/mõjuisikud on tõusnud märkimisväärseks turunduskanaliks. Edukas koostöö ettevõtte ja sisulooja vahel aitab oluliselt kasvatada brändi tuntust ja toodete/teenuste müüki. Promoty on Eesti suurim influencer turunduse platvorm, mis toob […]
3Kui alguses oli TikTok peamiselt koht, kuhu kasutajad laadisid humoorikaid lühivideosid, siis praegu on tegemist ühe maailma populaarseima suhtlusmeediaplatvormiga. TikToki turundusvõimalusi ei tasu alahinnata ja seetõttu peaks iga turundaja, kelle sihtrühmaks on noorem põlvkond, mõtlema TikTokis turunduskampaaniate tegemise peale. See popp ja noortepärane platvorm on koht, kus kaubamärki reklaamides on lubatud ja lausa nõutud piiritu […]
1Sotsiaalmeedia on ja jääb turundajate jaoks väärtuslikuks töövahendiks. Kuid edukad sotsiaalmeedia kampaaniad nõuavad, et turundajad oleksid kursis, milline sisu on oodatud ning millised on konkreetse sotsiaalmeediakanali pakutavad tasuta ja tasulised võimalused selle sisu toimetamiseks tarbijateni. Arvestades sotsiaalmeedia üha kasvavat tähtsust, on brändi sotsiaalmeediakanal midagi enamat kui lihtsalt jälgijad, fännid ja fotod. Iga üksikpostitus või kampaania […]
1Kommunikatsioonis on käes põnevad ajad. See ei tähenda ainult uusi turunduskanaleid ja põnevaid äppe, vaid uute kommunikatsioonitrendidega peab kaasas käima kogu organisatsiooni avalik suhtluskultuur. On suur tõenäosus, et paljud siin välja toodud trendidest ei jää ainult hooajapõhiseks, vaid on tulnud, et jääda. Rõhk ühiskondlikel teemadel Tegemist on loodetavasti trendiga, mis ei lähe kunagi moest. Üha […]
3Mida on ühist ettevõtte asutamisel ja maja ehitamisel? Õige, mõlemad hakkavad pihta projektist. Kuid olgu ehitusjoonis või äriplaan – pädeva projekti koostamine on tükk tööd koos hinnasildiga. Äriplaani koostamine on alati töö tellija materjalist. Allpool vaatame, kuidas kujuneb ja millest koosneb äriplaani hind. Tähtis tegur, mis määrab, milliseks kujuneb äriplaani hind, on asutatava ettevõtte tegevusvaldkond. […]
4Graafilise disaini trendid muutuvad pidevalt. Niisiis on meil viimane aeg küsida: millised on graafilise disaini trendid 2021? Lühidalt vastates: ajakohased. Mida tähendab see omadussõna sisuliselt, seda vaatame lähemalt tänases blogipostituses. Kui möödunud aastal tuli kõigil ettevõtjatel kiiresti kohaneda pandeemia tõttu pea üleöö hüppeliselt internetikesksemaks muutunud maailma mängureeglitega, siis tänavu hakatakse välja selgitama esimesi tõelisi kaotajaid […]
1Et eelmisel aastal muutis maailma märgatavalt, on sisuturunduse trendid 2021 hoopis muud, kui mullu. Tunased turundustrendid tuleb vahetada värskete vastu, sest tulevik on käes juba täna. Olgem ausad – möödunud aasta õpetas meile palju uut ja pani meid tööle viisil, mida poleks osanud ette näha. Aga me kohanesime! Eelmise aasta kõige tähtsam õppetund kõigile turundusinimestele […]
1Hea äriplaani koostamine pole ei raketiteadus ega tuumafüüsika. Tuleb teada hea äriplaani koostamise põhitõdesid. Väldi seitset sagedamat äriplaani koostamise viga, mis annavad soovitule vastupidise tulemuse ja saadavad ka kõige paremad mõtted rahastajate silmis allavett. Või kui ei saada, siis kiire pankroti tagab nende vigadega äriplaani koostamine kohe kindlasti. Loe edasi, mida äriplaani koostamisel vältida? 1. […]
