turunduskampaania

Turunduskampaania, kuidas korraldada?

Kui sa oled siia jõudnud, siis arvatavasti seisab sul ees turunduskampaania korraldamine. Olenemata sellest, kas see on sinu esimene kord või võtad asja ette juba mitmendat korda, tasub pilgu peale visata allolevatele nippidele selleks, et asjale veelgi teadlikumalt läheneda. Vaatame üle kõik, alates erinevates turunduskampaania vormidest, eesmärkidest ja sihtrühma määramisest, kuni kampaania edukuse hindamiseni.

Turunduskampaania eesmärgid võib laias laastus jaotada järgmisel moel:

  • Bränditeadlikkuse suurendamine
  • Uue toote või teenuse käivitamine
  • Klientide seotuse ja rahulolu parandamine
  • Müügitulu suurendamine
  • Kliendi eluaegse väärtuse suurendamine (CLTV)
  • Klientide aktiveerimine

Sageli mõeldakse turunduskampaaniast rääkides just toote või teenuse lansseerimisele, reaalsuses on see aga vaid üks väga mitmest võimalikust eesmärgist. Turunduskampaania tasub plaanidesse võtta näiteks siis, kui eesmärgiks on bränditeadlikkuse tõstmine, klientide rahulolu parandamine või müükide suurendamine.

turunduskampaania

Turunduskampaania edu tagavad lisaks selgelt paika pandud eesmärkidele need 3 faktorit:

Ajatundlikkus

Kampaaniad ei kesta igavesti! Suurem kampaania kavandamiseks võib kuluda mitu kuud. Kampaaniate kestus sõltub valitud reklaamide tüübist. Näiteks musta reede kampaania on lühiajaline, hashtagide kampaania aga pikem. Kampaania formaat oleneb eesmärgist, kui oled valmis saanud uue ägeda e-poe või tahad inimesi suunata oma veebilehele, tasub käima lükata otsingumootori turunduskampaania. Kui sinu eesmärk on anda brändile nägu ja eestkostja, siis tasub pilgu pöörata mõjuisikute poole, kellega võiks ideaalis planeerida pikemat ja pidevat koostööd.

Mõõdetavus

Kampaania toimivusandmete mõõtmine annab sulle vihjeid selle kohta, kas sinu turunduskampaania on seatud eesmärgid saavutanud või mitte. Kui sellele punktile tähelepanu mitte pöörata, siis alustad iga turunduskampaania loomisel kogu tööd nullist.

Ainulaadsus

Turunduskampaania ideed peaksid olema originaalsed ja põhinema sellel, mida sihtrühm soovib.

Kui turunduskampaania on päevakorras, siis võta ette SMART (specific, measurable, achievable, realistic and timely) mudel:

  • Konkreetne: eesmärgid peaksid olema selged, lihtsad ja määratletud.
  • Mõõdetav: siin tuleb appi analüütika.
  • Saavutatav: kas see on sinu ressursside piires saavutatav või mitte?
  • Realistlik: kas sinu praeguste aja- ja raharessurssidega on võimalik oma eesmärke saavutada?
  • Ajatundlik: iga eesmärk vajab ajaraamistikku, olgu selleks üks aasta või mitu kuud.

Kui need 5 punkti on hoolikalt läbi analüüsitud, võid liikuda järgmise olulise punkti juurde…

Kellele oma turunduskampaania suunata?

Kõigile pole võimalik meeldida. Sama põhimõtte alusel pole võimalik kõigile oma tooteid ja teenuseid müüa ning eeldada, et kõigile läheb sinu bränd korda. Just selle pärast on oluline paika panna sihtrühm, kelle peale panused panna ja saavutada seatud eesmärgid.

Tee kindlaks oma publiku huvid ja valupunktid. Siin on mõned küsimused, mida endalt ja oma meeskonnalt küsida, et oma publikut paremini mõista.

  1. Millised on minu publiku üldised huvid? Milliseid ajakirju nad loevad? Milliseid telesaateid nad vaatavad? Kuidas nad oma vaba aega veedavad?
  2. Kus minu publik võrgus aega veedab? Mis eesmärgil nad Instagrami, Facebooki ja muid kanaleid kasutavad?
  3. Milline sisu köidab minu vaatajaskonna tähelepanu? Kas nad vastavad otsekohestele müügisõnumitele või tarbivad pigem vaimukat ja humoorikat sisu? Milliseid kultuurilisi viiteid nad mõistaksid?
  4. Millised probleemid neil on, mida minu toode, teenus või bränd saaks lahendada?

Millised kanalid ja väljundid valida?

Paljudel tuleb turunduskampaaniast rääkides meelde mõni eepiline Nike telereklaam või mõne muu suure tegija mastaapne välikampaania. Tegelikult on turunduskampaaniat võimalik teha täielikult online– formaadis või kombineerides erinevaid online– ja offline kanaleid.

Kanali valik algab eesmärgist ja sihtrühma kaardistamisest. Kui sinu eesmärk on tõsta oma klientide aktiivsust ettevõtte sotsiaalmeedias, siis pole mõtet oma sõnumitega tähelepanu tõmmata TV-s või ajalehe kaantel. Kui turunduskampaania eesmärgiks on bränditeadlikkuse suurendamine, tasub kanali valikul tähelepanu pöörata mitmekesisusele. Olenevalt sihtrühmast võib pöörduda nii FB-reklaami poole, panna rõhku Google Ads-idele, teha koostööd mõjuisikutega, võtta appi välireklaam ja miks mitte näiteks ka raadioreklaam.

Kuidas hinnata turunduskampaania edukust?

Edukad turunduskampaaniad on mõõdetavad! Kui teed turunduskampaania selleks, et saada rohkelt inimesi kunstisaali mõnele uuele ja huvitavale näitusele, siis peaks mõõdikuks olema külastajate arv ja pileti ostud. Kui soovid kasvatada oma jälgijate arvu sotsiaalmeedias, siis peaksid tähelepanu pöörama nii levikule (reach) kui ka uute jälgijate arvule kampaania perioodil.

Mõned kõige levinumad mõõdikud on järgmised:

  • Liiklus (traffic)
  • Müügi- ja tulunäitajad
  • Ürituste külastamine
  • Kihlus (engagement)
  • “Meeldimised” ja klikid
  • Muljed (impressions)
  • Levik (reach)
  • Soovitused (referrals)

Numbrid on selge viis, kuidas tulemusi hinnata. Enne kampaania algust tuleks paika panna numbrilised eesmärgid iga kanali ja punkti kohta.

Soovid oma sotsiaalmeedia jälgijate arvu kasvatada, tõsta bränditeadlikkust või parandada klientide rahulolu? Meie spetsialistid saavad sind sellega aidata. Meie kogemustepagasisse kuuluvad igat laadi turunduskampaaniad- välimeediast raadioreklaamini ja FB ads-ist erinevate digikampaaniateni. Võta meiega julgelt ühendust ning leiame sulle tulemusliku lahenduse!

2

Seotud teemad