LinkedIni personaalne profiil – sammud ideaalse digitaalse visiitkaardini

LinkedIn oma enam kui 738 miljoni kasutajaga on ettevõtjate maailmas nagu Facebook. Parim paik tööalase kontaktivõrgustiku kogumiseks, haldamiseks ning rakendamiseks oma karjäärivankri ette. Järgnevas artiklis annab LinkedIn profileerija Tõnis Mutt nõuandeid, kuidas LinkedIni personaalne profiil korrastada tulemuslikult.

LinkedIni personaalne profiil

Kujunda endast kaubamärk

Me oleme tööturul tooted, vennad ja õed. Igaüks meist – direktorist koristajani – kannab küljes kaubamärki. Me müüme ennast, oma oskusi ja kogemusi. Et me hakkaks tööturu lettidelt silma, peame olema kümnete, sadade ja tuhandete omasuguste seas silmapaistvad.

Sinu profiil on sinu võimalus näidata sind huvitava valdkonna tööpakkujatele  enda karjäärialaseid saavutusi. LinkedIni profiil peab välja tooma sinu parimad isikuomadused ja ametioskused ning senised saavutused.

LinkedIni profiil algab sinu profiilipildist. See peab olema portreefoto, mis jätab sinust tõsiseltvõetava mulje, kuid toob esile sinu isikupära. Narrimütsiga naljapildid jäägu Facebooki jaoks. Seejärel kirjuta enesetutvustus, mis rõhutab sinu tugevusi ja toob välja iseloomuomadusi. Võimalusel jaga ka enda kirjutatud artikleid või muid tööalaseid saavutusi. Kui sa ei tunne end selles kindlalt, kasuta reklaamikirjaniku teenust.  

Kui soovid silma paista ka rahvusvahelisel tasandil, siis tõlgi võimalusel kogu enda LinkedIni profiil inglise keelde. Kui tunned, et sinu keeleoskus ei pruugi olla  piisav,  palu abi mõnelt elukutseliselt tõlkijalt või inglise emakeelega sõbralt.

Miks on ülalkirjeldatu oluline? Google’i pärast. Tänu LinkedIni ja Google’i heale koostööle on sinu LinkedIni isiklik profiil kindlasti üks esimestest otsingutulemustest. Ning võid olla kindel, et kui võtad potentsiaalse tööandjaga ühendust, siis ta guugeldab sind. Ja kui esimeste tulemuste seas on viisakas ja professionaalselt koostatud LinkedIni profiil, tõusevad tema silmis su oskuste aktsiad.

Loo enda jaoks kasulik võrgustik

Vanasti jagati kohtumistel ja ettevõtlussündmustel üksteisele visiitkaarte ja täideti märkmike nimede ja telefoninumbritega. Tänapäeval lisatakse inimesi oma LinkedIni kontaktide nimistusse. Kunagi ei tea, millal mõnel koolitusel loodud pooljuhuslik kontakt võib viia põneva tööpakkumiseni.

Ja lisada tuleb ta just nimelt LinkedIni ja mitte Facebooki kontaktinimistusse, sest inimesel on õigus hoida töö ja eraelu lahus ning võtta viimast laiatarbesuhtlusmeedias vabamalt.

Aga ära pelga lisamast ka lihtsalt oma valdkonna tegijaid ning enda eeskujusid. Nii oled sa nende jaoks olemas, nad võivad sind ise esimesena märgata, kui otsivad sulle sobivale tööle tegijat.

Sobivaid kontakte võid otsida otsingumootori kaudu kui ka soovituste seast My Network alamlehelt. Kuid seejuures ei ole oluline mitte sinu kontaktide kvantiteet kuivõrd kvaliteet.

Küsi soovitusi

Kõige parem reklaamikanal on suust-suhu infokiirtee. Sellepärast pead tegema oma tööd alati ühtviisi hästi, muidu see ahel katkeb ja su telefoninumber ja meiliaadress muutuvad korraga väga paljude inimeste jaoks ebavajalikeks.

Kuid soovitusi peab küsima. Ära pelga, ütleb vanasõnagi, et küsija suu pihta ei lööda. Küsi neid endistelt töökaaslastelt, ülemustelt või partneritelt, kellega sul on olnud varasemalt edukas koostöö. Juba 3-4 soovitust on täiesti arvestatav hulk ning eriti hea oleks, kui igaüks neist keskenduks sinu mõnele spetsiifilisemale tugevusele või kogemusele. Kasuks tulevad ka võõrkeelsed soovitused.

Ole ise aktiivne

Magavale kassile jookseb hiir suhu ainult siis, kui kass haigutab õigel hetkel. Tööpakkumisi saab LinkedInis otsida nii märksõnade kui asukoha kaudu. Lisaks on sul võimalik saada süsteemilt märguandeid meilile, kui kusagil pakutakse midagi sind tõenäoliselt huvitavat.

LinkedIni premium konto pakub ka võimalust võtta värbajatega otse ühendust ja võrrelda end teiste kandidaatidega. Selle võimaluse kasutamisel on professionaalselt koostatud LinkedIni profiili omamine eriti oluline.

Ning nagu Facebookis või Instagrammiski, ära unusta postitamast ning jagamast. Jaga enda töövõite, huvitavaid artikleid, kuid mitte kassipilte, kui su kass pole just osa su kaubamärgist. Samuti reageeri oma kontaktivõrgustiku poolt jagatavale ning ütle tekkivates aruteludes sõna sekka. Aga pea meeles, et see pole Facebook!

Sõltuvalt sinu valdkonnast ja huvidest pakub LinkedIn sulle ka erinevaid gruppe, millega liituda ja kust mõttekaaslasi leida. Needki on head kohad, kust leida uusi asjalikke kontakte.

Kokkuvõttes –LinkedIni personaalne profiil vajab korda tegemiseks natuke rohkem oskusi ja aega

Nagu sa nüüd ilmselt mõistad, on LinkedIni profiil sinu isiklik digitaalne visiitkaart sotsiaalmeediaplatvormi võimalustega. Kui soovid õppida rohkem konkreetseid nippe samm-sammult, siis tule osale meie koolitusel 7½ sammu toimiva LinkedIni profiilini.  Koolituse lõpuks tead sa kõike õigest staari profiilist! Kui sa kõik teadmised ellu rakendad, siis staarile kohane tähelepanu küllus on sulle garanteeritud.

Haara võimalusest, õpi midagi uut ning vii oma profiil uuele tasemele! Tule jälgi meie tegemisi LinkedInis.

2

Seotud teemad