OSTUKORV
- No products in the cart.
Unikaalne müügiargument on väga oluline ettevõtluse alus. Konkurents on osa ärist ja sunnib ettevõtjaid leidma pidevalt uuemaid ja paremaid lahendusi, et olla teistest parem.
Klientidel on valik suur ja nende eesmärk on aru saada, milline toode või teenus eristub teistest. Seetõttu on kõigil ettevõtjatel vaja mõista, mis on nende unikaalne müügiargument (USP), ehk miks klient peaks valima just teid?
Unikaalne müügiargument esindab ettevõttet ja eristab teid teistest selle tõttu, mida teie ettevõte pakub. On palju tegureid, mis muudavad toote eriliseks, aga on vähe aega, et seda pikemalt tutvustada potensiaalsetele klientidele. Unique selling proposition, ehk USP peaks ütlema kiirelt ja lühidalt ära toote tugevused ja eelised teistega võrreldes. Sinu USP on väljendusviis, mis aitab kiirelt ja mugavalt tutvustada toodet ja annab ülevaate miks just klient sinu toodet teistele eelistama peaks. USP-ga peegeldad oma toote väärtust, mille saab kokkuvõtta tabavalt vaid ühe lühikese lausega.
USP mängib teie tugevustega ja peaks põhinema sellel, mis muudab kaubamärgi või toote klientidele ainulaadselt väärtuslikuks. Lihtsalt ainulaadne olemine on iseenesest harva tugev USP. Peate eristama mõnda aspekti, mis teie sihtrühmale huvi pakub, vastasel juhul pole sõnum nii tõhus.
Ainult see, mida müüte, ei pea olema ainulaadne, kuid sõnum, millele otsustate keskenduda, peab olema erilisem kui konkurendi oma.
Konkreetsed turunduspakkumised – näiteks 10% allahindlust, tasuta saatmine, ööpäevaringne klienditeenindus või tugev tagastamispoliitika – ei ole USP-d. Nii veenvad ja tõhusad kui need on, pole nad siiski iseenesest ainulaadsed ja on väga lihtsasti kopeeritavad konkurentide poolt. Ka ei ole USP kiire teenindus, professionaalne meeskond jms – need on hügieenifaktorid!
Ainulaadne müügiargument võib luua aluse tõhusale turundusstrateegiale – kui see on õigesti tehtud.
Selge USP on mis tahes kindla turundusstrateegia põhielement, kuid sageli jäetakse see tähelepanuta. Seetõttu jäävad paljud tooted kliendi poolt märkamata, kuigi turundusele on suurt rõhku pandud. Te ju soovite, et teie toode säraks ja paistaks teiste hulgast silma?
Näiteks, on lihtne öelda: “Minu kana on linna parim”. Mitmed teised sarnase toote pakkujad saavad ju sama väita. Aga kui sõnastad oma slogani ümber näiteks: “Mõnusalt koduse mekiga fritüüritud kana, mis on maitsestatud parimate ürtidega…”, siis sa pakud midagi ainulaadsemat kui konkurendid.
USP peaks selgelt väljendama teie toote eeliseid konkreetsele isikule. Kui teil on rohkem kui üks kindel publik, peaksite iga tüübi jaoks välja töötama omad USP-d.
Suurepärase unikaalse müügiargumendi väljatöötamise peamine eeldus on toote hea tundmine. Koostage nimekiri kõigist eelistest, mida erinevad tarbijad saavad. Kui olete loetlenud kõik need eelised (neid on kindlasti palju), on aeg heita pilk oma konkurentidele. Uuri täpsemalt, mida konkurendid teevad ja pakuvad.
Üldiselt on põhilised erinevused: kvaliteet, hind ja mugavus. Võib-olla on teie toote kvaliteet parem kui teie konkurentidel ja see ahvatleb kliente. Võiksite pakkuda suurepärast toodet märkimisväärselt madalama hinnaga. Lõpuks võiksite pakkuda oma klientidele mugavamat kogemust. Näiteks ostuprotsessil peavad nad tegema vähem klikke, kui mõne teise toote ostul.
