OSTUKORV
- No products in the cart.
LinkedIn B2B sisuturunduse strateegia – kuidas seda teha? Veel mõned aastad tagasi, kui LinkedIn maailma ärikliendi turunduses juba ilma tegi, oli kuulda Eestis pidevalt väiteid, et LinkedIn siin ei tööta. Tänaseks on Eesti äriturundajad lõpuks siiski LinkedIni enda jaoks avastanud ja seda tõestavad aastast aastasse mitmekordistuvad Eesti firmalehtede avamise statistika. LinkedIni maine on teinud temast maailma parima ja tõhusama ärile ja ettevõtlusele pühendunud sotsiaalmeedia kanali. Konkurendid nagu Facebook võivad LinkedIniga küll kasutajanumbrite poolest võistelda, aga aktiivsete ärikasutajate kvaliteet ja tegevused on tegelikult see mis loeb!
LinkedIni kasutajate statistika kohaselt on ca 23% konto avajatest aktiivsed kasutajad, Eestis on vastav kasutaja protsent 17% juures, aga 2017-2018 on näha selget kasvutrendi ↑. Need aktiivsed kontoomanikud kasutavad LinkedIni peamiselt järgmiste eesmärkide saavutamiseks, kusjuures neist kaks esimest on peamisteks põhjusteks.
Mida saab firma LinkedInis teha, et oma kuvandit luua ja juhtida, tooteid ja teenuseid turundada ja kliendibaasi kasvatada ja neile enim sobivaid lahendusi pakkuda?
Ärikliendile suunatud turunduses on LinkedIni parim omadus see, et platvorm avab juurdepääsu igat tüüpi ja igat suurust ettevõtete juhtidele ja võtmeisikutele, alates Fortune 1000 ettevõtete juhtidest kuni idufirmade võtmetegijateni. LinkedIni pea 600 miljonist kasutajast on kümnendik oma valdkonna mõjuisikud ja 40 miljonit on oma ettevõtete ja organisatsioonide otsustajad.
Mobiilse interneti kasutajate arv kasvab igapäevaselt, sama toimub ka LinkedInis, kus kaks kolmest külastusest tehakse mobiilse vahendi kaudu. LinkedIn on oma mobiilsesse rakendusse lisanud rea kasulikke võimalusi, mis teevad võrgusuhtluse veel mugavamaks ja aitavad uusi tutvusi leida kui ka oma võrgustikku salvestada (Find Neaby, QR kood, jne.)
Seega, kes iganes on Sinu sihtauditooriumis ja kuni planeerid oma turundusstrateegiat LinkedInis professionaalselt ja korrektselt, luues sisu, mis Sinu klientide vajadusi rahuldab ja nad tegutsema paneb, saab LinkedIn Sinu info toimetada õigete inimesteni.
LinkedInis mängib P2P (person to person) turundus ehk suuremat rolli kui teistes B2B kanalites. Sotsiaalmeedia kanalite uudistevood võivad kergesti muutuda infolaviiniks, mida on vastuvõtjal raske hallata, veel vähem on kogu seda infot vastu võtta ja kvaliteetselt töödelda. Teiste sotsiaalmeedia kanalitega võrreldes on LinkedIni kasutajad konservatiivsemad ja nõudlikumad oma uudistevoo kvaliteedi, funktsionaalsuse ja asjakohasuse osas. Ehk sellepärast pööravad LinkedIni turundajad rohkem tähelepanu avaldatava sisu kvaliteedile, sest vastasel juhul filtreerivad “vastuvõtjad” Sinu loodud sisu oma uudistevoost välja. Uudistevoo sisu blokeerimise funktsiooni kasutatakse LinkedInis üsna julgesti, sest arukad kliendid on ka piisavalt julged, et kogu infomüra välja filtreerida ja jälgida vaid nende jaoks tähenduslikke uudiseid.
LinkedIn aitab Sul arvamusliidriks tõusta, kui avaldad seal professionaalselt provokatiivseid, sisutihedaid ja läbimurdelisi teemasid. LinkedIni postitused peavad olema kõrge kvaliteediga iga kord, sest kunagi ei tea, millised tegijad postituse peale alles esmakordselt sattuvad. Teisalt, kui Sinu lugu on kvaliteetne, tunnustavad valdkonna arvamusliidrid sisu seda kommenteerides või jagades, tänu millele näevad seda kohe ka paljud Sinu tegevusala inimesed. LinkedIni influenceri-turundus (mõjuisikuturundus) rokib täiega!
