Psst! Kuidas ise teha pilkupüüdev veebibänner?

Veebibänneri all mõistetakse enamasti standardformaadis staatilisi või animeeritud pilte, mida kasutatakse veebis. Bänner on osa ettevõtte brändingust ja peab vastama ettevõtte kuvandile ja rääkima ühte keelt ettevõtte CVI-ga.

Bännerreklaami nimetatakse bännerreklaamide visuaalse olemuse tõttu ka displeireklaamiks (erinevalt tekstilisest reklaamist). Võite alustada bännerreklaami kampaaniat Google Adwordsis, kõikides sotsiaalmeedia kanalites, e-posti teel, veebisaitidel jne.

Bännerreklaam koosneb kujutisest (.jpg, .png, .gif) või multimeediumi objektist (tavaliselt loodud Flashi või HTML5 abil). Seega võivad bännerreklaamid olla staatilised või animeeritud, sõltuvalt nende valmistamiseks kasutatavast tehnoloogiast.

Staatiline bännerreklaam võib olla lihtne pilt või visuaal, mis toimib täpselt nagu reklaam, kuid digitaalses ökosüsteemis saate sellel klõpsata ja minna reklaami veebisaidile või maandumislehele.

 

Milline võiks olla hea bänner ja kuidas teha visuaalselt head bännerit?

 

Bännerreklaamid on mõeldud liikluse loomiseks veebisaidile, linkides seda. Enamik bännereid on klikitavad ja nende peamine ülesanne on panna endal klõpsama.

Bänneri teksti koostamisel tuleb aimata sihtgrupi ootusi ning see peaks äratama kohe tähelepanu. Rusikareegel, millest kinni pidada, on järgmine: vähem on parem. Less is more! Kuna klient ei tule internetti sinu toote/teenuse ehk bännerit otsima, siis peab bänner olema piisavalt silmatorkav, et sihtgrupi tähelepanu saada. Soovitud tulemuse saavutamiseks tuleb esmalt selgeks teha kontakti kestus selles kanalis, kus reklaami näitama hakatakse.

Oluline on, et esitatav sõnum oleks selgesti loetav ning mõistetavalt esitatud. Kui sooviks on tõmmata oma veebilehele suurt lühiajalist tähelepanu, tasub valmistada teaser-tüüpi bänner, mis ei paku otsest vihjet, millega on tegu, vaid annab mingi lubaduse – tasuta jagamine, loosimine jms.

Eri sihtrühmade jaoks peaks looma mitu erinevat kujundust, sest enne reaalset katsetamist ei ole võimalik täpselt prognoosida, milline reklaam töötab. Värv, kirjatüüp, heli, taust – iga detail võib mõjutada reklaami toimimist. Selleks on vaja teha A/B-testimine. Ka üleskutse tegevusele ehk CTA võib olla erinevate gruppide jaoks erinev.

Inimese tähelepanu on väga lühiajaline ja kaootiline ning kui reklaamis on pikk ja igav toodete või teenuste loetelu, siis see kindlasti tähelepanu ei saa ning ettevõttel jääb oodatud eesmärk täitmata.

Olenemata sellest, kui hea on bänner või selle sõnum, kaotab see mõne aja möödudes igal juhul oma uudsuse. Mõnel juhul võivad reklaamid ajale vastu pidada, kuid enamasti hakkab see ennast ammendama juba paari päeva või nädalaga. Selle vältimiseks on soovitatav bännerit pikemate kampaaniate (üle nädala ühes keskkonnas) puhul värskendada. Uuenduseks võib olla ka uus tekst, ümbersõnastatud vana tekst, muudatus pildis vms.

 

Miks kasutada bännerreklaami?

 

Bränditeadlikkus – saate suurendada teadlikkust oma brändist bännerreklaamide abil, et inimesed saaksid teie toodet või teenust hõlpsalt ära tunda. Brändid nagu IBM, Apple, Target või Nike kasutavad bännerreklaame, et oma ärisid edendada brändireklaami kaudu.

Üldjuhul asuvad bännerreklaamid suure liiklusega veebisaitidel, mis pakuvad huvitavat või kasulikku sisu.

 

Kontrollnimekiri ehk checklist, enne kui hakkad bännerit kujundama

Bännerreklaami kujundamiseks ei pea te olema professionaalne disainer. Saate luua staatilisi või animeeritud bännerreklaame vabakasutuses olevate veebirakenduste abil koodikirjutamise oskusteta. Näiteks on populaarsemad kujundamise veebitarkvarad www.canva.com, www.bannersnack.com vms. Kuid ka ise bännerreklaami kujundamisel on teil vaja teada mõningaid lihtsaid põhimõtteid.

