OSTUKORV
- No products in the cart.
LinkedIn oma enam kui 738 miljoni kasutajaga on ettevõtjate maailmas nagu Facebook. Parim paik tööalase kontaktivõrgustiku kogumiseks, haldamiseks ning rakendamiseks oma karjäärivankri ette. Järgnevas artiklis annab LinkedIn profileerija Tõnis Mutt nõuandeid, kuidas LinkedIni personaalne profiil korrastada tulemuslikult.
Me oleme tööturul tooted, vennad ja õed. Igaüks meist – direktorist koristajani – kannab küljes kaubamärki. Me müüme ennast, oma oskusi ja kogemusi. Et me hakkaks tööturu lettidelt silma, peame olema kümnete, sadade ja tuhandete omasuguste seas silmapaistvad.
Sinu profiil on sinu võimalus näidata sind huvitava valdkonna tööpakkujatele enda karjäärialaseid saavutusi. LinkedIni profiil peab välja tooma sinu parimad isikuomadused ja ametioskused ning senised saavutused.
LinkedIni profiil algab sinu profiilipildist. See peab olema portreefoto, mis jätab sinust tõsiseltvõetava mulje, kuid toob esile sinu isikupära. Narrimütsiga naljapildid jäägu Facebooki jaoks. Seejärel kirjuta enesetutvustus, mis rõhutab sinu tugevusi ja toob välja iseloomuomadusi. Võimalusel jaga ka enda kirjutatud artikleid või muid tööalaseid saavutusi. Kui sa ei tunne end selles kindlalt, kasuta reklaamikirjaniku teenust.
Kui soovid silma paista ka rahvusvahelisel tasandil, siis tõlgi võimalusel kogu enda LinkedIni profiil inglise keelde. Kui tunned, et sinu keeleoskus ei pruugi olla piisav, palu abi mõnelt elukutseliselt tõlkijalt või inglise emakeelega sõbralt.
Miks on ülalkirjeldatu oluline? Google’i pärast. Tänu LinkedIni ja Google’i heale koostööle on sinu LinkedIni isiklik profiil kindlasti üks esimestest otsingutulemustest. Ning võid olla kindel, et kui võtad potentsiaalse tööandjaga ühendust, siis ta guugeldab sind. Ja kui esimeste tulemuste seas on viisakas ja professionaalselt koostatud LinkedIni profiil, tõusevad tema silmis su oskuste aktsiad.
Vanasti jagati kohtumistel ja ettevõtlussündmustel üksteisele visiitkaarte ja täideti märkmike nimede ja telefoninumbritega. Tänapäeval lisatakse inimesi oma LinkedIni kontaktide nimistusse. Kunagi ei tea, millal mõnel koolitusel loodud pooljuhuslik kontakt võib viia põneva tööpakkumiseni.
Ja lisada tuleb ta just nimelt LinkedIni ja mitte Facebooki kontaktinimistusse, sest inimesel on õigus hoida töö ja eraelu lahus ning võtta viimast laiatarbesuhtlusmeedias vabamalt.
Aga ära pelga lisamast ka lihtsalt oma valdkonna tegijaid ning enda eeskujusid. Nii oled sa nende jaoks olemas, nad võivad sind ise esimesena märgata, kui otsivad sulle sobivale tööle tegijat.
Sobivaid kontakte võid otsida otsingumootori kaudu kui ka soovituste seast My Network alamlehelt. Kuid seejuures ei ole oluline mitte sinu kontaktide kvantiteet kuivõrd kvaliteet.
Kõige parem reklaamikanal on suust-suhu infokiirtee. Sellepärast pead tegema oma tööd alati ühtviisi hästi, muidu see ahel katkeb ja su telefoninumber ja meiliaadress muutuvad korraga väga paljude inimeste jaoks ebavajalikeks.
Kuid soovitusi peab küsima. Ära pelga, ütleb vanasõnagi, et küsija suu pihta ei lööda. Küsi neid endistelt töökaaslastelt, ülemustelt või partneritelt, kellega sul on olnud varasemalt edukas koostöö. Juba 3-4 soovitust on täiesti arvestatav hulk ning eriti hea oleks, kui igaüks neist keskenduks sinu mõnele spetsiifilisemale tugevusele või kogemusele. Kasuks tulevad ka võõrkeelsed soovitused.
