OSTUKORV
- No products in the cart.
Äriplaani kirjutamine võib esmapilgul tunduda keerulise ülesandena või tüütu kohustusena. Tegelikult on tegemist vajaliku dokumendiga, mis eelkõige aitab lahti mõtestada ning paika seada kindla plaani tegutsemiseks ning eesmärkide saavutamiseks. Kuna äriplaani koostamiseks pole kindlat vormi, mida kõik ettevõtjad peaksid ühtmoodi kasutama, siis siit leiad kasulikku nõu, mille järgi tegutseda, ning mis aitab sind äriplaani kirjutamisel.
Äriplaani kirjutamine eeldab seda, et eelnevalt on ideega tegeletud, paigas on visioon ja missioon või vähemasti on aimdus, mida soovitakse saavutada nii lühikeses kui ka pikas perspektiivis. Kirjutamisel on oluline kasutada värsket ja relevantset informatsiooni, idee ei tohi olla lahti kirjutatud liiga üldsõnaliselt kasutades kontekstiväliseid allikaid.
Sestap ongi esimeseks punktiks detailne senise tegevuse kirjeldus. Järgmiseks liigume kaubaartikli juurde olgu selleks siis kas toode või teenus, siin tasub samuti minna detaili, sest selle punkti lahtikirjutamine tuleb kasuks järgmistes etappides. Oma toote või teenuse kirjeldamise alla ei kuulu lause, et teie toode on odavam, kui konkurentide oma kuid seejuures kvaliteetsem, selles punktis tuleks fokusseeruda oma toote või teenuse maksimaalselt detailsele kirjeldusele.
Järgmises punktis on oluline määratleda sihtgrupp, mis aitab ka konkurentsieelise ülesmärkimisel järgmises punktis. Konkurentsi selgitamisel ei tasu piirduda vaid potentsiaalsete konkurentide loetlusega, siia on paslik lisada näiteks mõne konkurentsiteguri võrdleva küsitluse.
Viiendaks punktiks on turg, hinnang tuleb anda oma ärimudelile ja selle potentsiaalsele turuosale aga ka laiendatavusele teistele turgudele, teistele segmentidele ja teiseks otstarbeks, see loob tootele konkurentsieelise.
Kondikava viimase punkt näeb ette, et valgust tuleks heita finantseerimisallikatele, see on eriti oluline punkt just ettevõtte stardiperioodil.
Meeles tasub pidada, et äriplaan ei ole kirjand vaid analüüs, eesmärgid tuleb seada ka ajaliselt. Lühiajalised eesmärgid tuleb sõnastada kuu ja kvartali täpsusega, pikaajalised aastase täpsusega.
S-tugevused
W-nõrkused
O-võimalused
T-ohud
Äriplaani kirjutamisel tuleb appi SWOT analüüs, mis aitab kaardistada idee tugevust, selle õnnestumise sõltuvust mikro- ehk sisekeskkonnast ja makro- ehk väliskeskkonnast. Tugevused ja nõrkused on ettevõttesisesed (maine, patendid, asukoht), saate neid aja jooksul muuta. Võimalused ja ohud on välised (tarnijad, konkurendid, hinnad) – nad on turul väljas, sõltumata sellest, kas teile meeldib või mitte, neid te muuta ei saa. Kõige täielikumate, objektiivsemate tulemuste saamiseks peaks SWOT-analüüsi läbi viima rühm inimesi, kellel on teie ettevõttes erinevad vaated ja osalused. Juhtimine, müük, klienditeenindus ja isegi kliendid saavad kõik oma panuse anda tõele. Lisaks on SWOT-analüüsi protsess võimalus oma meeskond kokku viia ja julgustada nende osalemist teie ettevõtte strateegiast kinnipidamisel ja selle järgimist. Alustava ettevõtte puhul võivad selles etapis osaleda ka kõrvalised nõuandjad, kelle vaated teie omadest erinevad, kuid kes on ideega kursis ning omavad teataval määral siseinfot.
Tugevused kirjeldavad teie organisatsiooni sisemisi positiivseid omadusi, nii materiaalseid kui ka mittemateriaalseid. Nad on teie kontrolli all.
-Mida te hästi teete?
-Millised sisemised ressursid teil on? Mõelge järgmisele:
Inimeste positiivsed atribuudid, näiteks teadmised, taust, haridus, võrgustik, maine või oskused.
-Ettevõtte materiaalne vara, näiteks kapital, krediit, olemasolevad kliendid või turustuskanalid, patendid või tehnoloogia.