LinkedInis avaldatava sisu kvalitedikontroll oleks nagu platvormi sisse ehitatud. Kuigi see sõltub palju auditooriumi kvaliteedist, näiteks nende aktiivsusest sisu kommenteerimisel, on LinkedIn ka ressurss, mida saad oma sisuloome parandamiseks kasutada. LinkedInis jagavad paljud organisatsioonid oma uuringute tulemusi ja õigete inimestega kontakteerudes ja organisatsiooni järgides tekib juurdepääs organisatsioonide poolt jagatud väärtuslikele uuringu materjalidele ja teadustöödele. Soovitav on ka järgida oma valdkonna uurimisasutusi nii siin kui ka piiri taga ja saada ühena esimestest juurdepääs nende poolt avaldatud uuringu tulemustele ja materjalidele. Kui mitte oma valdkonna tegijate avaldatud ajakohaste uudiste ja arvamusliidrite järgimine ei anna Sulle konkurentsieeliseid, siis mis seda veel teha võiks?
Kui Sinu äri on suunatud ärikliendile, on LinkedIn valmis genereerima rohkem liiklust Sinu kodulehele kui kõik teised sotsiaalmeedia kanalid kokku. Loomulikult juhtub see vaid juhul, kui jagad oma kogemusi, tutvustad unikaalseid vaatenurki ja teed sisu kolleegidele huvitavaks.
Samuti tuleb ilmselt märkida, et LinkedInis avaldatud artikleid näevad ja loevad paljud, mis sobib suurepäraselt bränditeadlikkuse tõstmiseks. Veendu, et Sinu artiklid on ainulaadsed – mitte ainult kvaliteetsed, kuid peale selle peavad nad veel ka silma paistma ja pakkuma midagi, mida veebis muu sarnane sisu ei tee. Ole unikaalne ja originaalne ja Sinu postitusi jagavad teisedki LinkedIni kasutajad.
Aga mis juhtub, kui avaldada üks ja sama tekst nii oma blogis kui ka LinkedInis? Kas Google loeb seda kopeeritud materjaliks ja kas ta karistab Sind selle eest? Või vähendab LinkedInis avaldatud artikkel otsingutulemustes Sinu blogiartikli reitingut?
Harilikult arvab enamus blogijaid ja turundajaid, et ühe ja sama tekstiga postituse avaldamine nii sotsiaalmeedias kui ka oma blogis ei tekita mingeid probleeme. Peavoolu SEO-spetsid väidavad aga risti vastupidiselt, et sotsiaalmeedias avaldatud artikkel võib kannibaliseerida blogis avaldatud sama teksti, kuna sotsiaalmeedias leiavad SEO-”roomajad” need kiiremini üles ja iga hiljem leitud teksti peavad nad koopiaks. Aga mida peab tegema, kui veel terve hulk SEO eksperte nõustub tavakasutajatega ja kinnitavad, et selline kopeerimine pigem tõstab kodulehel avaldatud sisu reitingut.
Mida sellises situatsioonis teha ja milline on parim lahendus? LinkedIni kirjutatud ja kirjutamata reeglid ei soovita LinkedInis tegeleda otsese müügiga ja kõik LinkedIni eksperdid soovitavad kasutada platvormi küll kodulehe-suunalise liikluse tekitamiseks, aga müük jätta kodulehele ja/või müügilehtedele teha. Blogis avaldatud artiklid peaksid kirjaliku sisu loomisel esmatähtsad olema, kuid kvaliteetsed originaalpostituste avaldamine LinkedInis on suurepärane võimalus oma arvamusliidri kuvandi loomisel. LinkedInis avaldatu peaks olema piisavalt inforikas, et lugejad ka Sinu järgmist postitust lugeda tahaksid. Ja ta peaks olema piisavalt intrigeeriv, et lugeja blogilingile klikkaks ja väärtuslikku või detailsemat ja sügavamalt analüüsitud materjale blogis edasi loeks.