Magavale kassile jookseb hiir suhu ainult siis, kui kass haigutab õigel hetkel. Tööpakkumisi saab LinkedInis otsida nii märksõnade kui asukoha kaudu. Lisaks on sul võimalik saada süsteemilt märguandeid meilile, kui kusagil pakutakse midagi sind tõenäoliselt huvitavat.
LinkedIni premium konto pakub ka võimalust võtta värbajatega otse ühendust ja võrrelda end teiste kandidaatidega. Selle võimaluse kasutamisel on professionaalselt koostatud LinkedIni profiili omamine eriti oluline.
Ning nagu Facebookis või Instagrammiski, ära unusta postitamast ning jagamast. Jaga enda töövõite, huvitavaid artikleid, kuid mitte kassipilte, kui su kass pole just osa su kaubamärgist. Samuti reageeri oma kontaktivõrgustiku poolt jagatavale ning ütle tekkivates aruteludes sõna sekka. Aga pea meeles, et see pole Facebook!
Sõltuvalt sinu valdkonnast ja huvidest pakub LinkedIn sulle ka erinevaid gruppe, millega liituda ja kust mõttekaaslasi leida. Needki on head kohad, kust leida uusi asjalikke kontakte.
Nagu sa nüüd ilmselt mõistad, on LinkedIni profiil sinu isiklik digitaalne visiitkaart sotsiaalmeediaplatvormi võimalustega. Kui soovid õppida rohkem konkreetseid nippe samm-sammult, siis tule osale meie koolitusel 7½ sammu toimiva LinkedIni profiilini. Koolituse lõpuks tead sa kõike õigest staari profiilist! Kui sa kõik teadmised ellu rakendad, siis staarile kohane tähelepanu küllus on sulle garanteeritud.
Haara võimalusest, õpi midagi uut ning vii oma profiil uuele tasemele! Tule jälgi meie tegemisi LinkedInis.
2Ettevõtlusega alustamise üks esimesi samme on äriplaani kirjutamine, kui ettevõttel on korralik äriplaan annab see ettevõttele selge sihi ja suunised kuhu liigutakse. Senine meie praktika on näidanud, et ideest eduka toimimiseni on käivitusprotsessi oluliseks osaks tugev äriplaan. Põgusalt visiooni kokkuvõttev ideede kirjapanek ei ole alati piisav kaasamaks parterite või investorite huvi. Kui soovid, et sinu […]
0Äriplaan- tüütu bürokraatia või äri õnnestumise alus? Hea idee paneb tiivad kasvama ja sageli on selles faasis soov vaid lennata ja hakata kohe tegusid tegema. Tiivustav idee on üks eduka äri koostisosa, kuid samuti on tugeva äri alustalaks ka töötav äriplaan. Nendele, kes soovivad oma idee teostuseks saada rahastust on äriplaan vaieldamatu kohustus. Artiklis tuleb […]
3Kui sa oled siia jõudnud, siis arvatavasti seisab sul ees turunduskampaania korraldamine. Olenemata sellest, kas see on sinu esimene kord või võtad asja ette juba mitmendat korda, tasub pilgu peale visata allolevatele nippidele selleks, et asjale veelgi teadlikumalt läheneda. Vaatame üle kõik, alates erinevates turunduskampaania vormidest, eesmärkidest ja sihtrühma määramisest, kuni kampaania edukuse hindamiseni. Turunduskampaania […]
2LinkedIni voog pole kronoloogilises järjekorras. LinkedIni algoritm määrab kindlaks, millised postitused kuvatakse voo ülaosas, mis tähendab, et mõnikord näevad kasutajad vanemaid või populaarsemaid postitusi enne, kui nad näevad uuemaid. LinkedIni algoritmi mõjutavad mitmed tegurid ja need muutuvad suhteliselt sageli. LinkedIni algoritmi 2021. aasta kaks peamist tegurit hõlmavad sotsiaalse müügi indeksit ja postituse juures veedetud aega. […]
1Unikaalne müügiargument on väga oluline ettevõtluse alus. Konkurents on osa ärist ja sunnib ettevõtjaid leidma pidevalt uuemaid ja paremaid lahendusi, et olla teistest parem. Klientidel on valik suur ja nende eesmärk on aru saada, milline toode või teenus eristub teistest. Seetõttu on kõigil ettevõtjatel vaja mõista, mis on nende unikaalne müügiargument (USP), ehk miks klient […]