1Instagrami teatavasti klikitavaid linke lisada ei saa. Ainuke koht, kus on võimalik lisada üks ainus link, on Instagrami profiilil. Kui soovid jagada oma jälgijatega uut kodulehe, Youtube video või muud sisu, siis pead igakord profiilil linke muutma. Siinkohal saab appi tulla Linktree. Linktree on tasuta tööriist Instagrami sisuloojatele, mille abil saab luua mikro veebilehe, kuhu […]
2Facebook Creator Studio koondab kokku kõik tööriistad, mida vajad sisu tõhusaks postitamiseks, haldamiseks, raha teenimiseks ja tulemuste mõõtmiseks kõigil oma Facebooki-lehtedel ja Instagrami-kontodel. Kui Sul on oma Facebooki-leht või kui haldad mõnda, saad hõlpsasti juurdepääsu Facebooki Creator Studiole. Ehkki funktsioonid, mida saad omaniku või haldurina kasutada, võivad erineda, on see tööriist siiski väärt katsetamist. Kui […]
1Instagram story on tavaliselt esimene asi, mida silmame avades Instagrami äpi. Statistikale toetudes selgub, et enamik meist vaatab enne kõik storyd läbi ning alles seejärel suundub postituste juurde. Instagrami story-sid kasutab iga päev üle 500 miljoni inimese. Kõige huvitavamad story-d tehakse hetkes, kasutades selleks videoid, fotosid ja loomingulisi tööriistu võimaldades jälgijatel heita põgus pilk teie […]
1UX-i disain keskendub kliendi teekonna ning igapäevaste toodete ja teenuste, näiteks veebisaitide, rakenduste või isegi kohvimasinate vahelisele interaktsioonile. UX ühendab endas psühholoogia, äri, turu-uuringute, disaini ja tehnoloogia aspekte. Mis on UX-disain? „Kasutajakogemuse kujundamist” kasutatakse sageli vaheldumisi selliste mõistetega nagu „Kasutajaliidese kujundamine” ja „Kasutatavus”. Ehkki kasutatavus ja kasutajaliidese (UI) kujundamine on UX-i kujundamise olulised aspektid, on […]
2Esimene asi, mida inimese juures tähele paneme on tema välimus – kuidas ta liigub, mis tal seljas on, millised on ta juuksed. Halba esmamuljet on raske heaks muuta, eriti kui võistlete veebis miljonite kandidaatide vastu. Princetoni teadlased leidsid, et 0,1 sekundi jooksul kujundavad inimesed fotodel, mida neile näidati, nägude meeldivuse, usaldusväärsuse, pädevuse, atraktiivsuse ja agressiivsuse […]
2Äriplaani kirjutamine võib esmapilgul tunduda keerulise ülesandena või tüütu kohustusena. Tegelikult on tegemist vajaliku dokumendiga, mis eelkõige aitab lahti mõtestada ning paika seada kindla plaani tegutsemiseks ning eesmärkide saavutamiseks. Kuna äriplaani koostamiseks pole kindlat vormi, mida kõik ettevõtjad peaksid ühtmoodi kasutama, siis siit leiad kasulikku nõu, mille järgi tegutseda, ning mis aitab sind äriplaani kirjutamisel. […]
2Meediaplaneerimine on protsess, milles turundajad määravad kindlaks, kus, millal ja kui sageli nad reklaami kasutavad, et maksimeerida oma sihtrühma kaasamist (engagement) ja investeeringute tasuvust. Meediakava võib jagada reklaamikulusid ja ressursse erinevate internetiühendusega või -ühenduseta kanalite vahel nagu ringhääling, trükitud reklaamid, tasulised reklaamid või natiivse ehk kohaliku sisuga reklaamid (native contents). Tänapäeva konkurentsivõimelisel turundusmaastikul peavad turundajad […]