 

16 küsimust, millele bänneri loomisel või tellimisel mõelda:

 

  1. Kas iga slaid bännerist sisaldab brändielemente
  2. Kasutage oma brändi värve – kui soovite luua professionaalseid bännerreklaame ja tahate, et inimesed teaksid teie brändi Internetis, soovitan jääda oma brändi värvi lähedale
  3. Kes on teie põhisihtgrupp ja mida soovite saavutada?
  4. Kasutage loetavaid fonte
  5. Kas toote nimele on selgesti viidatud
  6. Kasutage kvaliteetseid fotosid
  7. Kas brändi tunnused tulevad välja ka siis, kui eemaldada ettevõtte logo ja nimi
  8. Ära unusta kasutada kaubamärgielemente (logo, ettevõtte nimi, veebisait, hashtag, slogan)
  9. Millist väärtust bänner kasutajale pakub ja kas üleskutse tegevusele (CTA) on ikka sees (nt ajakriitilised pakkumised „ainult täna”, „kuni südaööni”, „lõpumüük” jne ning unikaalsed „ainult internetis”, „uutele registreerujatele” jne)
  10. Sõnum olgu lühike ja selge – less is more
  11. Kas pakkumine reklaamil on piisavalt selge (testi seda erinevate kasutajate peal enne laiemale üldsusele saatmist)
  12. Kas sõnumit edastatakse piisav arv kordi (7−8 on punkt, kus keskmine ostuotsus tehakse)
  13. Kas kutse reageerimiseks (CTA) on olemas bänneri igal slaidil
  14. Millist toodet või teenust reklaamitakse?
  15. Valige igale keskkonnale õige suurus, vastasel juhul hakkab kanali algoritm seda piirama
  16. Ära unusta maandumislehe või kodulehe lingi lisamist. Märgista ka kampaanialink, et hiljem sellest järeldusi teha.

 

Tulemuste analüüs

Internetiturundus on lihtsasti ja kiiresti monitooritav. Pidev jälgimine kampaania kestel võimaldab operatiivselt reageerida ning vajadusel reklaamikanali lõpetada või vahetada. Väikesed muudatused kampaania sõnumis või loovlahenduses võivad tulemusi kordades muuta. Katsetada on võimalik pea kõigega: sõnumi, visuaali, hinna, sisujärjestamise või toote/teenusega jne.

Kampaania lõppedes tuleb teha kokkuvõte ning kõrvutada tulemusi enne kampaaniat tehtud prognoosidega: lisaks arvudele on oluline mõista, miks mõni keskkond töötas ja teine mitte. Samuti tuleks peale kampaania lõppemist analüüsida bänneri disaini, sõnumit jmt aspekte.

 

Olulised järeldused, mida teha peale kampaaniat:

  • Järgmist kampaaniat planeerides tuleb arvestada sellega, millised internetikeskkonnad ja bännerid töötasid hästi ja millised mitte ning ootustele mittevastavad asendada uutega
  • Hästitoiminud keskkondade ja bännerite puhul tuleb välja selgitada, mis oli nende edu aluseks (kas sõnum, positsioon, suur külastajate hulk vms) ning püüda kanda need tegurid edaspidi üle uute keskkondade valikusse ja bänneritele
  • Pärast kampaaniat võiks kaaluda väikese mahuga reklaamide jätmist püsireklaamidena paremini töötanud keskkondadesse

Näitajad, mille põhjal hinnata kampaania toimivust:

  • Klõpsamiste määr (CTR, CTR-U) – näitab bänneri klikkide ja näitamiskordade/kontaktide suhet, mis arvutatakse välja tagantjärele. Seda näitajat tuleb enamasti vaadata koos CPM-iga
  • Tagasipõrke määr ehk bounce rate – väljendub selles, et külastati vaid konkreetset lehte, misjärel lahkuti
  • Unikaalsete külastajate arv – erinevad külastajad teatud perioodi vältel (tööpäev, päev, nädal vms)
  • Ettevõtte soovitud toimingu sooritanud inimeste määr (ACR) – internetireklaami peale kodulehte külastanud ja oodatud tegevuseni jõudnud külastajate suhe

Analüüsimiseks on parim veebirakendus Google Analytics.

 

Mis aitab teil bännerreklaami kampaaniat alustada?

 

  1. Mis on kampaania eesmärk – mõelge oma toote/teenuse peale ja vaadake, milline on konkreetne idee, mille abil saate oma kampaaniat üles ehitada.

 

  1. Määrake eelarve – peate teadma, kui palju raha soovite sellesse bännerreklaami kampaaniasse investeerida ja kui palju sealt tagasi tuleb. Arvutage reklaami ROI.

 

  1. Kes on teie sihtgrupp – saate teada, kellele soovite reklaamida, see aitab teil luua paremat bännerreklaami kampaaniat. Nii teate sihtrühma vajadusi ja on selge, kuidas kujundada bännerreklaami nii, et sihtrühm seda märkaks.

 

Kui Teil ei ole aega või kätt ise bännerite disainiga tegeleda, siis kirjutage tiim@projektiagentuur.ee ja teeme Teile meeldejääva bännerreklaami, mis räägib Teie brändi keeles ja soovitud sihtgrupiga.

Ideed toetas

Please follow and like us:
error
Jaga teistega:
  • 4
  •  
  •  
  •  
  •  
    4
    Shares