OSTUKORV
- No products in the cart.
Kui sa oled siia jõudnud, siis arvatavasti seisab sul ees turunduskampaania korraldamine. Olenemata sellest, kas see on sinu esimene kord või võtad asja ette juba mitmendat korda, tasub pilgu peale visata allolevatele nippidele selleks, et asjale veelgi teadlikumalt läheneda. Vaatame üle kõik, alates erinevates turunduskampaania vormidest, eesmärkidest ja sihtrühma määramisest, kuni kampaania edukuse hindamiseni.
Turunduskampaania eesmärgid võib laias laastus jaotada järgmisel moel:
Sageli mõeldakse turunduskampaaniast rääkides just toote või teenuse lansseerimisele, reaalsuses on see aga vaid üks väga mitmest võimalikust eesmärgist. Turunduskampaania tasub plaanidesse võtta näiteks siis, kui eesmärgiks on bränditeadlikkuse tõstmine, klientide rahulolu parandamine või müükide suurendamine.
Turunduskampaania edu tagavad lisaks selgelt paika pandud eesmärkidele need 3 faktorit:
Kampaaniad ei kesta igavesti! Suurem kampaania kavandamiseks võib kuluda mitu kuud. Kampaaniate kestus sõltub valitud reklaamide tüübist. Näiteks musta reede kampaania on lühiajaline, hashtagide kampaania aga pikem. Kampaania formaat oleneb eesmärgist, kui oled valmis saanud uue ägeda e-poe või tahad inimesi suunata oma veebilehele, tasub käima lükata otsingumootori turunduskampaania. Kui sinu eesmärk on anda brändile nägu ja eestkostja, siis tasub pilgu pöörata mõjuisikute poole, kellega võiks ideaalis planeerida pikemat ja pidevat koostööd.
Kampaania toimivusandmete mõõtmine annab sulle vihjeid selle kohta, kas sinu turunduskampaania on seatud eesmärgid saavutanud või mitte. Kui sellele punktile tähelepanu mitte pöörata, siis alustad iga turunduskampaania loomisel kogu tööd nullist.
Turunduskampaania ideed peaksid olema originaalsed ja põhinema sellel, mida sihtrühm soovib.
Kui turunduskampaania on päevakorras, siis võta ette SMART (specific, measurable, achievable, realistic and timely) mudel:
Kui need 5 punkti on hoolikalt läbi analüüsitud, võid liikuda järgmise olulise punkti juurde…
Kõigile pole võimalik meeldida. Sama põhimõtte alusel pole võimalik kõigile oma tooteid ja teenuseid müüa ning eeldada, et kõigile läheb sinu bränd korda. Just selle pärast on oluline paika panna sihtrühm, kelle peale panused panna ja saavutada seatud eesmärgid.
Tee kindlaks oma publiku huvid ja valupunktid. Siin on mõned küsimused, mida endalt ja oma meeskonnalt küsida, et oma publikut paremini mõista.
Paljudel tuleb turunduskampaaniast rääkides meelde mõni eepiline Nike telereklaam või mõne muu suure tegija mastaapne välikampaania. Tegelikult on turunduskampaaniat võimalik teha täielikult online– formaadis või kombineerides erinevaid online– ja offline kanaleid.
Kanali valik algab eesmärgist ja sihtrühma kaardistamisest. Kui sinu eesmärk on tõsta oma klientide aktiivsust ettevõtte sotsiaalmeedias, siis pole mõtet oma sõnumitega tähelepanu tõmmata TV-s või ajalehe kaantel. Kui turunduskampaania eesmärgiks on bränditeadlikkuse suurendamine, tasub kanali valikul tähelepanu pöörata mitmekesisusele. Olenevalt sihtrühmast võib pöörduda nii FB-reklaami poole, panna rõhku Google Ads-idele, teha koostööd mõjuisikutega, võtta appi välireklaam ja miks mitte näiteks ka raadioreklaam.
Edukad turunduskampaaniad on mõõdetavad! Kui teed turunduskampaania selleks, et saada rohkelt inimesi kunstisaali mõnele uuele ja huvitavale näitusele, siis peaks mõõdikuks olema külastajate arv ja pileti ostud. Kui soovid kasvatada oma jälgijate arvu sotsiaalmeedias, siis peaksid tähelepanu pöörama nii levikule (reach) kui ka uute jälgijate arvule kampaania perioodil.
Mõned kõige levinumad mõõdikud on järgmised:
Numbrid on selge viis, kuidas tulemusi hinnata. Enne kampaania algust tuleks paika panna numbrilised eesmärgid iga kanali ja punkti kohta.
Soovid oma sotsiaalmeedia jälgijate arvu kasvatada, tõsta bränditeadlikkust või parandada klientide rahulolu? Meie spetsialistid saavad sind sellega aidata. Meie kogemustepagasisse kuuluvad igat laadi turunduskampaaniad- välimeediast raadioreklaamini ja FB ads-ist erinevate digikampaaniateni. Võta meiega julgelt ühendust ning leiame sulle tulemusliku lahenduse!