1Integreeritud turundus on lähenemisviis tarbijatele ühtse ja sujuva kogemuse loomiseks. Eesmärgiks on ühendada turunduskommunikatsiooni kõiki aspekte. Näiteks – reklaami, müügi edendamist, avalikke suhteid, otseturundust ja sotsiaalmeediat, sulatada vastavate taktikate, meetodite, kanalite, meedia ja tegevuste segu abil, nii et kõik töötaksid ühtse jõuna. See on protsess, mille eesmärk on tagada, et kõik sõnumside- ja kommunikatsioonistrateegiad oleksid […]
1“Persoona” või „ostupersoona“ kujundamine on sageli etapp, mida suurem osa eriti alustavaid ettevõtjaid ei tee! Kas ja milleks on persoona loomine vajalik? Enne, kui räägime miks persoona kujundamine oluline on, siis selgitame millega on täpsemalt tegu ning kuidas persoona loomine peaks välja nägema? Persoona on isik, kes on toote tüüpilise või sihtrühma kasutaja väljamõeldud, kuid […]
1Veebibänneri all mõistetakse enamasti standardformaadis staatilisi või animeeritud pilte, mida kasutatakse veebis. Bänner on osa ettevõtte brändingust ja peab vastama ettevõtte kuvandile ja rääkima ühte keelt ettevõtte CVI-ga. Bännerreklaami nimetatakse bännerreklaamide visuaalse olemuse tõttu ka displeireklaamiks (erinevalt tekstilisest reklaamist). Võite alustada bännerreklaami kampaaniat Google Adwordsis, kõikides sotsiaalmeedia kanalites, e-posti teel, veebisaitidel jne. Bännerreklaam koosneb kujutisest […]
1Mõiste tööandja bränding kõlab meedias ja personalijuhtide seas aina rohkem. Mis see on ja miks see peaks ühele ettevõttele kasulik olema? Ning kuidas seda oma ettevõttes tööle panna? Mis on tööandja bränding? Märk (bränd) on oluline turul silmapaistmiseks. Tarbijabrändiga on organisatsioonid kokku puutunud juba päris pikka aega, see aitab tootel teistest sarnastest eristuda ning end […]
1LinkedIn B2B sisuturunduse strateegia – kuidas seda teha? Veel mõned aastad tagasi, kui LinkedIn maailma ärikliendi turunduses juba ilma tegi, oli kuulda Eestis pidevalt väiteid, et LinkedIn siin ei tööta. Tänaseks on Eesti äriturundajad lõpuks siiski LinkedIni enda jaoks avastanud ja seda tõestavad aastast aastasse mitmekordistuvad Eesti firmalehtede avamise statistika. LinkedIni maine on teinud temast […]
1Kuidas erineb agiilne projektijuhtimine tavalisest projektijuhtimisest? Projektijuhtimine on praktika, mis hõlmab enda alla hulga spetsiifilisi meetodeid, tehnikaid ja kompetentse, mida kasutatakse tegevuste planeerimisel, hindamisel ja kontrollimisel. Nende tehnikate eesmärk on saavutada soovitud tulemus õigeks ajaks, kokkulepitud eelarvega ja kooskõlas kokku lepitud tingimustega. Projektijuhtimise viisidest rääkides võib eristada kaht peamist suunda – traditsiooniline ning uuem ja […]
3Instagrami turundus ei näi esmapilgul midagi keerulist olevat. Laed foto üles, töötled, sest Instagrami töötlusvahendid on ühed paremad üldse, lisad kirjelduse ja sobilikud emotikonid ning mõned vastavasisulised hashtagid ja tehtud ta ongi. Aega kulub 3−8 minutit! Kui oma lehele on õnnestunud juba piisavalt jälgijaid koguda, siis laike üldiselt tuleb pea igale postitusele üsna kergesti. Aga kuidas […]
0
KONTAKT
LIITU UUDISKIRJAGA
Copyright @ Projektiagentuur 2021. Kõik õigused kaitstud