-Millised eelised on teil teie konkurentidega võrreldes?
-Kas teil on tugevaid teadus- ja arendustegevuse võimalusi? Tootmisrajatised?
-Millised muud teie ettevõttesisesed positiivsed aspektid lisavad väärtust või pakuvad teile konkurentsieelist?
Nõrkused on teie ettevõtte aspektid, mis kahandavad teie pakutavat väärtust või seavad teid ebasoodsasse konkurentsiolukorda. Oma parima konkurendiga konkureerimiseks peate neid alasid täiustama.
-Millised tegurid, mis on teie kontrolli all, kahandavad teie võimet saavutada või säilitada konkurentsieelist?
-Milliseid valdkondi tuleb täiustada, et saavutada oma eesmärke või konkureerida oma tugevaima konkurendiga?
-Mis on teie ettevõttel puudub (näiteks teadmised või juurdepääs oskustele või tehnoloogiale)?
-Kas teie ettevõttel on piiratud ressursid?
-Kas teie ettevõte on halvas asukohas?
Võimalused on välised atraktiivsed tegurid, mis esindavad põhjuseid, miks teie ettevõttel on potentsiaal õitseda.
-Millised võimalused on teie turul või keskkonnas olemas, millest võite kasu saada?
-Kas ettekujutus teie ettevõttest on positiivne?
-Kas turg on viimasel ajal kasvanud või on turul olnud muid muutusi, mis loovad võimaluse?
-Kas võimalus jätkub või on selleks lihtsalt aken? Teisisõnu, kui kriitiline on teie ajastus?
Ohud hõlmavad teie kontrolli alt väliseid tegureid, mis võivad seada ohtu teie strateegia või ettevõtte ise. Teil pole nende üle kontrolli, kuid võite saada kasu situatsiooniplaanidest nende lahendamiseks, kui need peaksid tekkima.
-Kes on teie olemasolevad või potentsiaalsed konkurendid?
-Millised tegurid, mida te ei saa mõjutada, võiksid teie ettevõtte ohtu seada?
-Kas on ebasoodsa suundumuse või arengu põhjustatud väljakutseid, mis võivad põhjustada tulude või kasumi vähenemist?
-Millised olukorrad võivad teie turundustegevust ohustada?
-Kas tarnijahindades või tooraine kättesaadavuses on toimunud oluline muutus?
-Kuidas on lood muutustega tarbijakäitumises, majanduses või valitsuse määrustes, mis võivad teie müüki vähendada?
-Kas on kasutusele võetud uus toode või tehnoloogia, mis muudab teie tooted, seadmed või teenused vananenuks?
Äriplaani kirjutamise eesmärgiks ei saa olla vaid toetuse saamine, äriplaan on vahend, mis aitab paika panna strateegia idee õnnestumiseks.
Kui tunned, et sul on abi vaja tugeva ja toimiva plaani koostamisel, siis kirjuta tiim@projektiagentuur.ee
2Kui avad Instagrami äpi, siis esimese asjana lähed vaatama… Suur osa inimesi vastab “story-sid”! Instagram story on kõige lihtsam, kiirem ja loomingulisem viis, kuidas oma jälgijaid kaasata! Story ehk lugu Nagu nimigi reedab on story eesmärk jutustada lugu, täpsemalt lühilugu. Kes siis ikka viitsib kuulata igavat pikka jutustust, mis hüppab ühe mõtte juurest teiseni, korrates […]
95 nippi, kuidas Instagram Reelsidega suurema publikuni jõuda Instagram Reels- oled neist kuulnud ja näinud, oled ehk isegi mõne ise loonud, aga ei ole millegi pärast postitanud või pole need piisavalt menukaks osutunud. Kas olukord on tuttav? Kui jah, siis loe siit blogist, meie soovitusi. Staatiline pilt on hea, aga liikuv veel parem! Alates Reelsi […]
16Püüdsime kinni meie sisulooja ja copywriteri Emeli ning palusime tal veidi lähemalt rääkida sellest, kuidas luua sotsiaalmeedias sisu läbimõeldult ning strateegiliselt. Siin on kasulikud nõuanded ja nipid, mida ta meiega jagas. Emeli, tegeled igapäevaselt sisuturundusega ja tekstide kirjutamisega, räägi, millest peaks sotsiaalmeedia sisu planeerides alustama? Sisuplaani tegema hakates ei saa üle ega ümber olukorra kaardistamisest, […]