2Kui avad Instagrami äpi, siis esimese asjana lähed vaatama… Suur osa inimesi vastab “story-sid”! Instagram story on kõige lihtsam, kiirem ja loomingulisem viis, kuidas oma jälgijaid kaasata! Story ehk lugu Nagu nimigi reedab on story eesmärk jutustada lugu, täpsemalt lühilugu. Kes siis ikka viitsib kuulata igavat pikka jutustust, mis hüppab ühe mõtte juurest teiseni, korrates […]
95 nippi, kuidas Instagram Reelsidega suurema publikuni jõuda Instagram Reels- oled neist kuulnud ja näinud, oled ehk isegi mõne ise loonud, aga ei ole millegi pärast postitanud või pole need piisavalt menukaks osutunud. Kas olukord on tuttav? Kui jah, siis loe siit blogist, meie soovitusi. Staatiline pilt on hea, aga liikuv veel parem! Alates Reelsi […]
16Püüdsime kinni meie sisulooja ja copywriteri Emeli ning palusime tal veidi lähemalt rääkida sellest, kuidas luua sotsiaalmeedias sisu läbimõeldult ning strateegiliselt. Siin on kasulikud nõuanded ja nipid, mida ta meiega jagas. Emeli, tegeled igapäevaselt sisuturundusega ja tekstide kirjutamisega, räägi, millest peaks sotsiaalmeedia sisu planeerides alustama? Sisuplaani tegema hakates ei saa üle ega ümber olukorra kaardistamisest, […]
14Äriplaan- tüütu bürokraatia või äri õnnestumise alus? Hea idee paneb tiivad kasvama ja sageli on selles faasis soov vaid lennata ja hakata kohe tegusid tegema. Tiivustav idee on üks eduka äri koostisosa, kuid samuti on tugeva äri alustalaks ka töötav äriplaan. Nendele, kes soovivad oma idee teostuseks saada rahastust on äriplaan vaieldamatu kohustus. Artiklis tuleb […]
2Pole ilmselt kedagi, kelle postkasti poleks prantsatanud uudiskiri, mille ta koheselt prügikasti teisaldab. Selleks, et sama lugu ei juhtuks sinu uudiskirjaga, oleme varunud mõned uudiskirja näited ja nipid, millest inspiratsiooni ammutada. Mis on uudiskirja puhul oluline? Paku lugejale väärt sisu See peaks olema ilmselge, ent üllatav on uudiskirjade arv, mis on lihtsalt üks suur kogum […]
3LinkedIni voog pole kronoloogilises järjekorras. LinkedIni algoritm määrab kindlaks, millised postitused kuvatakse voo ülaosas, mis tähendab, et mõnikord näevad kasutajad vanemaid või populaarsemaid postitusi enne, kui nad näevad uuemaid. LinkedIni algoritmi mõjutavad mitmed tegurid ja need muutuvad suhteliselt sageli. LinkedIni algoritmi 2021. aasta kaks peamist tegurit hõlmavad sotsiaalse müügi indeksit ja postituse juures veedetud aega. […]
1Unikaalne müügiargument on väga oluline ettevõtluse alus. Konkurents on osa ärist ja sunnib ettevõtjaid leidma pidevalt uuemaid ja paremaid lahendusi, et olla teistest parem. Klientidel on valik suur ja nende eesmärk on aru saada, milline toode või teenus eristub teistest. Seetõttu on kõigil ettevõtjatel vaja mõista, mis on nende unikaalne müügiargument (USP), ehk miks klient […]
0LinkedIn oma enam kui 738 miljoni kasutajaga on ettevõtjate maailmas nagu Facebook. Parim paik tööalase kontaktivõrgustiku kogumiseks, haldamiseks ning rakendamiseks oma karjäärivankri ette. Järgnevas artiklis annab LinkedIn profileerija Tõnis Mutt nõuandeid, kuidas LinkedIni personaalne profiil korrastada tulemuslikult. Kujunda endast kaubamärk Me oleme tööturul tooted, vennad ja õed. Igaüks meist – direktorist koristajani – kannab küljes […]
2Kui alguses oli TikTok peamiselt koht, kuhu kasutajad laadisid humoorikaid lühivideosid, siis praegu on tegemist ühe maailma populaarseima suhtlusmeediaplatvormiga. TikToki turundusvõimalusi ei tasu alahinnata ja seetõttu peaks iga turundaja, kelle sihtrühmaks on noorem põlvkond, mõtlema TikTokis turunduskampaaniate tegemise peale. See popp ja noortepärane platvorm on koht, kus kaubamärki reklaamides on lubatud ja lausa nõutud piiritu […]
1Mida on ühist ettevõtte asutamisel ja maja ehitamisel? Õige, mõlemad hakkavad pihta projektist. Kuid olgu ehitusjoonis või äriplaan – pädeva projekti koostamine on tükk tööd koos hinnasildiga. Äriplaani koostamine on alati töö tellija materjalist. Allpool vaatame, kuidas kujuneb ja millest koosneb äriplaani hind. Tähtis tegur, mis määrab, milliseks kujuneb äriplaani hind, on asutatava ettevõtte tegevusvaldkond. […]
