OSTUKORV
- No products in the cart.
Kuidas erineb agiilne projektijuhtimine tavalisest projektijuhtimisest? Projektijuhtimine on praktika, mis hõlmab enda alla hulga spetsiifilisi meetodeid, tehnikaid ja kompetentse, mida kasutatakse tegevuste planeerimisel, hindamisel ja kontrollimisel.
Nende tehnikate eesmärk on saavutada soovitud tulemus õigeks ajaks, kokkulepitud eelarvega ja kooskõlas kokku lepitud tingimustega.
Projektijuhtimise viisidest rääkides võib eristada kaht peamist suunda – traditsiooniline ning uuem ja üha populaarsem agiilne lähenemine.
Traditsioonilist lähenemist on sobiv kasutada projektide puhul, mille tegevusi tuleb teha loogilises järjekorras ja on teada, et projekti käigus ei tule ette suuri muudatusi.
Traditsioonilise projektijuhtimise raamistik põhineb järeleproovitud kogemustel ja tööriistadel. Selle lähenemise kohaselt läbib iga projekt sama elutsükli, läbides viis faasi:
Tänases kiiresti muutuvas maailmas on paljud ettevõtted hakanud kasutama projektijuhtimise agiilset lähenemist. Eriti palju kasutatakse seda idu- ja tehnoloogiaettevõtetes, kuid üha enam ka turundusesettevõtetes, panganduses jms.
Tegelikult saab agiilse projektijuhtimise tehnikaid kasutada iga ettevõte või organisatsioon.
Agiilse lähenemise põhilubadus on, et kui oled agiilne, siis oled paindlik ja kiire. Agiilne mõtteviis lubab protsessidesse rohkelt vabadust, uute lahenduste proovimist, vigade tegemist ja neist õppimist.
Agiilne meetod projektijuhtimises aitab leida ideid ja suunda, et tulla võimalikult kiiresti välja lahendustega, mida turg ja huvitatud osapooled tegelikult vajavad. Agiilse lähenemise puhul ei ole iga unikaalse projekti elutsükli faasid täpselt paika pandud, vaid olenevad valdkonnast ja vajadustest.
Traditsioonilise lähenemise puhul on tegevused planeeritud pika ajaperioodi jaoks ette ja loogilise järgnevusega faasidesse. Agiilse põhimõtte kohaselt ei planeerita tegevusi mitte aastaks, vaid näiteks neljaks nädalaks. See aitab ülesandeid ja tegevusi prioritiseerida.
Kui tsükkel on läbitud, peab olema ette näidata ka tulemusi. Kui meeskonnale seatakse lühiajalised ja selged eesmärgid ja kogu meeskond saab aru, miks ja mida tehakse, on suurem tõenäosus, et mõne nädalaga saab midagi ka reaalselt tehtud. See ei pruugi veel tähendada projekti lõppemist, lihtsalt uues tsüklis osatakse juba varasemalt tehtud vigadest õppust võtta.
Igapäevaselt aitab agiilne tehnika tõsta avatust ja läbipaistvust. Kui midagi jääb millegi või kellegi taha kinni, tuleb see kiiremini välja ja ühiselt otsitakse pudelikaelale või takistusele operatiivselt väljapääs. Agiilne projektijuhtimine tõstab meeskonna eneseorganiseerimisvõimet.
Projektijuht on motiveerija, kommunikeerija, toetaja, küsija, vastaja, nõustaja.
Kas valida agiilset või traditsioonilist lähenemist, oleneb projekti iseloomust, meeskonna suurusest ja projekti eesmärkidest. Meie kogemus on näidanud, et enamasti on mõistlik kombineerida omavahel mõlemaid lähenemisi.
Ettevõtjana või juhina pead sa olema avatud – ja arvestama, et tööprotsessi tuuakse uusi mõtteid ja ettepanekuid ja et projektijuht eelistab võib-olla organiseerida asju tavapärasest teisiti.
Muidugi on hea, kui asjad saavad algusest peale võimalikult detailselt kokku lepitud. Kuid sageli on projekti erinevates faasides mõistlik teha eelnevalt kokku lepitud asjades muudatusi.
Kui soovid abi veebiarenduse projektide juhtimisel, siis võta meiega ühendust tiim@projektiagentuur.ee
Agiilse projektijuhtimisel on abiks ka tehnoloogia, kasutame ise mitmeid rakendusi mis aitavad projekte agiilselt juhtida.
