TikTok businessi võimalused

Kui alguses oli TikTok peamiselt koht, kuhu kasutajad laadisid humoorikaid lühivideosid, siis praegu on tegemist ühe maailma populaarseima suhtlusmeediaplatvormiga. TikToki turundusvõimalusi ei tasu alahinnata ja seetõttu peaks iga turundaja, kelle sihtrühmaks on noorem põlvkond, mõtlema TikTokis turunduskampaaniate tegemise peale. 

See popp ja noortepärane platvorm on koht, kus kaubamärki reklaamides on lubatud ja lausa nõutud piiritu loomingulises. TikTok on maailm, kus kedagi ei mõisteta hukka ja kus igal häälel on publikut. Olgu teie ettevõte suur või väike, tehke või müüge mida iganes – TikToki on oodatud ka teie bränd.

Alguses võib TikTok oma lustakate ja natuke tobedate videotega pea sassi ajada, aga seal on teisigi peale teismeliste, kes kaamera ees tantsivad. 

TikTok on maailm, kus kedagi ei mõisteta hukka ja kus igal häälel on publikut.

Mõned olulised faktid TikToki kohta:

TikTok, koduturul tuntud kui Doujin, lasti turule 2016. aasta septembris Hiinas. Järgmise aastaga muutus see popiks üle maailma. TikToki rakendus võimaldab kasutajatel luua 15- kuni 60-sekundilisi videoid.

TikTok arvudes:

  • 689 miljonit rahvusvaheliselt kasutajat
  • 100 miljonit kasutajat Euroopas
  • 6 miljardit allalaadimist
  • TikTok on saadaval enam kui 150nel turul üle maailma ja 39s keeles.

TikTok on saadaval enam kui 150nel turul üle maailma ja 39s keeles.689 miljonit rahvusvaheliselt kasutajat.

Numbrid räägivad enda eest. Valides õigeid turundusstrateegiaid, võite TikTokis teha väga edukaid kampaaniaid ja jõuda õige ning arvuka publikuni. 

Kuid TikTok pole koht tõsiste nägude tegemiseks. Selle kasutajaskond on valdavalt vanusevahemikus 16-24 eluaastat. Kui soovite seal edukas olla, peale leidma loovlahendusi, mis kõnetavad ja kaasavad noori. Muidugi pole TikTok seetõttu kõigi ettevõtete jaoks. Niisiis tasub enne ettevõtte konto loomist teha platvormiga pisut rohkem tutvust. Mis kasu on ettevõttele kasutajakontost, mida ei oska tulemuslikult kasutada keegi?

Turundus ja TikTok – millest alustada?

Alustamiseks vajate TikToki reklaamikontot või kontohaldurit. Teie ettevõtte kvalifitseerimiseks saate otse ühendust võtta TikTok Adsiga. Kui olete oma taotluse esitanud, vaatab TikToki esindaja selle üle. Kui teie ettevõte vastab nõuetele, võtab TikToki esindaja teiega ühenduse reklaamikonto seadistamiseks.

TikTokis on kaks erinevat uudisvoo lehe formaati:

For You – sellel lehel näete viimase aja trendikamaid videosid ja nende loojaid. Samuti seda sisu, mida TikToki algoritm arvab, et võiksid näha. Kasutades oma postituse all #ForYou haaksõna, suunab algoritm sinu postituse sellele lehele. 
Following – sellel lehel näed kõigi nende kasutajate videosid ja pilte, keda sina jälgid. Kui oled huvitatud viimase aja uusimatest, populaarsematest trendidest ja haaksõna-väljakutsetest, siis neid saad näha Discover lehel.

Kaasahaarav ja lõbus sisu

Pilt: shutterstock

Nagu igal suhtlusmeediaplatvormis, loeb ka TikTokis just loov ning lõbus sisu. Järjekindel ja heatasemeline sisuloome on meie ajal üks lihtsamaid ja odavamaid viise, kuidas saada endale jälgijaid ja oma äri reklaamida. 

TikToki suur pluss on see, et siin armastavad inimesed autentsust. Ole nagu oled – lihtsalt haara oma nutitelefon ja hakka filmima. Kuigi ootamatused ja veidrused on TikTokis normaalsuseks, siis ettevõtte brändi puhul tasub kindlaks jääda ühele stiilile, läbivale peajoonele.

Haaksõnaväljakutse

See on TikTokis aina enam populaarsust koguv turundusstrateegia. Väljakutse seisneb selles, et julgustad kasutajaid looma või taaslooma sisu, lisades haaksõnana postitusele sinu brändi nime. Lõbus ja kaasahaarav väljakutse ei reklaami ainult sinu ettevõtet, vaid paneb kasutajaid rohkem ka omavahel suhtlema ja tegutsema. Mäletad – kasutajate kaasamine on sotsiaalmeediaturunduses oluline.

