Sisuturunduse trendid 2021

Sisuturunduse trendid 2021 – uued võimalused

Et eelmisel aastal muutis maailma märgatavalt, on sisuturunduse trendid 2021 hoopis muud, kui mullu. Tunased turundustrendid tuleb vahetada värskete vastu, sest tulevik on käes juba täna. 

Olgem ausad – möödunud aasta õpetas meile palju uut ja pani meid tööle viisil, mida poleks osanud ette näha. Aga me kohanesime! Eelmise aasta kõige tähtsam õppetund kõigile turundusinimestele oli lihtne – unustage normaalsus, sest see on igav.

Võtke kõik muistsed mudelid, tolmunud tavad ja sissetöötatud strateegiad ning visake prügikasti.  Nendega enam klientide pilku pilku ei püüa, uusi väärtusi ei loo. Alanud aastal peame kasutama vaid värskelt õpitut, rakendama oma ettevõtte sisuturundusvankri ette uue aja nõudmistele vastavaid loovlahendusi. Ja ikkagi olema valmis järgmisteks trendideks.

Samas on sisuturundus endiselt kriitilise tähtsusega osa iga organisatsiooni turundusstrateegiast ja see ei muutu ka sel aastal. Kui teed praegu sisuturundusplaane, loe kindlasti, millised on sisuturunduse trendid 2021, millega tuleks töö planeerimisel kindlasti arvestada.

Sisuturunduse trendid 2021 määrab kasvav konkurents

Sisuturunduse trendid 2021
Foto: Shutterstock

Möödunud kevade eriolukord tegi puust ja punaselt selgeks tõe, et kui sind pole internetis, pole sind olemas. Õigupoolest on kasvanud interneti tähtsus igapäevaelus aja jooksul pidevalt ning sujuvalt, kuid koroonaviiruse esimese laine piirangud kiirendasid asjade käiku silmnähtavalt.

Tänaseks on see siirdeperiood lõppemas. Nüüd ja edaspidi konkureeritakse klientide tähelepanu pärast peamiselt internetis. Üha enam ettevõtjaid kirjutab veebiturunduse tarbeks järjest pikemaid eelarveridu ning konkurents tiheneb iga päevaga. Oleme sunnitud investeerima üha rohkem aega ja raha, et teha end nähtavaks.

Samas ei tasu ka muutunud oludes alahinnata loovust, mis on tasuta käes ja mida saab kasutada nii palju kui kulub, et paista konkurentide seast silma. Millele iganes me tänavu panustame – piiramatule loovusele või piiratud eelarvele – sisuturunduse trendid 2021. aastal määrab kasvav konkurents.

Kuid hoolimata sellest, mis on parajasti moes, ei tohi silmist lasta suurt pilti ehk kogu turundustegevus peab ikkagi olema lõimitud ja põimitud. Miks, loe siit: Integreertitud turundus- kindel tee tarbija mällu.

Sisu on osa tarbja teekonnast ostuni

Inimesed veedavad ka aastal 2021 üha rohkem aega koduseinte vahel ning uudistavad maailmas toimuvat interneti kaudu. On tõsiasi, et me oleme internetis rohkem, kui ei kunagi varem.

Google väidab, et rohkem kui 90% tema kasutajatest kasutavad mõne tegevuse käigus inspiratsiooni saamiseks või valikute tegemiseks tehnikaseadmete- ja rakenduste abi. Otsitakse vastuseid, kui tahetakse midagi teada, osta või teha.

Niisiis peab sisuturundus pakkuma tarbijale vastuseid. On oluline, et sisu oleks seejuures konkreetne ja kvaliteetne. Tekst olgu sõnastatud selgelt, pilt valitud hoolega ning video kaasakiskuv.

Sisuturundus peab aastal 2021 lähtuma eeltoodust. Iga ettevõtte eesmärk olgu, et tarbija leiaks lahenduse oma probleemile just tema kodulehelt, netipoest või sotsiaalmeediakanalist. Peamine, et külastus lõppeks tehinguga.

Videod ja veebiseminarid

Möödunud aastal said uueks normaalsuseks veebikohtumised. Õigupoolest harjutab distantsõpe terve järgmise põlvkonna nendega nii ära, et millekski kuhugi kella peale kohale minemine ei tule enam kõne allagi.

Niisiis jäävad videod ja veebiseminarid populaarseteks ka sel aastal. Eelsalvestatud või otseülekandes videoloengud ning näost-näkku kohtumised virtuaalsetes koosolekuruumides on sisuturunduse trend 2021. aastal kohe kindlasti.

Seetõttu näeme kindlasti uusi innovaatilisi lähenemisi veebiseminaride läbiviimisel ja kvaliteedihüpet videosisu loomisel. Keegi ei taha enam istuda ega vaadata rääkivaid päid vaheldumisi graafikutega. Sellest vajadusest sünnivad uued põnevad ideed, kuidas köita publiku tähelepanu nii, et neil tekiks sinu (turundus)infokanalite jälgimise harjumus.

BOFU loeb rohkem, kui oskad arvata

Sisuturunduse trend, mis 2021. aastal jätkub, on kitsama fookuse suunamine BOFU (Bottom Of Funnel) sisule, mis on seotud konkreetse pakkumistega. See sisu võib olla tarbijakogemuslugu, toote kasutusvaldkonnaga seotud blogipostitus, video- või audioklipp. Muutunud tarbimisharjumuste tingimustes on läbimõeldud BOFU hea viis hoida klienti enda kodulehel edasi tarbimas.

