Sotsiaalmeedia trendid 2020

Sotsiaalmeedia trendid 2020

Millised trendid ootavad meid ees aastal 2020, milliseid neist peaks kohe kasutusele võtma ning kuidas olla konkurentidest sammukese võrra ees!

 

Üldised trendid

Efemeerne sisu jätkab olemast populaarne, story ja muu lühiajaline sisu on see, mis kogub enim tähelepanu. Tasub luua lühiajalist limiteeritud sisu, et tekitada inimestes FOMO (fear of missing out). Ehk tuleks oma kommunikatsioonis kasutusele võtta story formaadi, mis kaasab jälgijat. Jutu vestmise formaat on olnud alati turunduses olulisel kohal ning antud trend pole vaibumas ka mitte tuleval aastal. Selle trendi puhul on oluline autentsus ja ajaline relevantsus, parimaks tööriistaks on siinkohal Snapchat või Instagrami story.

Selline sisu võiks olla saadaval iga päev see tähendab, et põnevat, ilustamata sisu võiks sutsakatena lisada igapäevaselt lisaks rafineeritud ja läbimõeldud postitustele.Tendents, mis tõstab aina jõudsamalt pead
on nišš platvormid nagu näiteks TIKTOK, B2B puhul on selliseks platvormiks Linkedin. Siinkohal tuleks mainida, et Facebook on näitamas langustrendi ja huvi selle vastu vaikselt kaob, Instagram on aga pigem tõusujoonel. Gigandid siiski jäävad, kuid oma sihtrühmani jõudmiseks tulevad abiks väiksemad platvormid.

Muutus, mis on enamiku jaoks juba aset leidnud on Instagramis laikide kaotamine, see ei muuda kasutaja isikliku profiili osas palju, kuid brändi jaoks, kes soovib oma kommunikatsiooni kaasata influencereid on tegemist küllaltki komplitseeritud olukorraga. Siit jõuame kohe järgmise trendini- influenceri turundus jätkub, siin tasub olla aga tark, brändinäoks tasub valida 1-2 suunamudijat, kuid koostööd tasub teha väiksemate influenceritega luues võrgustiku, mis jõuab suurema osa sihtrühmani.

 

Trendid sotsiaalmeedias

Eeldatavalt kasvab sotsiaalmeedia e-turundus jõudsalt, Instagramis saab lisada iga eseme kohta nupukese koos hinnaga ning otse-lingiga veebilehele, mis tähendab, et aina enam liiklust hakkab veebilehele tulema just läbi Instagrami. Trend, millest ei tasu kindlasti mööda vaadata on video. Prognooside kohaselt on 82% kogu veebis olevast sisust 2020. aastaks videod. Video on kindlalt kõige atraktiivsem sisu loomise viis. Instagram story on hea koht, kust alustada. Sisu tehnoloogiseerimine on samuti suur trend, muutes oma sisu VR- sõbralikuks oled teistest sammukese ees. Populaarsust kogub liitreaalsus, st. et kasutusel on erinevad filtrid. Need pole vaid lõbusad meelelahutuse vahendid vaid näiteks Sephora meigipood on kasutusele võtnud sarnased filtrid, et inimesed saaksid enne toodete ostmist testida, kuidas need nende näol välja näeksid. Ehk siis filtrite kasutamine oma toodete ja äri promomiseks on tärkav trend.

 

Turundajat abistavad trendid

Reklaamide personaliseerimine on tugev trend, millest tasub osa võtta. Võtmeaspekt, kus ettevõtted ja turundajad võimendavad isikupärastamise suundumust, on sotsiaalmeedia reklaamide edastamine. Sotsiaalmeedia platvormid on hakanud turundajatele pakkuma täpsemaid sihtimis- ja kahandamise võimalusi. Need võimaldavad näidata õigel ajal õigetele inimestele õigeid reklaame.
Asukohapõhine reklaamide sihtimine on populaarsust koguv trend. Näiteks lennukompensatsioonidega tegelev firma peaks sihtima lennujaamas ja selle lähistel asuvaid inimesi, sest seal on teema kõige aktuaalsem. Tehnika, mis tuleb turundajale appi alates sotsiaalmeedia kampaania mõju mõistmisest kuni selleni, kuidas inimesed kaubamärki tajuvad. Kasutaja loodud sisu on jätkuv trend, kasutajad teevad toodetest pilti ja märgivad brändi, et saada kajastust brändi lehel. Selline sümbioos on väga kasulik ning säästab turundajale palju väärtuslikku aega. Näiteks Airbnb kasutab täielikult kasutajate poolt toodetud sisu. Viimase märkimisväärse trendina võib välja tuua kogukonnale toetuva kommunikatsiooni, mis on kasulik nii brändile kui ka kasutajale. Luues grupi, kus inimesed saavad jagada kasulikku infot ja kus bränd saab oma toodet promoda.

 

Kui sul lõid need trendid silme eest virvendama ning tunned, et vajad oma turunduskommunikatsioonis abi, siis kirjuta tiim@projektiagentuur.ee ning jäta see kõik meie hoolde!