0Mida on ühist ettevõtte asutamisel ja maja ehitamisel? Õige, mõlemad hakkavad pihta projektist. Kuid olgu ehitusjoonis või äriplaan – pädeva projekti koostamine on tükk tööd koos hinnasildiga. Äriplaani koostamine on alati töö tellija materjalist. Allpool vaatame, kuidas kujuneb ja millest koosneb äriplaani hind. Tähtis tegur, mis määrab, milliseks kujuneb äriplaani hind, on asutatava ettevõtte tegevusvaldkond. […]
5Hea äriplaani koostamine pole ei raketiteadus ega tuumafüüsika. Tuleb teada hea äriplaani koostamise põhitõdesid. Väldi seitset sagedamat äriplaani koostamise viga, mis annavad soovitule vastupidise tulemuse ja saadavad ka kõige paremad mõtted rahastajate silmis allavett. Või kui ei saada, siis kiire pankroti tagab nende vigadega äriplaani koostamine kohe kindlasti. Loe edasi, mida äriplaani koostamisel vältida? 1. […]
1Äriplaani kirjutamine võib esmapilgul tunduda keerulise ülesandena või tüütu kohustusena. Tegelikult on tegemist vajaliku dokumendiga, mis eelkõige aitab lahti mõtestada ning paika seada kindla plaani tegutsemiseks ning eesmärkide saavutamiseks. Kuna äriplaani koostamiseks pole kindlat vormi, mida kõik ettevõtjad peaksid ühtmoodi kasutama, siis siit leiad kasulikku nõu, mille järgi tegutseda, ning mis aitab sind äriplaani kirjutamisel. […]
2Integreeritud turundus on lähenemisviis tarbijatele ühtse ja sujuva kogemuse loomiseks. Eesmärgiks on ühendada turunduskommunikatsiooni kõiki aspekte. Näiteks – reklaami, müügi edendamist, avalikke suhteid, otseturundust ja sotsiaalmeediat, sulatada vastavate taktikate, meetodite, kanalite, meedia ja tegevuste segu abil, nii et kõik töötaksid ühtse jõuna. See on protsess, mille eesmärk on tagada, et kõik sõnumside- ja kommunikatsioonistrateegiad oleksid […]
1“Persoona” või „ostupersoona“ kujundamine on sageli etapp, mida suurem osa eriti alustavaid ettevõtjaid ei tee! Kas ja milleks on persoona loomine vajalik? Enne, kui räägime miks persoona kujundamine oluline on, siis selgitame millega on täpsemalt tegu ning kuidas persoona loomine peaks välja nägema? Persoona on isik, kes on toote tüüpilise või sihtrühma kasutaja väljamõeldud, kuid […]
1LinkedIn B2B sisuturunduse strateegia – kuidas seda teha? Veel mõned aastad tagasi, kui LinkedIn maailma ärikliendi turunduses juba ilma tegi, oli kuulda Eestis pidevalt väiteid, et LinkedIn siin ei tööta. Tänaseks on Eesti äriturundajad lõpuks siiski LinkedIni enda jaoks avastanud ja seda tõestavad aastast aastasse mitmekordistuvad Eesti firmalehtede avamise statistika. LinkedIni maine on teinud temast […]
1Kuidas erineb agiilne projektijuhtimine tavalisest projektijuhtimisest? Projektijuhtimine on praktika, mis hõlmab enda alla hulga spetsiifilisi meetodeid, tehnikaid ja kompetentse, mida kasutatakse tegevuste planeerimisel, hindamisel ja kontrollimisel. Nende tehnikate eesmärk on saavutada soovitud tulemus õigeks ajaks, kokkulepitud eelarvega ja kooskõlas kokku lepitud tingimustega. Projektijuhtimise viisidest rääkides võib eristada kaht peamist suunda – traditsiooniline ning uuem ja […]
3Projektiagentuur on Eestis tegutsev projektijuhtimise, turundus- ja äriteenuseid pakkuv ettevõte. Aitame iga päev kaasa mikro- ja väikeettevõtete arengule ja kasvule.