4Hea äriplaani koostamine pole ei raketiteadus ega tuumafüüsika. Tuleb teada hea äriplaani koostamise põhitõdesid. Väldi seitset sagedamat äriplaani koostamise viga, mis annavad soovitule vastupidise tulemuse ja saadavad ka kõige paremad mõtted rahastajate silmis allavett. Või kui ei saada, siis kiire pankroti tagab nende vigadega äriplaani koostamine kohe kindlasti. Loe edasi, mida äriplaani koostamisel vältida? 1. […]
1Äriplaani kirjutamine võib esmapilgul tunduda keerulise ülesandena või tüütu kohustusena. Tegelikult on tegemist vajaliku dokumendiga, mis eelkõige aitab lahti mõtestada ning paika seada kindla plaani tegutsemiseks ning eesmärkide saavutamiseks. Kuna äriplaani koostamiseks pole kindlat vormi, mida kõik ettevõtjad peaksid ühtmoodi kasutama, siis siit leiad kasulikku nõu, mille järgi tegutseda, ning mis aitab sind äriplaani kirjutamisel. […]
2Meediaplaneerimine on protsess, milles turundajad määravad kindlaks, kus, millal ja kui sageli nad reklaami kasutavad, et maksimeerida oma sihtrühma kaasamist (engagement) ja investeeringute tasuvust. Meediakava võib jagada reklaamikulusid ja ressursse erinevate internetiühendusega või -ühenduseta kanalite vahel nagu ringhääling, trükitud reklaamid, tasulised reklaamid või natiivse ehk kohaliku sisuga reklaamid (native contents). Tänapäeva konkurentsivõimelisel turundusmaastikul peavad turundajad […]
1Integreeritud turundus on lähenemisviis tarbijatele ühtse ja sujuva kogemuse loomiseks. Eesmärgiks on ühendada turunduskommunikatsiooni kõiki aspekte. Näiteks – reklaami, müügi edendamist, avalikke suhteid, otseturundust ja sotsiaalmeediat, sulatada vastavate taktikate, meetodite, kanalite, meedia ja tegevuste segu abil, nii et kõik töötaksid ühtse jõuna. See on protsess, mille eesmärk on tagada, et kõik sõnumside- ja kommunikatsioonistrateegiad oleksid […]
1“Persoona” või „ostupersoona“ kujundamine on sageli etapp, mida suurem osa eriti alustavaid ettevõtjaid ei tee! Kas ja milleks on persoona loomine vajalik? Enne, kui räägime miks persoona kujundamine oluline on, siis selgitame millega on täpsemalt tegu ning kuidas persoona loomine peaks välja nägema? Persoona on isik, kes on toote tüüpilise või sihtrühma kasutaja väljamõeldud, kuid […]
1Veebibänneri all mõistetakse enamasti standardformaadis staatilisi või animeeritud pilte, mida kasutatakse veebis. Bänner on osa ettevõtte brändingust ja peab vastama ettevõtte kuvandile ja rääkima ühte keelt ettevõtte CVI-ga. Bännerreklaami nimetatakse bännerreklaamide visuaalse olemuse tõttu ka displeireklaamiks (erinevalt tekstilisest reklaamist). Võite alustada bännerreklaami kampaaniat Google Adwordsis, kõikides sotsiaalmeedia kanalites, e-posti teel, veebisaitidel jne. Bännerreklaam koosneb kujutisest […]
1Mõiste tööandja bränding kõlab meedias ja personalijuhtide seas aina rohkem. Mis see on ja miks see peaks ühele ettevõttele kasulik olema? Ning kuidas seda oma ettevõttes tööle panna? Mis on tööandja bränding? Märk (bränd) on oluline turul silmapaistmiseks. Tarbijabrändiga on organisatsioonid kokku puutunud juba päris pikka aega, see aitab tootel teistest sarnastest eristuda ning end […]
1LinkedIn B2B sisuturunduse strateegia – kuidas seda teha? Veel mõned aastad tagasi, kui LinkedIn maailma ärikliendi turunduses juba ilma tegi, oli kuulda Eestis pidevalt väiteid, et LinkedIn siin ei tööta. Tänaseks on Eesti äriturundajad lõpuks siiski LinkedIni enda jaoks avastanud ja seda tõestavad aastast aastasse mitmekordistuvad Eesti firmalehtede avamise statistika. LinkedIni maine on teinud temast […]
1Kuidas erineb agiilne projektijuhtimine tavalisest projektijuhtimisest? Projektijuhtimine on praktika, mis hõlmab enda alla hulga spetsiifilisi meetodeid, tehnikaid ja kompetentse, mida kasutatakse tegevuste planeerimisel, hindamisel ja kontrollimisel. Nende tehnikate eesmärk on saavutada soovitud tulemus õigeks ajaks, kokkulepitud eelarvega ja kooskõlas kokku lepitud tingimustega. Projektijuhtimise viisidest rääkides võib eristada kaht peamist suunda – traditsiooniline ning uuem ja […]
3Projektiagentuur on Eestis tegutsev projektijuhtimise, turundus- ja äriteenuseid pakkuv ettevõte. Aitame iga päev kaasa mikro- ja väikeettevõtete arengule ja kasvule.