Kõik sõltub teie tootest, kuid enne oma USP väljatöötamist olge veendunud selles, milline tegur teid eristab teistest.
Domino Pizza: “You get fresh, hot pizza delivered to your door in 30 minutes or less or it’s free.”
On näha, et selles sõnumis püütakse tähelepanu hinnaga (tasuta pitsa), mis muudab nende USP unikaalseks. Paljudele pitsa kohtadele heidetakse ette aeglast kohaletoimetamist ja Domino Pizza on reageerinud sellele väga nutikalt.
Colgate: “Improve mouth health in two weeks.”
Colgate on USP-I viinud hoopis teisele tasemele. Teades, et inimesed kasutavad hambapastat, et hoida oma hambaid puhtana, on nad seda oma sloganis eriti rõhutanud. Samas nad on oma sõnumis toonud välja midagi, mida konkurendid pole – ajaraami!
BMW: “The ultimate driving machine.”
Mis teeb BMW nii eriliseks? Nende USP on sõnastatud väga lihtsalt, kuid nutikalt. BMW pakub konkurentidest paremat sõidukogemust.
TARGET: “Expect more. Pay less.”
Suurepärane näide unikaalsest hinnakujunduse kasutamisest. Target on taskukohane ja väikese raha eest saab palju väärtust. Miks mitte sellega uhkustada USP-i abil?
Veenduge, et teie ja müügimeeskond usuksite oma tootesse ja USP-I ning olete selle vastu kirglik. Ei saa eeldada, et teie potentsiaalsed ostjad seda toodet soovivad, kui te ise sellesse ei usu. Samuti on ülitähtis toetada oma USP-i ettevõtte visiooni kaudu. Näidake seda oma ettevõtte reklaami sõnumites ja olge nähtavad.
0Äriplaan- tüütu bürokraatia või äri õnnestumise alus? Hea idee paneb tiivad kasvama ja sageli on selles faasis soov vaid lennata ja hakata kohe tegusid tegema. Tiivustav idee on üks eduka äri koostisosa, kuid samuti on tugeva äri alustalaks ka töötav äriplaan. Nendele, kes soovivad oma idee teostuseks saada rahastust on äriplaan vaieldamatu kohustus. Artiklis tuleb […]
3Kui sa oled siia jõudnud, siis arvatavasti seisab sul ees turunduskampaania korraldamine. Olenemata sellest, kas see on sinu esimene kord või võtad asja ette juba mitmendat korda, tasub pilgu peale visata allolevatele nippidele selleks, et asjale veelgi teadlikumalt läheneda. Vaatame üle kõik, alates erinevates turunduskampaania vormidest, eesmärkidest ja sihtrühma määramisest, kuni kampaania edukuse hindamiseni. Turunduskampaania […]
2LinkedIni voog pole kronoloogilises järjekorras. LinkedIni algoritm määrab kindlaks, millised postitused kuvatakse voo ülaosas, mis tähendab, et mõnikord näevad kasutajad vanemaid või populaarsemaid postitusi enne, kui nad näevad uuemaid. LinkedIni algoritmi mõjutavad mitmed tegurid ja need muutuvad suhteliselt sageli. LinkedIni algoritmi 2021. aasta kaks peamist tegurit hõlmavad sotsiaalse müügi indeksit ja postituse juures veedetud aega. […]
1LinkedIn oma enam kui 738 miljoni kasutajaga on ettevõtjate maailmas nagu Facebook. Parim paik tööalase kontaktivõrgustiku kogumiseks, haldamiseks ning rakendamiseks oma karjäärivankri ette. Järgnevas artiklis annab LinkedIn profileerija Tõnis Mutt nõuandeid, kuidas LinkedIni personaalne profiil korrastada tulemuslikult. Kujunda endast kaubamärk Me oleme tööturul tooted, vennad ja õed. Igaüks meist – direktorist koristajani – kannab küljes […]
