sotsiaalmeedia kampaaniad

Sotsiaalmeedia 2021 – trendid ja soovitused

Sotsiaalmeedia on ja jääb turundajate jaoks väärtuslikuks töövahendiks. Kuid edukad sotsiaalmeedia kampaaniad nõuavad, et turundajad oleksid kursis, milline sisu on oodatud ning millised on konkreetse sotsiaalmeediakanali pakutavad tasuta ja tasulised võimalused selle sisu toimetamiseks tarbijateni.

Arvestades sotsiaalmeedia üha kasvavat tähtsust, on brändi sotsiaalmeediakanal midagi enamat kui lihtsalt jälgijad, fännid ja fotod. Iga üksikpostitus või kampaania on ettevõttele võimalus olla tarbijaskonna jaoks pildil. See aga eeldab läbimõeldud tegutsemist, sest kõige edukam sotsiaalmeediakampaania on endiselt selline, mis on loodud läbimõeldult, arvestades sihtrühma eripärasid ja konkreetse kanali võimalusi.

Sotsiaalmeedia kampaaniate 2021 aasta trendid on paljuski mõjutatud eelmise aasta pandeemiast ja sellest tingitud muutustest inimeste ajakasutuses ja tarbijakäitumises. Niisiis – mida peaks iga turundaja 2021. aastal arvesse võtma, et luua senisest veelgi kaasakiskuvamaid kampaaniaid? 

Reklaamide ühtlustamine uudisvoo lehega

Reklaam ei pea olema alati silmatorkav ja ülejäänud infost liiga eraldatud. Kui korraldate Facebooki reklaamikampaaniaid, kaaluge alati oma reklaami sisu ühtlustamist vastavalt sellele, mida inimesed tavaliselt uudistevoos näevad.

Sest parimad reklaamid sotsiaalmeedias on sellised, mis sobivad silmaga vaadates kokku uudisvoo lehe kujundusega ja mõjuvad seetõttu loomuliku sisuna, mitte reklaamina. Tähtis on näha asju nõnda, nagu neid näeb vaataja-lugeja.

Loomuliku postitusena mõjuv reklaam seguneb tema jaoks muu sisuga, mistõttu on suurem tõenäosus, et ta peatub selle vaatamiseks-lugemiseks. Keegi ei taha tunda, et neile pressitakse midagi  peale ja tihti vaadatakse reklaamidest ka lihtsalt mööda, sest need mõjuvad kujundusega eos pealetükkivalt.

Vaata siit, millised on graafilise disaini trendid 2021.

Vabam kirjastiil

Facebook on pigem “casual” ehk vabam platvorm ja selline on ka sealne keskmine keelekasutus. Liiga ametlik kirjastiil ei pruugi seal üldse mõjuda, mistõttu tasuks inimeste kõnetamiseks proovida veidi vabamat stiili. Kirjutada nii, nagu seal kirjutatakse.

Kui teie sihtrühmaks on näiteks 20-30 aastased, siis mõelge, kuidas nemad omavahel sõpradega kirjutavad ja püüdke leida sarnane stiil. Sihtrühmaga samastumine on väga oluline ja võib tuua juurde palju meeldivat ning ennast taastootvat tähelepanu.

Samas ei käi see vabadus grammatikareeglite kohta. Änd estonglish on big no-no cool. Kokku ja lahku kirjutamine, komad, suur- ja väiketähe kasutus – nende õigsuse kontrollimiseks on Eesti Keele Instituudi koduleht. Ja uskuge, karjuvad kirjavead mõjutavad klientide silmis ettevõtte tõsiseltvõetavust. Eriti, kui ettevõtte tegevusalaks on intellektuaalse ekspertiisi pakkumine.

Videote kasutamine reklaamides

Iga päev vaadatakse Facebookis umbes 8 miljardit videot. Enamasi vaadatakse neid nutifonist, mistõttu on ülioluline kohandada video vastavaks mobiilivaate nõuetele. Ja pidage meeles, et 85% neist videotest vaadatakse ilma helita. See tähendab, et peate oma videotele lisama kindlasti pealkirjad ja selgitavad tekstid. Ja kuna inimestel on kiire, siis hoia videod lühikesed, aga sisukad. 20-30 sekundit on piisavalt pikk aeg, et sinna mahuks ära kõik mis vaja. Proovige ja te üllatute, kui hästi toimivad sotsiaalmeedias lühiformaadid.

