LinkedIn strateegia

Kuidas LinkedInis B2B sisuturunduse strateegiat kasutada

LinkedIn B2B sisuturunduse strateegia – kuidas seda teha? Veel mõned aastad tagasi, kui LinkedIn maailma ärikliendi turunduses juba ilma tegi, oli kuulda Eestis pidevalt väiteid, et LinkedIn siin ei tööta. Tänaseks on Eesti äriturundajad lõpuks siiski LinkedIni enda jaoks avastanud ja seda tõestavad aastast aastasse mitmekordistuvad Eesti firmalehtede avamise statistika. LinkedIni maine on teinud temast maailma parima ja tõhusama ärile ja ettevõtlusele pühendunud sotsiaalmeedia kanali. Konkurendid nagu Facebook võivad LinkedIniga küll kasutajanumbrite poolest võistelda, aga aktiivsete ärikasutajate kvaliteet ja tegevused on tegelikult see mis loeb!

LinkedIni kasutajate statistika kohaselt on ca 23% konto avajatest aktiivsed kasutajad, Eestis on vastav kasutaja protsent 17% juures, aga 2017-2018 on näha selget kasvutrendi ↑. Need aktiivsed kontoomanikud kasutavad LinkedIni peamiselt järgmiste eesmärkide saavutamiseks, kusjuures neist kaks esimest on peamisteks põhjusteks.

 

LinkedIn B2B sisuturunduse strateegia – 10 põhjust, milleks ettevõttele LinkedIni kontot vaja on:

  1. Professionaalne ärivõrgustumine (business networking) ja ärisuhete arendamine
  2. Personaalne professionaalne bränding
  3. Valdkonna uudiste jälgimine ja jagamine
  4. Õppimine
  5. Taustakontroll ja infootsingud
  6. Tööotsing
  7. Töötajate otsing ja tipptegijate üleostmine
  8. Partnerite ja klientide sihtotsing
  9. Otsekontaktid otsustajatega
  10. Sotsiaalne suhtekorraldus, turundus ja müük

Mida saab firma LinkedInis teha, et oma kuvandit luua ja juhtida, tooteid ja teenuseid turundada ja kliendibaasi kasvatada ja neile enim sobivaid lahendusi pakkuda?

Linkedini sisuturunduse kolm kasutegurit ärikliendile turundamisel

Parem targeteerimine/ targeting

Ärikliendile suunatud turunduses on LinkedIni parim omadus see, et platvorm avab juurdepääsu igat tüüpi ja igat suurust ettevõtete juhtidele ja võtmeisikutele, alates Fortune 1000 ettevõtete juhtidest kuni idufirmade võtmetegijateni. LinkedIni pea 600 miljonist kasutajast on kümnendik oma valdkonna mõjuisikud ja 40 miljonit on oma ettevõtete ja organisatsioonide otsustajad.

Mobiilse interneti kasutajate arv kasvab igapäevaselt, sama toimub ka LinkedInis, kus kaks kolmest külastusest tehakse mobiilse vahendi kaudu. LinkedIn on oma mobiilsesse rakendusse lisanud rea kasulikke võimalusi, mis teevad võrgusuhtluse veel mugavamaks ja aitavad uusi tutvusi leida kui ka oma võrgustikku salvestada (Find Neaby, QR kood, jne.)

Seega, kes iganes on Sinu sihtauditooriumis ja kuni planeerid oma turundusstrateegiat LinkedInis professionaalselt ja korrektselt, luues sisu, mis Sinu klientide vajadusi rahuldab ja nad tegutsema paneb, saab LinkedIn Sinu info toimetada õigete inimesteni.