Videoturundus areneb jõudsalt ja originaalsete isiku- ja brändivideode kasutamine turunduses on hea tulemuse saamiseks kohustuslik. Videode loomine on lihtsam ja odavam ja videode mittetegemist ei saa millegagi õigustada. LinkedIn lisas oma uudistevoogu originaalvideo funktsiooni, et aidata kasutajatel visualiseerida oma suhtlemist sihtrühmaga.
LinkedIn uuris möödunud aasta lõpus oma aktiivseid kasutajaid ja tulemused näitasid, et neli viiest kasutajast juba kasutasid videot oma turunduses. Ja üle poole nendest, kes möödunud aastal veel seda ei teinud plaanisid video lisada oma turundusse aastal 2018. Uudistevoos vaadatakse küll enamus videosid ilma helita, samas peavad turundajad ka tumm-videosid märkimisväärseteks investeeringute tootlikkuse suurendajateks.
Kui lisad oma video osana LinkedIni sponsoreeritud sisust, on see uudistevoos iseseisva postitusena.
Videopostile lisatud üleskutse (CTA) nupu abil saad genereerida rohkem potentsiaalseid kliente ja sooje liide, panna inimesi sündmustele registreeruma, jagada allalaetavat või teha muid toiminguid vastavalt oma turundusplaanile. Muidugi saab ka laadida oma originaalvideod firma LinkedIni lehele, tutvustada oma tooteid, firmakultuuri, jagada uudiseid ja kutsuda oma üritusi külastama.
LinkedInist maksimaalse tulemuse saavutamiseks määratle selge eesmärk ja loo sisuplaan sinna jõudmiseks.
LinkedIni kasutamiseks leidub lugematuid viise, et B2B sisuturunduse strateegia muuta veel dünaamilisemaks, huvilisi ühendavaks ja sihtgruppi huvi pakkuvaks. Keskendu oma äri sisustrateegiaga seotud funktsioonide kasutamisele ja Sa näed arvestatavaid tulemusi.
Vajad abi LinkedIn sisustrateegias, siis ootame Sinu kirja tiim@projektiagentuur.ee
1Kui avad Instagrami äpi, siis esimese asjana lähed vaatama… Suur osa inimesi vastab “story-sid”! Instagram story on kõige lihtsam, kiirem ja loomingulisem viis, kuidas oma jälgijaid kaasata! Story ehk lugu Nagu nimigi reedab on story eesmärk jutustada lugu, täpsemalt lühilugu. Kes siis ikka viitsib kuulata igavat pikka jutustust, mis hüppab ühe mõtte juurest teiseni, korrates […]
95 nippi, kuidas Instagram Reelsidega suurema publikuni jõuda Instagram Reels- oled neist kuulnud ja näinud, oled ehk isegi mõne ise loonud, aga ei ole millegi pärast postitanud või pole need piisavalt menukaks osutunud. Kas olukord on tuttav? Kui jah, siis loe siit blogist, meie soovitusi. Staatiline pilt on hea, aga liikuv veel parem! Alates Reelsi […]
16Püüdsime kinni meie sisulooja ja copywriteri Emeli ning palusime tal veidi lähemalt rääkida sellest, kuidas luua sotsiaalmeedias sisu läbimõeldult ning strateegiliselt. Siin on kasulikud nõuanded ja nipid, mida ta meiega jagas. Emeli, tegeled igapäevaselt sisuturundusega ja tekstide kirjutamisega, räägi, millest peaks sotsiaalmeedia sisu planeerides alustama? Sisuplaani tegema hakates ei saa üle ega ümber olukorra kaardistamisest, […]
14Äriplaan- tüütu bürokraatia või äri õnnestumise alus? Hea idee paneb tiivad kasvama ja sageli on selles faasis soov vaid lennata ja hakata kohe tegusid tegema. Tiivustav idee on üks eduka äri koostisosa, kuid samuti on tugeva äri alustalaks ka töötav äriplaan. Nendele, kes soovivad oma idee teostuseks saada rahastust on äriplaan vaieldamatu kohustus. Artiklis tuleb […]