Facebook story formaadis reklaamid

Järjest enam pööratakse Facebookis rõhku story formaadile. Kui alguses ei näinud keegi sellel formaadil mingit mõtet, siis nüüdseks on see kasutajate poolt omaks võetud.

Facebooki story on täisekraanil fotod, videod ja postitused, mis on nähtavad ainult 24 tundi. Fotosid esitatakse viis sekundit ja videot kakskümmend sekundit. Otsevideod kaovad pärast otseülekande lõpetamist. Kommentaarid ja meeldimised on nähtavad ainult postitajale. Facebooki story reklaamklipid võivad olla teostuselt ja stiililt kas mobiili- või profivideod. Soovitavalt võiks kampaanias kasutada mõlemas võtmes story-klippe. Mobiilivideo mõjub tarbija silmis pigem loomuliku sisuna, nagu uudisvoo stiilis kujundatud reklaamgi, kuid profivideo oma kvaliteediga, mis meenutab klassikalist telereklaami, on hea tarbija bränditeadlikkuse tõstmiseks.

E-kaubanduse buum

Tänu tubaselt möödunud eelmisele on netipoodlemine populaarsem kui kunagi varem ja Facebookis turundajad peavad arvestama sellega, et kodused inimesed veedavad sotsiaalmeedias aega senisest enam, mistõttu tasub oma netipoega olla kohal ka seal. Kuid kuidas suurendada Facebooki reklaamide kaudu oma müüki võimalikult palju?

  • Suurendage nende toodete ja teenuste reklaamimist, millele on praegusel pandeemia ajal eriti suur nõudlus ja mida inimesed vajavad kõige rohkem.
  • Kui konkurendid kärbivad reklaamikulusid, sest raskel ajal peab ju hoidma kusagilt kokku, siis teie hoopis optimeerige neid Facebooki reklaamihalduri abiga. Õigesti optimeeritud reklaam ei ole kulu, vaid investeering.
  • Veenduge, et teie reklaamid oleksid mobiilseadmetele optimeeritud, sest suur osa inimesi kasutab sotsiaalmeediat just nutitelefonis.

Facebooki reklaamide struktuur

Muidugi on sotsiaalmeedias reklaamikampaania üles ehitamiseks palju erinevaid võimalusi, mis võib olla esimese hooga segadust tekitav, kuid nende seas on mõned nipid, mis annavad alati häid tulemusi:

  • Tehke pigem vähem kampaaniad, aga suuremale publikule.
  • Usaldage Facebooki algoritme, mis teevad teie eest ära sihtgruppide optimeerimise.
  • Pange suurt rõhku sellele, et luua häid reklaame.
  • Looge otsingu- ja uuesti turundamise jaoks eraldi kampaaniad.
  • Kasutage Facebooki Pixeli võimalusi, et sihtida oma kodulehe külastajaid veelgi täpsemalt.
  • Õigete kampaaniate loomiseks on oluline mõista ostjat ja tema teekonda ostuni.
  • Sõltuvalt sellest, millise funneli tasandi jaoks on reklaamid, peavad reklaamidel olema erinevad sõnumid.
  • Väikeste eelarvete korral seadke prioriteediks funneli alumine osa.

Facebooki reklaamid on võimsad. Vähesed muud turunduskanalid võimaldavad teil jõuda vähem kui 5 euroga enam kui tuhande inimeseni.

Halb on see, et Facebook tahab aina enam reklaamide eest raha, mis on ka mõistetav – ka Facebook äriettevõte. Hea uudis on see, et Facebook siiski tahab, et reklaamid oleks edukad, sest see on nende jaoks samuti kasulik. Seetõttu nad arendavad pidevalt välja uusi võimalusi, et teha kampaaniad efektiivsemaks ja anda turundajatele suuremad võimalused oma klientide leidmiseks.

Samuti tuleb olla sel aastal rohkem kursis Facebooki uuendustega, näiteks tasub hoida silm peal Apple IOS 14 uuendustel.

Tuhanded ettevõtted ei suuda Facebooki reklaami jõudu ära kasutada, sest nad ei tea, kuidas seda teha. Sõltumata ettevõtte suurusest, toodetest, teenustest või tööstusharust on Facebook õige kanal koos oma tehniliste võimalustega, mis aitavad jõuda teie ettevõttel sihtgrupini.

Soovid abi, siis kirjuta meile tiim@projektiagentuur.ee ning korraldame suurima hea meelega sotsiaalmeedia kampaaniad sinu eest.

0

Seotud teemad