LinkedIn saab aidata arvamusliidriks saada ja tõsta brändi usaldusväärsust

LinkedInis mängib P2P (person to person) turundus ehk suuremat rolli kui teistes B2B kanalites. Sotsiaalmeedia kanalite uudistevood võivad kergesti muutuda infolaviiniks, mida on vastuvõtjal raske hallata, veel vähem on kogu seda infot vastu võtta ja kvaliteetselt töödelda. Teiste sotsiaalmeedia kanalitega võrreldes on LinkedIni kasutajad konservatiivsemad ja nõudlikumad oma uudistevoo kvaliteedi, funktsionaalsuse ja asjakohasuse osas. Ehk sellepärast pööravad LinkedIni turundajad rohkem tähelepanu avaldatava sisu kvaliteedile, sest vastasel juhul filtreerivad “vastuvõtjad” Sinu loodud sisu oma uudistevoost välja. Uudistevoo sisu blokeerimise funktsiooni kasutatakse LinkedInis üsna julgesti, sest arukad kliendid on ka piisavalt julged, et kogu infomüra välja filtreerida ja jälgida vaid nende jaoks tähenduslikke uudiseid.

LinkedIn aitab Sul arvamusliidriks tõusta, kui avaldad seal professionaalselt provokatiivseid, sisutihedaid ja läbimurdelisi teemasid. LinkedIni postitused peavad olema kõrge kvaliteediga iga kord, sest kunagi ei tea, millised tegijad postituse peale alles esmakordselt sattuvad. Teisalt, kui Sinu lugu on kvaliteetne, tunnustavad valdkonna arvamusliidrid sisu seda kommenteerides või jagades, tänu millele näevad seda kohe ka paljud Sinu tegevusala inimesed. LinkedIni influenceri-turundus (mõjuisikuturundus) rokib täiega!  

LinkedIn B2B sisuturunduse strateegia – sisu kvaliteedikontroll

LinkedInis avaldatava sisu kvalitedikontroll oleks nagu platvormi sisse ehitatud. Kuigi see sõltub palju auditooriumi kvaliteedist, näiteks nende aktiivsusest sisu kommenteerimisel, on LinkedIn ka ressurss, mida saad oma sisuloome parandamiseks kasutada. LinkedInis jagavad paljud organisatsioonid oma uuringute tulemusi ja õigete inimestega kontakteerudes ja organisatsiooni järgides tekib juurdepääs organisatsioonide poolt jagatud väärtuslikele uuringu materjalidele ja teadustöödele. Soovitav on ka järgida oma valdkonna uurimisasutusi nii siin kui ka piiri taga ja saada ühena esimestest juurdepääs nende poolt avaldatud uuringu tulemustele ja materjalidele. Kui mitte oma valdkonna tegijate avaldatud ajakohaste uudiste ja arvamusliidrite järgimine ei anna Sulle konkurentsieeliseid, siis mis seda veel teha võiks?

Millist sisu peaks Linkedinis avaldama?

Uudiste, postituste ja artiklite avaldamine

Kui Sinu äri on suunatud ärikliendile, on LinkedIn valmis genereerima rohkem liiklust Sinu kodulehele kui kõik teised sotsiaalmeedia kanalid kokku. Loomulikult juhtub see vaid juhul, kui jagad oma kogemusi, tutvustad unikaalseid vaatenurki ja teed sisu kolleegidele huvitavaks.

Samuti tuleb ilmselt märkida, et LinkedInis avaldatud artikleid näevad ja loevad paljud, mis sobib suurepäraselt bränditeadlikkuse tõstmiseks. Veendu, et Sinu artiklid on ainulaadsed – mitte ainult kvaliteetsed, kuid peale selle peavad nad veel ka silma paistma ja pakkuma midagi, mida veebis muu sarnane sisu ei tee. Ole unikaalne ja originaalne ja Sinu postitusi jagavad teisedki LinkedIni kasutajad.

Aga mis juhtub, kui avaldada üks ja sama tekst nii oma blogis kui ka LinkedInis? Kas Google loeb seda kopeeritud materjaliks ja kas ta karistab Sind selle eest? Või vähendab LinkedInis avaldatud artikkel otsingutulemustes Sinu blogiartikli reitingut?

Harilikult arvab enamus blogijaid ja turundajaid, et ühe ja sama tekstiga postituse avaldamine nii sotsiaalmeedias kui ka oma blogis ei tekita mingeid probleeme. Peavoolu SEO-spetsid väidavad aga risti vastupidiselt, et sotsiaalmeedias avaldatud artikkel võib kannibaliseerida blogis avaldatud sama teksti, kuna sotsiaalmeedias leiavad SEO-”roomajad” need kiiremini üles ja iga hiljem leitud teksti peavad nad koopiaks. Aga mida peab tegema, kui veel terve hulk SEO eksperte nõustub tavakasutajatega ja kinnitavad, et selline kopeerimine pigem tõstab kodulehel avaldatud sisu reitingut.