2Pole ilmselt kedagi, kelle postkasti poleks prantsatanud uudiskiri, mille ta koheselt prügikasti teisaldab. Selleks, et sama lugu ei juhtuks sinu uudiskirjaga, oleme varunud mõned uudiskirja näited ja nipid, millest inspiratsiooni ammutada. Mis on uudiskirja puhul oluline? Paku lugejale väärt sisu See peaks olema ilmselge, ent üllatav on uudiskirjade arv, mis on lihtsalt üks suur kogum […]
3Kui sa oled siia jõudnud, siis arvatavasti seisab sul ees turunduskampaania korraldamine. Olenemata sellest, kas see on sinu esimene kord või võtad asja ette juba mitmendat korda, tasub pilgu peale visata allolevatele nippidele selleks, et asjale veelgi teadlikumalt läheneda. Vaatame üle kõik, alates erinevates turunduskampaania vormidest, eesmärkidest ja sihtrühma määramisest, kuni kampaania edukuse hindamiseni. Turunduskampaania […]
2LinkedIni voog pole kronoloogilises järjekorras. LinkedIni algoritm määrab kindlaks, millised postitused kuvatakse voo ülaosas, mis tähendab, et mõnikord näevad kasutajad vanemaid või populaarsemaid postitusi enne, kui nad näevad uuemaid. LinkedIni algoritmi mõjutavad mitmed tegurid ja need muutuvad suhteliselt sageli. LinkedIni algoritmi 2021. aasta kaks peamist tegurit hõlmavad sotsiaalse müügi indeksit ja postituse juures veedetud aega. […]
1Unikaalne müügiargument on väga oluline ettevõtluse alus. Konkurents on osa ärist ja sunnib ettevõtjaid leidma pidevalt uuemaid ja paremaid lahendusi, et olla teistest parem. Klientidel on valik suur ja nende eesmärk on aru saada, milline toode või teenus eristub teistest. Seetõttu on kõigil ettevõtjatel vaja mõista, mis on nende unikaalne müügiargument (USP), ehk miks klient […]
0LinkedIn oma enam kui 738 miljoni kasutajaga on ettevõtjate maailmas nagu Facebook. Parim paik tööalase kontaktivõrgustiku kogumiseks, haldamiseks ning rakendamiseks oma karjäärivankri ette. Järgnevas artiklis annab LinkedIn profileerija Tõnis Mutt nõuandeid, kuidas LinkedIni personaalne profiil korrastada tulemuslikult. Kujunda endast kaubamärk Me oleme tööturul tooted, vennad ja õed. Igaüks meist – direktorist koristajani – kannab küljes […]
2Kui alguses oli TikTok peamiselt koht, kuhu kasutajad laadisid humoorikaid lühivideosid, siis praegu on tegemist ühe maailma populaarseima suhtlusmeediaplatvormiga. TikToki turundusvõimalusi ei tasu alahinnata ja seetõttu peaks iga turundaja, kelle sihtrühmaks on noorem põlvkond, mõtlema TikTokis turunduskampaaniate tegemise peale. See popp ja noortepärane platvorm on koht, kus kaubamärki reklaamides on lubatud ja lausa nõutud piiritu […]
1Mida on ühist ettevõtte asutamisel ja maja ehitamisel? Õige, mõlemad hakkavad pihta projektist. Kuid olgu ehitusjoonis või äriplaan – pädeva projekti koostamine on tükk tööd koos hinnasildiga. Äriplaani koostamine on alati töö tellija materjalist. Allpool vaatame, kuidas kujuneb ja millest koosneb äriplaani hind. Tähtis tegur, mis määrab, milliseks kujuneb äriplaani hind, on asutatava ettevõtte tegevusvaldkond. […]
4Hea äriplaani koostamine pole ei raketiteadus ega tuumafüüsika. Tuleb teada hea äriplaani koostamise põhitõdesid. Väldi seitset sagedamat äriplaani koostamise viga, mis annavad soovitule vastupidise tulemuse ja saadavad ka kõige paremad mõtted rahastajate silmis allavett. Või kui ei saada, siis kiire pankroti tagab nende vigadega äriplaani koostamine kohe kindlasti. Loe edasi, mida äriplaani koostamisel vältida? 1. […]