Näiteks oli kaubamärk Guess üks esimesi ettevõtteid, kes alustas haaksõnaväljakutset. Nad julgustasid TikToki kasutajaid filmima end Guessi uutes teksariietes haaksõnaga #InMyDenim ja saavutasid sellega tohutu populaarsuse.

Koostööd TikToki mõjuisikutega

TikToki mõjuisikud  pole veel nii populaarsed, kui Instagrammi või YouTube’i tähed, kuid see on aja küsimus, millal mõni neist saab sama tuntuks ning mõjukaks. Kui olete säärasele silma peale pannud, tasub hakata temaga tegema ka koostööd.Sest TikToki kasutajad ei taha näha enam traditsioonilisi reklaame ja seetõttu tuleb neile läheneda teisiti.

Õigesti valitud mõjuisik võib niisiis olla ettevõttele suureks abiks. Kuid saamaks koostööst võimalikult palju kasu, peab kindlasti tähelepanu pöörama, et mõjuisik sobiks kokku nii sinu kaubamärgi kui sihtrühmaga.

USA restoranikett Chipotle tegi väga eduka koostöö ja turunduskampaania mõjuisiku David Dobrikiga. Oma  #ChipotleLidFlip väljakutsega said kampaaniale ligi  230 miljonit vaatamist.

Reklaamid TikTokis

Hetkel on TikTokis viis erinevat reklaamivormingut, sealhulgas voosisised reklaamid, mis sarnanevad Instagrami reklaamidega ja ilmuvad lehel sirvimisel. Need vormingud on:

  1. In-Feed Ads – on sarnased reklaamidele, mida näeb Instagrami lehel. Reklaamid võivad olla 9-15 sekundit pikad. On võimalik lisada CTA nupp. 
  1. Branded Takeover –  reklaam, mis ilmub koheselt täisekraanile, kui kasutaja avab oma äpi. Tegu on eksklusiivse ja kalli reklaamiga. 
  1. TopView –  väga sarnane Branded Takeover reklaamiga. Ainuke erinevus on see, et reklaam ilmuvad kasutaja ekraanile 5 sekundit peale avamist. 
  1. Branded Hashtag ChallengeHaaksõna väljakutseid saab esitada TikToki Discover lehel, kus kasutajatel on võimalik leida uusi sisuloojaid ja sirvida trendikamaid haaksõnu. Kui kasutaja klõpsab sponsoreeritud haaksõnal, suunatakse ta maandumislehele, kus on sponsori logo, kodulehe link, väljakutse kirjeldus ja haaksõnaga seotud kõige populaarsemad videod. Selle reklaamivormingu ainus puudus on kõrge hind. TikToki Discovery bänneril esiletõusmiseks peab maksma kuni 150 000 dollarit.
  2. Branded Effects   reklaamid kasutavad oma toodete piltide lisamiseks TikToki videotesse kas 2D, 3D või AR filtreid. Brändid loovad tavaliselt oma toodetest kleebised või filtrid, mida kasutajad saavad oma videotes kasutada. Need filtrid ja kleebised suurendavad kaasatust ja bränditeadlikkust, kuna nende kasutamine hõlmab tavaliselt brändispetsiifiliste mängude mängimist.

Loomingulisusel pole piire, kui mõelda väljaspool raame.

Kuigi need reklaamivõimalused pakuvad TikToki tohutu kasutajaskonnaga ühenduse loomiseks palju häid võimalusi, võivad minimaalsed kulutused neile olla suured ega pruugi olla väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele jõukohased. Niisiis arvutaga, kas teil on mõistlikum maksta TikTokile või leida seal enda reklaamimiseks muid võimalusi. 

Kokkuvõttes on TikToki reklaamikanaline kasutamine on väga tõhus (ning lähitulevikus veelgi tõhusam) viis oma brändi tuntuse suurendamiseks ja müügitulemuste parandamiseks. Pidage meeles, et TikToki turunduskampaaniate juures on oluline leida sealt üles õige sihtrühm ja luua neile köitvat sisu. Loomingulisusel pole piire, kui mõelda väljaspool raame. Ettevõtted, kes on võtnud julguse kokku ja asunud kasutama TikTokki, on saavutanud väga häid tulemusi.

Loe meie teisi blogisid sel teemal.

Kuidas korraldada sisuloojatega kampaaniaid?

1

Seotud teemad