14Äriplaan- tüütu bürokraatia või äri õnnestumise alus? Hea idee paneb tiivad kasvama ja sageli on selles faasis soov vaid lennata ja hakata kohe tegusid tegema. Tiivustav idee on üks eduka äri koostisosa, kuid samuti on tugeva äri alustalaks ka töötav äriplaan. Nendele, kes soovivad oma idee teostuseks saada rahastust on äriplaan vaieldamatu kohustus. Artiklis tuleb […]
2Pole ilmselt kedagi, kelle postkasti poleks prantsatanud uudiskiri, mille ta koheselt prügikasti teisaldab. Selleks, et sama lugu ei juhtuks sinu uudiskirjaga, oleme varunud mõned uudiskirja näited ja nipid, millest inspiratsiooni ammutada. Mis on uudiskirja puhul oluline? Paku lugejale väärt sisu See peaks olema ilmselge, ent üllatav on uudiskirjade arv, mis on lihtsalt üks suur kogum […]
3Kui sa oled siia jõudnud, siis arvatavasti seisab sul ees turunduskampaania korraldamine. Olenemata sellest, kas see on sinu esimene kord või võtad asja ette juba mitmendat korda, tasub pilgu peale visata allolevatele nippidele selleks, et asjale veelgi teadlikumalt läheneda. Vaatame üle kõik, alates erinevates turunduskampaania vormidest, eesmärkidest ja sihtrühma määramisest, kuni kampaania edukuse hindamiseni. Turunduskampaania […]
2LinkedIni voog pole kronoloogilises järjekorras. LinkedIni algoritm määrab kindlaks, millised postitused kuvatakse voo ülaosas, mis tähendab, et mõnikord näevad kasutajad vanemaid või populaarsemaid postitusi enne, kui nad näevad uuemaid. LinkedIni algoritmi mõjutavad mitmed tegurid ja need muutuvad suhteliselt sageli. LinkedIni algoritmi 2021. aasta kaks peamist tegurit hõlmavad sotsiaalse müügi indeksit ja postituse juures veedetud aega. […]
1Unikaalne müügiargument on väga oluline ettevõtluse alus. Konkurents on osa ärist ja sunnib ettevõtjaid leidma pidevalt uuemaid ja paremaid lahendusi, et olla teistest parem. Klientidel on valik suur ja nende eesmärk on aru saada, milline toode või teenus eristub teistest. Seetõttu on kõigil ettevõtjatel vaja mõista, mis on nende unikaalne müügiargument (USP), ehk miks klient […]
0LinkedIn oma enam kui 738 miljoni kasutajaga on ettevõtjate maailmas nagu Facebook. Parim paik tööalase kontaktivõrgustiku kogumiseks, haldamiseks ning rakendamiseks oma karjäärivankri ette. Järgnevas artiklis annab LinkedIn profileerija Tõnis Mutt nõuandeid, kuidas LinkedIni personaalne profiil korrastada tulemuslikult. Kujunda endast kaubamärk Me oleme tööturul tooted, vennad ja õed. Igaüks meist – direktorist koristajani – kannab küljes […]
2Kui alguses oli TikTok peamiselt koht, kuhu kasutajad laadisid humoorikaid lühivideosid, siis praegu on tegemist ühe maailma populaarseima suhtlusmeediaplatvormiga. TikToki turundusvõimalusi ei tasu alahinnata ja seetõttu peaks iga turundaja, kelle sihtrühmaks on noorem põlvkond, mõtlema TikTokis turunduskampaaniate tegemise peale. See popp ja noortepärane platvorm on koht, kus kaubamärki reklaamides on lubatud ja lausa nõutud piiritu […]
1Mida on ühist ettevõtte asutamisel ja maja ehitamisel? Õige, mõlemad hakkavad pihta projektist. Kuid olgu ehitusjoonis või äriplaan – pädeva projekti koostamine on tükk tööd koos hinnasildiga. Äriplaani koostamine on alati töö tellija materjalist. Allpool vaatame, kuidas kujuneb ja millest koosneb äriplaani hind. Tähtis tegur, mis määrab, milliseks kujuneb äriplaani hind, on asutatava ettevõtte tegevusvaldkond. […]