1Äriplaani kirjutamine võib esmapilgul tunduda keerulise ülesandena või tüütu kohustusena. Tegelikult on tegemist vajaliku dokumendiga, mis eelkõige aitab lahti mõtestada ning paika seada kindla plaani tegutsemiseks ning eesmärkide saavutamiseks. Kuna äriplaani koostamiseks pole kindlat vormi, mida kõik ettevõtjad peaksid ühtmoodi kasutama, siis siit leiad kasulikku nõu, mille järgi tegutseda, ning mis aitab sind äriplaani kirjutamisel. […]
2Meediaplaneerimine on protsess, milles turundajad määravad kindlaks, kus, millal ja kui sageli nad reklaami kasutavad, et maksimeerida oma sihtrühma kaasamist (engagement) ja investeeringute tasuvust. Meediakava võib jagada reklaamikulusid ja ressursse erinevate internetiühendusega või -ühenduseta kanalite vahel nagu ringhääling, trükitud reklaamid, tasulised reklaamid või natiivse ehk kohaliku sisuga reklaamid (native contents). Tänapäeva konkurentsivõimelisel turundusmaastikul peavad turundajad […]
1Integreeritud turundus on lähenemisviis tarbijatele ühtse ja sujuva kogemuse loomiseks. Eesmärgiks on ühendada turunduskommunikatsiooni kõiki aspekte. Näiteks – reklaami, müügi edendamist, avalikke suhteid, otseturundust ja sotsiaalmeediat, sulatada vastavate taktikate, meetodite, kanalite, meedia ja tegevuste segu abil, nii et kõik töötaksid ühtse jõuna. See on protsess, mille eesmärk on tagada, et kõik sõnumside- ja kommunikatsioonistrateegiad oleksid […]
1“Persoona” või „ostupersoona“ kujundamine on sageli etapp, mida suurem osa eriti alustavaid ettevõtjaid ei tee! Kas ja milleks on persoona loomine vajalik? Enne, kui räägime miks persoona kujundamine oluline on, siis selgitame millega on täpsemalt tegu ning kuidas persoona loomine peaks välja nägema? Persoona on isik, kes on toote tüüpilise või sihtrühma kasutaja väljamõeldud, kuid […]
1Veebibänneri all mõistetakse enamasti standardformaadis staatilisi või animeeritud pilte, mida kasutatakse veebis. Bänner on osa ettevõtte brändingust ja peab vastama ettevõtte kuvandile ja rääkima ühte keelt ettevõtte CVI-ga. Bännerreklaami nimetatakse bännerreklaamide visuaalse olemuse tõttu ka displeireklaamiks (erinevalt tekstilisest reklaamist). Võite alustada bännerreklaami kampaaniat Google Adwordsis, kõikides sotsiaalmeedia kanalites, e-posti teel, veebisaitidel jne. Bännerreklaam koosneb kujutisest […]
1Mõiste tööandja bränding kõlab meedias ja personalijuhtide seas aina rohkem. Mis see on ja miks see peaks ühele ettevõttele kasulik olema? Ning kuidas seda oma ettevõttes tööle panna? Mis on tööandja bränding? Märk (bränd) on oluline turul silmapaistmiseks. Tarbijabrändiga on organisatsioonid kokku puutunud juba päris pikka aega, see aitab tootel teistest sarnastest eristuda ning end […]
1Kuidas erineb agiilne projektijuhtimine tavalisest projektijuhtimisest? Projektijuhtimine on praktika, mis hõlmab enda alla hulga spetsiifilisi meetodeid, tehnikaid ja kompetentse, mida kasutatakse tegevuste planeerimisel, hindamisel ja kontrollimisel. Nende tehnikate eesmärk on saavutada soovitud tulemus õigeks ajaks, kokkulepitud eelarvega ja kooskõlas kokku lepitud tingimustega. Projektijuhtimise viisidest rääkides võib eristada kaht peamist suunda – traditsiooniline ning uuem ja […]
3Projektiagentuur on Eestis tegutsev projektijuhtimise, turundus- ja äriteenuseid pakkuv ettevõte. Aitame iga päev kaasa mikro- ja väikeettevõtete arengule ja kasvule.