Mida peaksid teadma Instagrami turundusest 2021. aastal

Mida peaksid teadma Instagrami turundusest 2021. aastal

Instagrami turundus on võimas viis võita oma sihtrühma südamed. Business account ehk ärikonto pakub palju võimalusi edukaks turundamiseks, kuid ilma kindla eesmärgita (nt suurendada enda tuntust või müüa tooteid läbi äpi) ei jõua sa eriti kaugele.

Loo enda nägu

Sinu bio ehk profiili iseloomustav teave peab 150 tähemärgiga andma edasi kõige olulisema – ettevõtte nime, pakutava teenuse või toote, veebilehe lingi, ühendust võtmise võimalused ja kategooria, mis kirjeldab su tegevust kõige paremini (kunst, blogi, muusika vms). Ole enda profiili koostamisel loov ning kasuta meeldejäävaid lauseid, fonte või emotikone. Profiili sisu on soovitatav ka aeg-ajalt värskendada – viita ajutiselt näiteks peagi saabuvale olulisele üritusele või jaga inspireerivat sõnumit enda jälgijatele. 

Instgramis loeb visuaal, kuid selleks ei ole tingimata vaja professionaalset tehnikat. Terava fookuse ja hea kvaliteediga fotosid teevad pea kõik uuemad nutitelefonid. Tähtis on, et su foto või kujundus ei oleks lihtsalt ilus pilt, vaid jutustaks lugu ja tekitaks tundeid. Lugu peab jutustama kogu sinu profiil. Otsusta, milline on läbiv visuaalne lahendus, mis iseloomustaks sinu ettevõtet kõige paremini. Kasuta näiteks mõnda fototöötluse äppi ning vali enda jaoks välja 1-2 filtrit, mida läbivalt kasutada. Töötlemisega ei tasu siiski liiale minna, sest liigne sära ja litter ei mõju professionaalselt. 

Kuigi Instagram on visuaalne meedium, tahab iga pilt ka haaravat pealkirja. Tavapostituse puhul on optimaalne tähemärkide arv 138-150, reklaampostitusel 125.

Pilt: Shutterstock

Sisu ehk content

Võisteldes nii paljude teiste kasutajatega on üha raskem silma paista ja just hea sisu tagab selle, et inimene tuleb sinu kontole või klikib sinu reklaamile. Kuigi avameelsem ja tõelähedasem sisu on tõusuteel, peab see siiski olema pilkupüüdev ja rääkima lugu. Instagrami kasutajad suudavad üha paremini kindlaks teha, kas lugu, mida nad näevad, on autentne, seda paljuski tänu sellistele kontodele, kes näitavad ka nö päris elu. 

Kui sa soovid, et jälgijad sinu sisuga suhestuks ja sinu looga kaasa tuleks, pead sa ka ise seda tegema. Loo enda jälgijatega suhteid reageerides nende kommentaaridele ja sõnumitele või kaasates neid sisuloomesse.

#Hashtagid

Häshtägide kasutamine on hea moodus laiendada enda nähtavust, kuid nende lisamisega ei tasu liiale minna, sest kõige äärmuslikumal juhul võib Instagram sinu konto lihtsalt ära kustutada. 5-9 häshtägi postituse kohta on okei. Toimiv häshtäg peab olema asjakohane, iseloomustama sinu valdkonda ning ei tohi kutsuda jälgijaid üles sinu postitusele reageerima või konto jälgijaks hakkama (#followme).

Veel enam storysid

Storyd on muutunud uskumatult populaarseks. Uuringute järgi postitab storysid 86,6% Instagrami kasutajatest ja ligi 80% brändidest väidab, et Instagram storydel on olnud tohutu mõju nende brändile.

Selleks, et saada maksimaalset kasu, tuleks kasutada kõiki funktsioone, mida story pakub – küsitlused, emotikonide liugurid, kleebised ja muu. Kui sinu kontol on rohkem kui 10 000 jälgijat, kasuta Instagram Swipe Up funktsiooni, mis võimaldab storyle lisada lingi soovitud veebilehele. 
Lugege lähemalt erinevatest põnevatest story funktsioonidest Projektiagentuuri blogist.

Rohkem Live sisu ja IGTV-d

Instagrami Live’i kasutamine tõusis eelmisel aastal hüppeliselt. Business Insideri andmetel kasvas Instagram Live’i kasutamine 70% ühe kuuga (aprillis). IGTV on Instagrami video platvorm, kus saab näidata pikemaid videoid. Et muuta IGTV loojate jaoks veelgi atraktiivsemaks, teatas Instagram, et nad lubavad platvormil peagi ka reklaame.