4Hea äriplaani koostamine pole ei raketiteadus ega tuumafüüsika. Tuleb teada hea äriplaani koostamise põhitõdesid. Väldi seitset sagedamat äriplaani koostamise viga, mis annavad soovitule vastupidise tulemuse ja saadavad ka kõige paremad mõtted rahastajate silmis allavett. Või kui ei saada, siis kiire pankroti tagab nende vigadega äriplaani koostamine kohe kindlasti. Loe edasi, mida äriplaani koostamisel vältida? 1. […]
1Meediaplaneerimine on protsess, milles turundajad määravad kindlaks, kus, millal ja kui sageli nad reklaami kasutavad, et maksimeerida oma sihtrühma kaasamist (engagement) ja investeeringute tasuvust. Meediakava võib jagada reklaamikulusid ja ressursse erinevate internetiühendusega või -ühenduseta kanalite vahel nagu ringhääling, trükitud reklaamid, tasulised reklaamid või natiivse ehk kohaliku sisuga reklaamid (native contents). Tänapäeva konkurentsivõimelisel turundusmaastikul peavad turundajad […]
1Integreeritud turundus on lähenemisviis tarbijatele ühtse ja sujuva kogemuse loomiseks. Eesmärgiks on ühendada turunduskommunikatsiooni kõiki aspekte. Näiteks – reklaami, müügi edendamist, avalikke suhteid, otseturundust ja sotsiaalmeediat, sulatada vastavate taktikate, meetodite, kanalite, meedia ja tegevuste segu abil, nii et kõik töötaksid ühtse jõuna. See on protsess, mille eesmärk on tagada, et kõik sõnumside- ja kommunikatsioonistrateegiad oleksid […]
1“Persoona” või „ostupersoona“ kujundamine on sageli etapp, mida suurem osa eriti alustavaid ettevõtjaid ei tee! Kas ja milleks on persoona loomine vajalik? Enne, kui räägime miks persoona kujundamine oluline on, siis selgitame millega on täpsemalt tegu ning kuidas persoona loomine peaks välja nägema? Persoona on isik, kes on toote tüüpilise või sihtrühma kasutaja väljamõeldud, kuid […]
1Veebibänneri all mõistetakse enamasti standardformaadis staatilisi või animeeritud pilte, mida kasutatakse veebis. Bänner on osa ettevõtte brändingust ja peab vastama ettevõtte kuvandile ja rääkima ühte keelt ettevõtte CVI-ga. Bännerreklaami nimetatakse bännerreklaamide visuaalse olemuse tõttu ka displeireklaamiks (erinevalt tekstilisest reklaamist). Võite alustada bännerreklaami kampaaniat Google Adwordsis, kõikides sotsiaalmeedia kanalites, e-posti teel, veebisaitidel jne. Bännerreklaam koosneb kujutisest […]
1Mõiste tööandja bränding kõlab meedias ja personalijuhtide seas aina rohkem. Mis see on ja miks see peaks ühele ettevõttele kasulik olema? Ning kuidas seda oma ettevõttes tööle panna? Mis on tööandja bränding? Märk (bränd) on oluline turul silmapaistmiseks. Tarbijabrändiga on organisatsioonid kokku puutunud juba päris pikka aega, see aitab tootel teistest sarnastest eristuda ning end […]
1LinkedIn B2B sisuturunduse strateegia – kuidas seda teha? Veel mõned aastad tagasi, kui LinkedIn maailma ärikliendi turunduses juba ilma tegi, oli kuulda Eestis pidevalt väiteid, et LinkedIn siin ei tööta. Tänaseks on Eesti äriturundajad lõpuks siiski LinkedIni enda jaoks avastanud ja seda tõestavad aastast aastasse mitmekordistuvad Eesti firmalehtede avamise statistika. LinkedIni maine on teinud temast […]
1Kuidas erineb agiilne projektijuhtimine tavalisest projektijuhtimisest? Projektijuhtimine on praktika, mis hõlmab enda alla hulga spetsiifilisi meetodeid, tehnikaid ja kompetentse, mida kasutatakse tegevuste planeerimisel, hindamisel ja kontrollimisel. Nende tehnikate eesmärk on saavutada soovitud tulemus õigeks ajaks, kokkulepitud eelarvega ja kooskõlas kokku lepitud tingimustega. Projektijuhtimise viisidest rääkides võib eristada kaht peamist suunda – traditsiooniline ning uuem ja […]
3Projektiagentuur on Eestis tegutsev projektijuhtimise, turundus- ja äriteenuseid pakkuv ettevõte. Aitame iga päev kaasa mikro- ja väikeettevõtete arengule ja kasvule.