SEO ja hea emakeel fookusesse

Mõned sisuturunduse trendid ei lähe kunagi moest, kuigi võivad aeg-ajalt jääda uute varju. Näiteks sisuturunduse puhul on selleks SEO ehk kodulehe sisu seadistamine otsingusõnade järgi.

2021. aasta üks olulisemaid sisuturunduse trende on kindlasti vana hea SEO tagasitulek.

Et püsida konkurentsis internetis, olla esimeste otsingutulemuste seas, tuleb leida need kõige õigemad märksõnad, millega otsimise kaudu jõuab klient sinuni ning kasutada neid sisuloome juures õigetes kohtades ja kogustes.

Tähtis on kirjutada aga ennekõike nii, et inimestel oleks teksti mõnus lugeda. Seega keskenduda tasub hea sisu loomisele, mitte ainult märksõnadele. Ja kui vähegi võimalik, osta kirjatööteenust professionaalidelt, sest kehva keelekasutusega omalooming ei mõju veenvalt ning jätab ettevõttest amatöörliku mulje.

TikTok

TikToki populaarsust ei tasu alahinnata. Oma 850 miljoni kasutajaga on TikTok praegu moes ega kao sealt sel aastal kuhugi. Ka on uuendusmeelsemad turundusjuhid juba hakanud aru saama, et see on nende töövahend. Ja mitte ainult toodete või teenuste, vaid ka ettevõtte enda turundamisel!

Sest turundus pole enam pelgalt kindla toote müümine kliendile. Tänapäeval on fookus kogukonna loomisel, et koondada kokku kõik fännid, kes on ettevõttele lojaalsed. Inimesed armastavad seda tunnet, kui nad on osa millegist suuremast.

Et kaubamärgid turunduskanalite muutudes jätkuvalt pildil püsiksid, peavad ettevõtted paistma välja aktiivsed ja suhtlemisaltid. Kuldreegel kõlab: sinu info peab liikuma seal, kus liiguvad sinu kliendid.

Podcastid ehk taskuhäälingud

Podcast on üks kõige hõlpsamini tarbitavaid meediavorme, mis teeb sellest suurepärase turunduskanali. Siiski ei ole siin suurt kohta reklaamide jaoks, sest kuulajad pole podcasti ajal altid reklaami vastu võtma. Reklaamipaus on reklaamipaus, olgu ta raadios, teles või kus iganes.

Nüüd kerkib küsimus, et kuidas sellisel juhul turundada oma ettevõtet, kui reklaamipaus on halb mõte? Eks ikka varjatud reklaami kujul. Üks efektiivne meetod võib selleks olla koostöö podcasti tegijatega, kes saavad mainida oma jutus kindlat toodet nii, et inimestele ei tunduks see reklaamina.

Turundusspetsialistide ülesanne on mõelda välja, kuidas luua podcastide sisu nii, et see oleks ühest küljest asjalik (järje)jutt huvitaval teemal, kuid teeniks samal ajal kaubamärgi huve.

Personaliseeritud sisu

Nagu ütles juba ämm Poola pesupulbrireklaamis: “Kui üks asi sobib kõigeks, ei sobi ta millekski!” Sama lugu on ka sisuga. Tänapäeval on lihtne õppida tundma klienti teisel pool arvutiekraani. Tema digitaalne jalajälg sisaldab andmeid, millest saab tuletada tema tarbimisharjumused- ja ootused ning panna kodulehe kuvama just teda kõnetavat sisu.

Personaliseeritud sisu luues peavad turundustöötajad mõistma inimeste käitumist, mõistma neid põhimõtteid, mis panevad inimesi otsustama ja tegutsema. Kui need rakenduspsühholoogia põhitõed on selged, on oluliselt lihtsam luua sisu, mis kõnetaks konkreetseid sihtrühmi. See on oluline, sest ootused on muutunud ja teadmine, mida klient tahab on hädavajalik. Personaliseeritud pakkumised annavad ka eelise konkurentide seas.

Ja mis see sisu võiks olla? Sõltub kliendi tüübist ja turundusosakonna mõttelennust. Väike valikvastustega online-viktoriin? Suunatud reklaampostitus sotsiaalmeedias? Aga see võib olla ka sinu ettevõtte asukoha nööpnõel kaardirakenduses. Mõtteid isikustatud sisu loomiseks leiad näiteks siit: “What Is Personalized Content? 5 Types You Can Use Today” .

Nagu kinnitavad meile sisuturunduse trendid 2021. aastal, on sisuturundus pidevas muutumises. Hoogu neile muutustele andsid mullused koroonapiirangud ning tänavu kujunevad neist muutustest välja selged sisuturunduse trendid. Kui alustad aasta 2021 sisuturunduse strateegia planeerimisega, siis hoia neid trende meeles.


Üleüldine fookus on sellel aastal kõrge kvaliteediga sisul, mis toob rohkem väärtust sinu ettevõttele, nõudmata selleks suuri lisaressursse. Tuleb mõelda oma publiku peale – kes nad on, mis neid paelub ja kuidas saaks neid inimesi rohkem kaasata. Võtmesõnadeks on isikustatud lähenemine ja kuuluvusvajadus. Oluline on väärtustada kliendikogemust. Tuleb panna inimesed tundma, et nad kuuluvad sinu kogukonda ja pool võitu on juba käes.

0

Seotud teemad