3Äriplaan- tüütu bürokraatia või äri õnnestumise alus? Hea idee paneb tiivad kasvama ja sageli on selles faasis soov vaid lennata ja hakata kohe tegusid tegema. Tiivustav idee on üks eduka äri koostisosa, kuid samuti on tugeva äri alustalaks ka töötav äriplaan. Nendele, kes soovivad oma idee teostuseks saada rahastust on äriplaan vaieldamatu kohustus. Artiklis tuleb […]
2Kui sa oled siia jõudnud, siis arvatavasti seisab sul ees turunduskampaania korraldamine. Olenemata sellest, kas see on sinu esimene kord või võtad asja ette juba mitmendat korda, tasub pilgu peale visata allolevatele nippidele selleks, et asjale veelgi teadlikumalt läheneda. Vaatame üle kõik, alates erinevates turunduskampaania vormidest, eesmärkidest ja sihtrühma määramisest, kuni kampaania edukuse hindamiseni. Turunduskampaania […]
2LinkedIni voog pole kronoloogilises järjekorras. LinkedIni algoritm määrab kindlaks, millised postitused kuvatakse voo ülaosas, mis tähendab, et mõnikord näevad kasutajad vanemaid või populaarsemaid postitusi enne, kui nad näevad uuemaid. LinkedIni algoritmi mõjutavad mitmed tegurid ja need muutuvad suhteliselt sageli. LinkedIni algoritmi 2021. aasta kaks peamist tegurit hõlmavad sotsiaalse müügi indeksit ja postituse juures veedetud aega. […]
1Unikaalne müügiargument on väga oluline ettevõtluse alus. Konkurents on osa ärist ja sunnib ettevõtjaid leidma pidevalt uuemaid ja paremaid lahendusi, et olla teistest parem. Klientidel on valik suur ja nende eesmärk on aru saada, milline toode või teenus eristub teistest. Seetõttu on kõigil ettevõtjatel vaja mõista, mis on nende unikaalne müügiargument (USP), ehk miks klient […]
0LinkedIn oma enam kui 738 miljoni kasutajaga on ettevõtjate maailmas nagu Facebook. Parim paik tööalase kontaktivõrgustiku kogumiseks, haldamiseks ning rakendamiseks oma karjäärivankri ette. Järgnevas artiklis annab LinkedIn profileerija Tõnis Mutt nõuandeid, kuidas LinkedIni personaalne profiil korrastada tulemuslikult. Kujunda endast kaubamärk Me oleme tööturul tooted, vennad ja õed. Igaüks meist – direktorist koristajani – kannab küljes […]
2Mida on ühist ettevõtte asutamisel ja maja ehitamisel? Õige, mõlemad hakkavad pihta projektist. Kuid olgu ehitusjoonis või äriplaan – pädeva projekti koostamine on tükk tööd koos hinnasildiga. Äriplaani koostamine on alati töö tellija materjalist. Allpool vaatame, kuidas kujuneb ja millest koosneb äriplaani hind. Tähtis tegur, mis määrab, milliseks kujuneb äriplaani hind, on asutatava ettevõtte tegevusvaldkond. […]
5Hea äriplaani koostamine pole ei raketiteadus ega tuumafüüsika. Tuleb teada hea äriplaani koostamise põhitõdesid. Väldi seitset sagedamat äriplaani koostamise viga, mis annavad soovitule vastupidise tulemuse ja saadavad ka kõige paremad mõtted rahastajate silmis allavett. Või kui ei saada, siis kiire pankroti tagab nende vigadega äriplaani koostamine kohe kindlasti. Loe edasi, mida äriplaani koostamisel vältida? 1. […]
1Äriplaani kirjutamine võib esmapilgul tunduda keerulise ülesandena või tüütu kohustusena. Tegelikult on tegemist vajaliku dokumendiga, mis eelkõige aitab lahti mõtestada ning paika seada kindla plaani tegutsemiseks ning eesmärkide saavutamiseks. Kuna äriplaani koostamiseks pole kindlat vormi, mida kõik ettevõtjad peaksid ühtmoodi kasutama, siis siit leiad kasulikku nõu, mille järgi tegutseda, ning mis aitab sind äriplaani kirjutamisel. […]
2Integreeritud turundus on lähenemisviis tarbijatele ühtse ja sujuva kogemuse loomiseks. Eesmärgiks on ühendada turunduskommunikatsiooni kõiki aspekte. Näiteks – reklaami, müügi edendamist, avalikke suhteid, otseturundust ja sotsiaalmeediat, sulatada vastavate taktikate, meetodite, kanalite, meedia ja tegevuste segu abil, nii et kõik töötaksid ühtse jõuna. See on protsess, mille eesmärk on tagada, et kõik sõnumside- ja kommunikatsioonistrateegiad oleksid […]
1“Persoona” või „ostupersoona“ kujundamine on sageli etapp, mida suurem osa eriti alustavaid ettevõtjaid ei tee! Kas ja milleks on persoona loomine vajalik? Enne, kui räägime miks persoona kujundamine oluline on, siis selgitame millega on täpsemalt tegu ning kuidas persoona loomine peaks välja nägema? Persoona on isik, kes on toote tüüpilise või sihtrühma kasutaja väljamõeldud, kuid […]
1LinkedIn B2B sisuturunduse strateegia – kuidas seda teha? Veel mõned aastad tagasi, kui LinkedIn maailma ärikliendi turunduses juba ilma tegi, oli kuulda Eestis pidevalt väiteid, et LinkedIn siin ei tööta. Tänaseks on Eesti äriturundajad lõpuks siiski LinkedIni enda jaoks avastanud ja seda tõestavad aastast aastasse mitmekordistuvad Eesti firmalehtede avamise statistika. LinkedIni maine on teinud temast […]
1Projektiagentuur on Eestis tegutsev projektijuhtimise, turundus- ja äriteenuseid pakkuv ettevõte. Aitame iga päev kaasa mikro- ja väikeettevõtete arengule ja kasvule.