Reels

Reels on Instagrami versioon TikTokist, mis pakub kasutajale võimaluse luua 15-sekundilisi kaasahaaravaid TikTok-stiilis videoid ilma veel üht rakendust alla laadimata. Enda videotele saab lisada filtreid, muuta kiirust, lisada tekste jne. Reelsi videoid võib soovi korral postitada ka enda ajajoonele ning kõigist videotest moodustub sinu profiilile eraldi rubriik.

AR-filtrite kasutamine

Bränditud AR-filtreid on kasutatud kõigis tööstusharudes, alates kosmeetika valdkonna ettevõtetest, andes kasutajatele võimaluse vaadata, kuidas erinevad tooted nende näol välja näeks, kuni sisustuskaupu müüvate kaubamärkideni, lastes kasutajatel praktiliselt vaadata, kuidas konkreetne dekooritükk nende ruumis välja näeks. See on suurepärane viis sinu klientidele, kes liiguvad enda ostlemistega üha enam internetti.

Instagrami pood ehk shop

Kuna 70% ostlejatest kasutab juba Instagrami uute toodete leidmiseks, on platvorm loonud kasutajatele mugava viisi, kuidas lihtsalt rakenduses shopata. Postitused, millel kuvatakse müüdavat toodet, on tähistatud väikese ostukoti ikooniga ning neid kuvatakse sujuvalt teie uudistevoos. Instagram on eraldi loonud ka ostlemiskeskkonna Instragram Shop, kus on tooteid võimalik otsida brändide kaupa.

Mõjuisikute kaasamine

Mõjuisikud on kasutajad, kellel on Instagramis suur orgaaniline vaatajaskond ja kelle jälgijad usaldavad nende arvamusi ja soovitusi. Sel põhjusel on nad suurepärased partnerid, kes ühendavad teid lojaalse ja kaasatud publikuga ning lisavad teie kampaaniale autentsust ja usaldust. Tehke kindlaks mõjuisikud, kes jagavad teie väärtusi ja esteetikat, ja vaadake nende teisi reklaamitud postitusi, et näha, kuidas nad sponsoreeritud sisu esitlevad.


Arvestades mõjuisikute kasvavat hulka, võib olla selle õige leidmine päris keeruline. Sobiva partneri otsimisel tasub meeles pidada, et konto jälgijate arv ei ole tingimata võrdeline sisule reageerimiste arvuga. Mida suuremaks kasvab jälgijaskond, seda väiksemaks võib kahaneda meeldimiste, jagamiste ja kommentaaride protsent. Samal ajal võib see väiksema, kuid lojaalsema fännkonna puhul olla palju suurem. Kui üle 100 000 fänniga kontol on suhestumiste protsent 0,62, siis alla 10 000 jälgijaga kontodel 1,55. Vaata, kuidas Promoty kaudu sisuloojaid leida.

Tunne enda jälgijaskonda

Keskmiselt postitab ettevõte päevas ühe postitus, kuid seda tuleb teha õigel ajal. Valdkonniti võib prime time olla üsna erinev. Näiteks toitlustusasutuste jaoks on välja arvutatud parim aeg reedel 12.00 ja tehnoloogia ettevõtete jaoks esmaspäev ja teisipäev kell 14.00. Instagram söödab kasutajale eelisjärjekorras kõige värskemat infot niisiis vali postitamiseks aeg, millal sinu jälgijad on kõige aktiivsemad. Sihtrühma aktiivne kasutamise kellaaeg võib olla üllatav. Sellest annab hea ülevaate Instagram Insights, mis lisaks näitab ka sinu kasutajate keskmist vanust ja peamist asukohta. 

Parim viis enda arendamiseks on analüüsida seni tehtut. Võrdle statistikat ja vaata, milline sisu levib paremini ja kuidas reageerivad jälgijad sinu sisule. Esialgu planeeritud strateegia ei pruugi alati olla edukas ning turundustegevuste elluviimisel tuleb olla paindlik ja käia ajaga kaasas. 

Ükskõik, kas töötad suurettevõtte turundustiimis, haldad väikeettevõtte sotsiaalmeediat või kasutad seda oma isikliku kaubamärgi reklaamimiseks, on Instagrami kaasamine turundusstrateegiasse peaaegu kohustuslik!

0

Seotud teemad