Mida sellises situatsioonis teha ja milline on parim lahendus? LinkedIni kirjutatud ja kirjutamata reeglid ei soovita LinkedInis tegeleda otsese müügiga ja kõik LinkedIni eksperdid soovitavad kasutada platvormi küll kodulehe-suunalise liikluse tekitamiseks, aga müük jätta kodulehele ja/või müügilehtedele teha. Blogis avaldatud artiklid peaksid kirjaliku sisu loomisel esmatähtsad olema, kuid kvaliteetsed originaalpostituste avaldamine LinkedInis on suurepärane võimalus oma arvamusliidri kuvandi loomisel. LinkedInis avaldatu peaks olema piisavalt inforikas, et lugejad ka Sinu järgmist postitust lugeda tahaksid. Ja ta peaks olema piisavalt intrigeeriv, et lugeja blogilingile klikkaks ja väärtuslikku või detailsemat ja sügavamalt analüüsitud materjale blogis edasi loeks.

Videoturundus LinkedInis

Videoturundus areneb jõudsalt ja originaalsete isiku- ja brändivideode kasutamine turunduses on hea tulemuse saamiseks kohustuslik. Videode loomine on lihtsam ja odavam ja videode mittetegemist ei saa millegagi õigustada. LinkedIn lisas oma uudistevoogu originaalvideo funktsiooni, et aidata kasutajatel visualiseerida oma suhtlemist sihtrühmaga.

LinkedIn uuris möödunud aasta lõpus oma aktiivseid kasutajaid ja tulemused näitasid, et neli viiest kasutajast juba kasutasid videot oma turunduses. Ja üle poole nendest, kes möödunud aastal veel seda ei teinud plaanisid video lisada oma turundusse aastal 2018. Uudistevoos vaadatakse küll enamus videosid ilma helita, samas peavad turundajad ka tumm-videosid märkimisväärseteks investeeringute tootlikkuse suurendajateks.

Kui lisad oma video osana LinkedIni sponsoreeritud sisust, on see uudistevoos iseseisva postitusena.

Videopostile lisatud üleskutse (CTA) nupu abil saad genereerida rohkem potentsiaalseid kliente ja sooje liide, panna inimesi sündmustele registreeruma, jagada allalaetavat või teha muid toiminguid vastavalt oma turundusplaanile. Muidugi saab ka laadida oma originaalvideod firma LinkedIni lehele, tutvustada oma tooteid, firmakultuuri, jagada uudiseid ja kutsuda oma üritusi külastama.

LinkedIn B2B sisuturunduse strateegia planeerimine

LinkedInist maksimaalse tulemuse saavutamiseks määratle selge eesmärk ja loo sisuplaan sinna jõudmiseks.

  • Mida soovid oma LinkedIni sisuturundusest ja tegevustest saada – rohkem potentsiaalseid kliente, veebisaidi liikluse su veebi?
  • Kuidas sobitub LinkedIn kogu turundus- ja sisustrateegiaga?
  • uuendamist, kitsama sihtauditooriumi rohkemat osalemist turunduses või Sinust kui oma valdkonna arvamusliidri kuvandi loomist?
  • Kuidas oma tulemuslikkust mõõta kavatsed? Mille järgi otsustad, kas LinkedIni turundus on edukas või mitte? Millised tähtajad endale sead?

LinkedIni kasutamiseks leidub lugematuid viise, et B2B sisuturunduse strateegia muuta veel dünaamilisemaks, huvilisi ühendavaks ja sihtgruppi huvi pakkuvaks. Keskendu oma äri sisustrateegiaga seotud funktsioonide kasutamisele ja Sa näed arvestatavaid tulemusi.

Vajad abi LinkedIn sisustrateegias, siis ootame Sinu kirja tiim@projektiagentuur.ee

Allikas

1

Seotud teemad