2Mida on ühist ettevõtte asutamisel ja maja ehitamisel? Õige, mõlemad hakkavad pihta projektist. Kuid olgu ehitusjoonis või äriplaan – pädeva projekti koostamine on tükk tööd koos hinnasildiga. Äriplaani koostamine on alati töö tellija materjalist. Allpool vaatame, kuidas kujuneb ja millest koosneb äriplaani hind. Tähtis tegur, mis määrab, milliseks kujuneb äriplaani hind, on asutatava ettevõtte tegevusvaldkond. […]
5Hea äriplaani koostamine pole ei raketiteadus ega tuumafüüsika. Tuleb teada hea äriplaani koostamise põhitõdesid. Väldi seitset sagedamat äriplaani koostamise viga, mis annavad soovitule vastupidise tulemuse ja saadavad ka kõige paremad mõtted rahastajate silmis allavett. Või kui ei saada, siis kiire pankroti tagab nende vigadega äriplaani koostamine kohe kindlasti. Loe edasi, mida äriplaani koostamisel vältida? 1. […]
1Äriplaani kirjutamine võib esmapilgul tunduda keerulise ülesandena või tüütu kohustusena. Tegelikult on tegemist vajaliku dokumendiga, mis eelkõige aitab lahti mõtestada ning paika seada kindla plaani tegutsemiseks ning eesmärkide saavutamiseks. Kuna äriplaani koostamiseks pole kindlat vormi, mida kõik ettevõtjad peaksid ühtmoodi kasutama, siis siit leiad kasulikku nõu, mille järgi tegutseda, ning mis aitab sind äriplaani kirjutamisel. […]
2Integreeritud turundus on lähenemisviis tarbijatele ühtse ja sujuva kogemuse loomiseks. Eesmärgiks on ühendada turunduskommunikatsiooni kõiki aspekte. Näiteks – reklaami, müügi edendamist, avalikke suhteid, otseturundust ja sotsiaalmeediat, sulatada vastavate taktikate, meetodite, kanalite, meedia ja tegevuste segu abil, nii et kõik töötaksid ühtse jõuna. See on protsess, mille eesmärk on tagada, et kõik sõnumside- ja kommunikatsioonistrateegiad oleksid […]
1“Persoona” või „ostupersoona“ kujundamine on sageli etapp, mida suurem osa eriti alustavaid ettevõtjaid ei tee! Kas ja milleks on persoona loomine vajalik? Enne, kui räägime miks persoona kujundamine oluline on, siis selgitame millega on täpsemalt tegu ning kuidas persoona loomine peaks välja nägema? Persoona on isik, kes on toote tüüpilise või sihtrühma kasutaja väljamõeldud, kuid […]
1LinkedIn B2B sisuturunduse strateegia – kuidas seda teha? Veel mõned aastad tagasi, kui LinkedIn maailma ärikliendi turunduses juba ilma tegi, oli kuulda Eestis pidevalt väiteid, et LinkedIn siin ei tööta. Tänaseks on Eesti äriturundajad lõpuks siiski LinkedIni enda jaoks avastanud ja seda tõestavad aastast aastasse mitmekordistuvad Eesti firmalehtede avamise statistika. LinkedIni maine on teinud temast […]
1Kuidas erineb agiilne projektijuhtimine tavalisest projektijuhtimisest? Projektijuhtimine on praktika, mis hõlmab enda alla hulga spetsiifilisi meetodeid, tehnikaid ja kompetentse, mida kasutatakse tegevuste planeerimisel, hindamisel ja kontrollimisel. Nende tehnikate eesmärk on saavutada soovitud tulemus õigeks ajaks, kokkulepitud eelarvega ja kooskõlas kokku lepitud tingimustega. Projektijuhtimise viisidest rääkides võib eristada kaht peamist suunda – traditsiooniline ning uuem ja […]
3Projektiagentuur on Eestis tegutsev projektijuhtimise, turundus- ja äriteenuseid pakkuv ettevõte. Aitame iga päev kaasa mikro- ja väikeettevõtete arengule ja kasvule.